Keesokkan..
Kami hanya menghabiskan masa dengan mengulangkaji pelajaran sahaja, yala kan SPM ni penentu masa depan, kalau gelap, tak pasal pasal jadi pemotong bawang di kedai keling. Hish minta dijauhkan! hahaha.
Aku mulai fokus dalam semua subjek yang diajar di dalam kelas, pelajar contoh la katakan. Apa yang tak best nya ni, mesti ada jer yang nak usha usha dari belakang. Aku tau la aku ni cantik, ayu, comel. Ok dah hahahahaha
"Pst pst?" Panggil Muz dari belakang. Aku buat buat tidak dengar akan panggilannya itu.
Tibatiba ada kertas yang suda habis direnyukkan di lempar ke atas mejaku. 'Pandang la belakang kejap.' Tanpa membuang masa aku pun pandang ke belakang dengan muka yang tak rela. 'Kau nak ape?' Tanya ku dalam nada yang sedikit membisik."Aku nak rehat ngan kau?" Tanya nya.
Aku berpaling ke hadapan semula. Soalan nya ku biar kan tergantung sepi by Haqiem Rusli hahahahahahha
Aku ber ura ura untuk melarikan diri dari Muz sbb, tak hingin aku nak rehat ngan dia, piddddaaaaah! Kami makan sambil berbual bual di bawah pondok yang redup.
"Weh, aku ada hot story ni, especially for you Tiha." Kata Syaff dengan nada yang tertahan2.
"Apa dia, apa dia?" Kawan kawan ku pula yang melebih2. Hello? Fatiha kat sini, yang tengah makan karipap 'udara' ni. Bisik hati kecil ku kejengkelan hahahahaha.
"Kitorang tau yang kau dah lama minat kat Haikal Yusuf tu, jadi tadi dia ada soal kitorang kalau kau dah berpunya ke belum? Jadi kitorang pun bagitau la yang kau belum jadi kepunyaan siapa siapa. Kau tau tak beb, cinta kau untuk Yusuf selama ni terbalas, dia minat kat kau!" Terang Syaff dengan panjang lebar sehinggakan mulut nya terherot herot bercerita hahahhhhhaha.
Aku seakan akan tak pcaya mendengar crita si Syaff ni, aku apalagi dah meronta ronta la dalam hati, bagai kera mendapat bunga! hahhahahhha"Kau biar betul Syaff?" Riak wajah ku sedaya upaya aku tahan supaya tidak tersenyum hahahahhhhaha
"Buat apa pulak aku nak tipu kau bodo?" Bidas Syaff.
Haa, hambek kau tak pasal pasal kena bodo ngan member sendiri hahhahhaha sob sob..............
Aku selesai mandi lebih awal dari kebiasaannya, jadi boleh la aku turun ke bawah untuk menolong Mak Timah memasak. Memandangkan harini Umi dan Abah busy sgt smpai pulang pun lewat malam, aku dan Mak Timah jer la yang ada kat rumah ni.
"Mak Timah masak apa tu?" Soal ku kepada Mak Timah.
"Bibik mau masak Ikan pedas non." Kata bibik.
"Wah, nak tolong, nak tolong." Kata ku teruja seperti kanak kana yang diberikan gula gula. hahhahha comel apa
"Bisa aja. Haa kamu tolong ambilkan ikan di peti sejuk itu non." Arah Mak Timah kepadaku.
Aku menuruti saja perintahnya.
"Non mau ikan nya pedas, apa sederhana pedas ya non?" Tanya Mak Timah."Yang pedas pedas la bik baru cun sikit." Kata ku sedikit riak walaupun hakikatnya aku tak makan pedas at all. hahahhahahhh.
Setelah siap berperang, tan tung tan tung bunyi di dapur apabila kuali dan sudip terkena antara satu sama lain. Haaa ni baru ikan pedas kaw kaw hhahhaha. Kami membersihkan dapur dahulu sebelum menjamu selera.
"Bik, jom ah makan sekali." Mak Timah faham akan percakapan ku yang sedikit ganas kerana aku agak kelelakian tapi masih mau mnjadi wanita melayu terakhir di abad doraemon ni. hahahhhha
"yaa, bentar non, bibik mau beresin kuali dulu." Jerit Mak Timah dari dapur.
"Saya makan dulu la bik ya, tak tahan ni." Kata ku sambil mengaut nasi lalu diisi ke dalam pinggan. Aku kalau bab bab makan memang gelojoh hahhhha
Lepas aku selesai makan, aku memuju ke ruang tamu pula untuk menonton tv. Dah la hujan sejuk2 sikit bawah aircon memang cun ni. Aku menukarkan siaran ke Astro Ria untuk menonton wayang Red Velvet sambil aku menonton sambil aku terliur melihat kek kek yang ada di drama itu hahahaaha.
Iphone ku berdering
menandakan incoming messegeYUSUF
Hai Tiha, assalamualaikum?Hati ku berbunga bunga melihat nama itu.
FATIHA
Eh hai, waalaikumsalam. Kenapa ni tibatiba je?YUSUF
Takdela saja nak sembang. Busy ke?Eh sejak bila mamat dingin ni nak sembang ngan aku hohoho
FATIHA
Ke kau rindu aku ni? tak ah, tak busy pun pahal?YUSUF
Esok weekendkan, act aku nak ajak kau keluar gi Imago jenjalan.Bapak sejak bila dia jadi cool ni? HAHAHHHA
FATIHA
eh kau demam ke? asal kau ajak aku jalan beb? tak sangka ah mamat dingin dan poyo macam kau ni bawak aku jalan, kau biar betik Suf?
YUSUF
Apa kau ingat mamat dingin tak bole nak bawa awek keluar jenjalan ke? tampo kang satgiFATIHA
Oh jadi kiranya kau offer aku lah ni, boleh sangat doh, kau ambik aku eh, jangan tipu pula. Aku selikih kepala kau kang.YUSUF
Okay i'll pick you up at 9. K dear tu jeer bai ♥♥OMG, ni betul ke ni Haikal Yusuf?! Macam tak caya doh crush aku bawa lepak lepak perghhhhh!
YOU ARE READING
OMG! Dia Suami Aku?!
RomanceFatiha Sofea seorang pelajar tingkatan 5 di Sekolah Menengah Kebangsaan Garam Bukit. Ketika dia berusia 15 tahun, seorang lelaki buaya darat terjatuh hati kepadanya tetapi pada usia 17 pula ibu dan bapanya Tan Sri Bat dan Tan Sri Alima hendak menika...