Bab 15

4.7K 197 6
                                    

Aku membaca mesej Yusuf setiap kali aku merindunya. Pengubat rindu la katakan.

Aku pergi sekolah sedikit awal harini, sedikit je la tak banyak pun sebenarnya.
'Ish, mana perginya pak cik sorang ni kata nak study sama sama.' Gumamku dalam hati. Tibatiba aku terlihat satu figura yang sedang study.

"Haa, jumpa pun? buat apa tu? dah lama ke sampai?"

"Eh baru jer la. Tak nampak aku tengah berkebun ni?" Balas Yusuf.

"Ish loyar buruk la kau ni, sama macam motor kau." Tibatiba aku teringat kembali tentang peristiwa motorsikal itu hahaha.

"Kau jangan cakap pasal benda tu lagi pls?" Katanya dengan gaya gaya mak nyah. Hm boypren sape la ni? sesiapa yang kehilangan tukang kebun haa meh datang sini ̄﹏ ̄

Semasa menjawab paper aku sempat termenung tentang peristiwa motorsikal tu. Serius beb tak bole bla haha.
Termenung termenung juga, masa pun hampir mencemburui. Ceh haha.

....................

Setelah selesai menjawab paper harini aku lepak ngan kawan kawan aku sbb Yusuf ada hal. Yela pengawaskan.

"Weh, amacam paper tadi okay tak?" Kata Shahidah memulakan bicara.

"Okay jeer. Choi? soalan BM tadi kan nombor 2 korang jawab apa?" Tanya Ain pula. Tipula korang kalau lepas exam tak tanya macam ni, nnti kalau member semua sama jawapan kau seorang je lain mula la tu cuak hahahahahaha.

"Tak ingat la Ain. Korang ingat tak?" Tanyaku.

"Haah, tak ingat la Ain. Kau ni pun." Marah Dayang tibatiba hahaha.

Kami berbual banyak perkara sehingga tak perasan yang waktu rehat sudahpun tamat. Kami membuat bersalaman ala ala 'brohand' ala yang main ngan ibu jari tu hahaha estiki blg org sabah hahaha.

Aku kembali semula ke bilik ku, iaitu bilik 10. Manakala Yusuf dan kawan kawanku bilik 9 dan 8. Aku sebilik ngan Muz dan Haikal.

Kami pun agak rapat jugala since that day yang aku minta maaf kat dorang. Apa punya pasal la aku yang kena minta maaf. Hoi, Fatiha Sofea sedar diri tu sikit, ikhlaskan hati nak minta maaf, kang aku buang jadi watak utama.

Ala sory la author gurau sikit pun takbole.

Maaf yang tadi tu iklan. Iklan shampoo hahaha. Okay kembali ke story.

............................

Aku masuk kerumah setelah memberi salam. Harini aku sorang jer kat rumah, adik aku tak balik lagi. Haa korang tak tau kan aku ada adik. Okay adik aku namanya Athirah Sofea dia berumur 14 tahun. Author malas nak cerita pasal dia hahaha. Umi ngan abah kerja lagi petang kot baru balik. Mak Timah pula anak dia sakit. Jadi aku la yang terpaksa mengambil budak hingusan tu kat sekolah.

'Ish lama betul budak ni nak keluar dari sekolah, budak budak lain dah berpulangan dah.' Desis hatiku kegeraman. Tibatiba tingkap kereta ku di ketuk dari sebelah kiri.

"Oh mak kau hijau." Latahku. Budak hingusan ni rupanya.

"Oh, mak kau hijau eh? kasitau umi akak ngutuk dia." Ugut si budak hingusan.

"Heh sedar diri tu ciked, mak aku mak kau jua." Kataku sambil meneruskan perjalanan untuk pulang kerumah.

Aku mengambil keputusan untuk makan diluar kan Mak Timah takde. Kang takpasal pasak budak hingusan ni suruh aku masak.

OMG! Dia Suami Aku?! Where stories live. Discover now