Bab 26

3.9K 210 3
                                    

Haa Yusuf pun mula berkata kata, sempat aku tutup muka aku dengan tangan kalau tak habis basah muka ni dek air liur yang terpercik percik.

Bercerita mengalahkan nenek aku. Aku berasa lucu mendengar ceritanya. Dalam masa yang sama aku menyesal menerima tawaran umi dan abah haritu.

"Begitulah ceritanya, dia tu adik aku la bongok. Dah la tak siasat dulu terus je nak nangis, dah ah masa nangis muka macam monyet." Ejeknya sambil ketawa dan memukul mukul meja. Dasar maknyah. Amboi, maknyah ni juga boypren kau kan?

Apala author ni bising.

"Kau ni dah la nak ketawa tu, aku minta maaf sebab salah sangka. Tapii.." Ayatku tergantung disitu.

"Tapi apa?"

"Aku dah terima tawaran umi dan abah aku pasal hal tu." Kataku perlahan. Haih air mata ni sikit sikit nak ngalir, sikit nak ngalir, cuba lah tahan sikit.

"Takpela, aku faham. Hm okay la, aku balik dulu tau." Balasnya bersahaja.

"Hm okay bro, hati hati, paper roger." Kataku sambil ketawa.

"Amboi, nakal sayang ni." Aku membuat ala ala badan yang tak bertulang tu. Acah geli tapi dalam hati ada kupu kupu hahaha.

Aku masuk ke rumah dengan senyuman, hilang sebentar apa yang difikir fikirkan selama ini.

"Amboi mentang mentang encik boypren datang, tersengih sengih nampak." Sakat si budak hingusan.

"Hoi, tu bukan pakwe aku la." Kena coverline sikit kalau tak pecah tembelang karang. Dia ni bukan boleh harap. Sikit sikit nak ngadu, sikit sikit nak gaduh.Tampo kang!

Tak sangka sejauh ni dah cerita i yg nth apapa ni, terima kasih la sufdi vote. Kalau dah nampak vote la lg hihi

OMG! Dia Suami Aku?! Where stories live. Discover now