Hari hariku tidak seceria selalu. Aku hanya terperap saja dalam bilik sambil memikirkan tentang keadaan diriku sekarang ini.
Aku buntu weh. Apa aku nak buat? Aku sayang sangat kat Yusuf, tup tup aku kena khawin ngan lelaki lain. What the fish! Tapi aku takkan ingkar arahan umi abah.
Aku kusut sangat kusut, aku berharap agar semua ni cuma mimpi.
Aku berkira kira untuk berchatting dengan kawan kawanku, aku rasa dorang patut tau. Ya patut.
BUDDYZ
FATIHA
Gais? aku ada benda nak cakap.SHAHIDAH
Apa dia weh? macam penting jer.AIN
Haah apa bendenye?FATIHA
Umi ngan abah aku nak nikahkan aku dalam masa terdekat ni.RAUDAH
Kau biar betul beb?DAYANG
Weh, beeeestnya!FATIHA
Best kepala bana kau! Aku sayang Yusuf la weh, aku buntu ni.AIN
Mungkin ada hikmah apa yang dibuat oleh abah umi kau.SHAHIDAH
Aah beb mungkin ni yang terbaik untuk kau, mungkin dia boleh jaga kau dengan baik. Kami semua tau kau sayang sangat si Yusuf tu.FATIHA
Thanks guys, korang memang terbaik. Iloveyoulaa  ̄ε  ̄Aku gembira dapat kawan macam dorang.
....................
Pada keesokkan harinya, aku berkira kira untuk pergi ke shopping mall sendirian. Malas nak berteman.
Keluar kedai sebelah, masuk kedai sebelah. Haaa hengkau tak cukup tangan dah nak bawa. Well, kalau shopping aku cuma nak belanja kaki aku ni kasut jer. Tak banyak pun.
Sedang aku berjalan, aku ternampak lagi kedai kasut. 'Ya Allah, kuatkanlah hati hamba mu ini.' Rintih hatiku sayu.
Nak tak nak, terpaksa juga aku payung lagi sepasang. Tak bersyukur langsung kan dah banyak kasut kat rumah. Ish.
Aku menjinjit 2 bag yang berisikan kotak kasut dari kedai tu. 'Hmm banyak dah ni, makan dulu la.' Bisik hatiku.
Tengah syok aku makan, mataku tibatiba tertancap pada seseorang yang sedang bertepuk tampar dengan seorang gadis. Hatiku bagai dirobek robek. Air mata yang keluar cepat cepat aku kesat dan berlalu pergi.
Aku menghamburkan tangisanku di dalam kereta sepuas puasnya.
Haa, nak tau tak siapa 'seseorang' tu? haa kalau nak tau komen dulu dan jangan lupa votenya juga hihi ;)
YOU ARE READING
OMG! Dia Suami Aku?!
RomanceFatiha Sofea seorang pelajar tingkatan 5 di Sekolah Menengah Kebangsaan Garam Bukit. Ketika dia berusia 15 tahun, seorang lelaki buaya darat terjatuh hati kepadanya tetapi pada usia 17 pula ibu dan bapanya Tan Sri Bat dan Tan Sri Alima hendak menika...