Setibanya aku di imago, aku ternampak Zulfa yang terkinja kinja melambai ke arah ku.
Aku melajukan langkahku menuju kearahnya. Wah, makin segak mamat ni doh!
"Hai Zul?" Sapaku tanpa segan silu.
"Hai, entah ah, aku pun baru sampai ni." Katanya.
Aku terdengar suara duara sumbang yang memanggil namaku dan Zul. Rupanya dorang ni datang bersama.
Asyik hangout mesti dorang datang sesama, ish! marahku dalam hati.
"Dah lama ke tunggu?" Tanya Dayang.
"Takla, baru je ni sampai kan Tiha?"
"Haah, baru je. Eh jom ah masuk, tak sabar ni." Kataku selamba. Macam tak pernah shopping gamaknya hmm.
"Kita masuk situ nak?"
"Kita masuk situ dulu la."
"Baik kita masuk kat situ? macam best jer?"
Aku pening dengan dorang ni kejap nak ke situ kesini kesana aih. Macam tak pernah shopping. Nak jer aku terajang dorang ni satu satu. Aku menarik tangan Zul menuju ke satu kedai yang menarik minatku. Berlapik okay i tarik dia.
Aku melajukan langkahku menuju ke situ. Sebenarnya kedai yang aku tuju ni kedai kasut. Aku memang tergila gilakan kasut.
"Wah, Zul kau teman aku dekat sini eh?" Kataku kepada Zulfa.
"Yela, habis dorang tu?" Tanya Zul lagi dengan tangan yang membelek belek Nike Airmax berwarna hitam putih.
"Ah lantak ah diorang tu, janji aku bahagia hahaha." Kataku sambil menilik harga kasut Adidas tu.
Setelah membuat pembayaran, aku keluar dari kedai itu dengan menjinjit dua bag yang berisikan kotak kasut.
Aku just beli kasut Nike Airmax dan Nike Roshe Run jer. Takla mahal sangat sebab masa aku beli ni, ada diskaun.
"Weh, lapar ah. Jom makan?" Kataku yang memang suda kelaparan.
"Haahkan. Jom la, kita pegi kat situ." Kata Shahidah.
Semasa makan, kami hanya mendiamkan diri saja. Maklumla menikmati keindahan makanan haha. Kami makan dengan penuh berselera tanpa mempedulikan orang lain. Haa tau pun lapar, tadi duk pot pet pot pet. Baru cari kedai belum cari laki. Haaa hahha
Setelah selesai makan, kami pun beransur pulang ke kediaman masing masing.
"Weh, jumpa next time. Bai." Kata Zul sambil melambaikan tangannya.
"Okay, aku balik dulu tau semuanya. Bai." Kataku pula.
Hi yalls? okay tak cerita ni? :( vote la cerita i ni, komen sikit bagi pendapat macam mana :) i suka tau readers yang selalu komen, rajin baca huhu
YOU ARE READING
OMG! Dia Suami Aku?!
RomanceFatiha Sofea seorang pelajar tingkatan 5 di Sekolah Menengah Kebangsaan Garam Bukit. Ketika dia berusia 15 tahun, seorang lelaki buaya darat terjatuh hati kepadanya tetapi pada usia 17 pula ibu dan bapanya Tan Sri Bat dan Tan Sri Alima hendak menika...