Kehidupan ku seharian macam biasa la, bangun terus pergi kesekolah.
"Adek, hoi bangun la nak dekat 6.30 ni. Kang lambat pegi sekolah." Kata umi sedikit marah.
"Hah?! 6.30? Biar betik umi?" Aku tersenyum senyum ke arah umi kot kot la umi tipu.
"Tak pcya suda. Umi kejutkan sekali je tau, kalau lewat umi taknak masuk campur dah." Kata umi seraya menutup pintu bilikku.
Aku menggosok mataku beberapa kali melihat jam di dinding bilik ku. Alamak dah jam 6.35 la. Bisik hati ku. Aduh nyesal tak caya umi. Huargh
.........
Sesampai di sekolah, aku di sapa oleh chenta hati huhu.
"Fatiha?" Panggil Yusuf sambil berlari lari anak ke arah ku.
"Eh? Hai?" Kata ku seraya menoleh ke arahnya.
"Hai. Kau baru sampai eh?" Tanya lagi.
"Taklah, aku baru nak ponteng kelasni. Dah nampak org menuju ke gate nak masuk la tu. Alahai boypren sape la ni." Bebel ku sendirian.
Sebenarnya harini kitorang trial SPM, tulaa aku datang awal p sekolah, kalau tak hmm.
"Hmm, Tiha? Goodluck tau. Jawab elok elok." Pesan Yusuf.
"Wah dapat wish. haha. Okay kau juga goodluck.
..........
Aku menjawab dengan bersungguh2 sehingga semut di lantai yang lalu pun aku tak dapat kesan. Haa bukan main fokus lagi tu. Masa menjawab akhirnya tamat. Aku menghela nafas lega. One paper done. huhu tinggal beberapa paper lagi kita FREEDOM! Tapi kalau freedom duduk kat rumah pun buat apa. Kalau setakat membina kilang tahi mata, dah boleh bina syarikat agaknya dengan tahi tahi nata yang aku uli sendiri. Tak menggunakan bantuan siapa siapa okay.
Aku menuju ke kantin untuk membeli makanan. Harini aku rehat dengan Yusuf jer. Kawan kawan yang lain seperti memulaukan ku. Jadi who cares?"Hai?" Kata Yusuf lalu duduk berhadapan dengan ku di meja kantin.
"Eh hai."
"Amacam paper okay tak?"
"Fuh okay doh. Senang sgt soalan tadi." Kataku sambil ktawa tanpa memperdulikan org lain yang mula berbisik2. Hei! Aku tau la boypren aku hensem.
YOU ARE READING
OMG! Dia Suami Aku?!
Любовные романыFatiha Sofea seorang pelajar tingkatan 5 di Sekolah Menengah Kebangsaan Garam Bukit. Ketika dia berusia 15 tahun, seorang lelaki buaya darat terjatuh hati kepadanya tetapi pada usia 17 pula ibu dan bapanya Tan Sri Bat dan Tan Sri Alima hendak menika...