Setelah beberapa bulan bercuti, aku kembali ke sekolah bergelar pelajar tingkatan 5 a.k.a senior yang bertauliah hoho a.k.a pelajar SPM. Bila sebut SPM aku memang gerun weh hahaha. Aku berjalan dengan penuh semangat menuju ke kelas tercinta, 5M.
"Awal kau harini beb?" Kata Ain kepada ku.
"Mesti ah, first day kot hahaha." Kata ku membalas soalan nya.
Sekarang ni tinggal aku dan Ain jer la kat sekolah ni, kawan kawan yang lain semua dah pindah kat sekolah berasrama penuh selepas mendapat keputusan yang cemerlang dalam PT3. Haih, rindunya la dekat zulfa yang mulut becok tu, lagi lagi kalau dah gabung ngan wafeq dan azrullah. Bisik hati ku sayu. Aku, Ain, Shahidah, Raudah, Dayang dan Yasmyn belajar dengan begitu tekun sekali memandang this is the killer year la katakan hoho. Kami berenam memang berkawan rapat sejak dari tingkatan 3 lagi, dah mcm belangkas lagakny. Kehulur kehilir ttp together gether hahhahhh. Loceng berbunyi menandakan waktu rehat bagi tingkatan 4 dan 5. Semua pelajar berpusu pusu menuju ke kantin sekolah walhal makanan yang dijual tidak lah sesedap sekolah menengah yang lain, tetapi kita ikutkan kehendak perut HAHAHA. Kami menuju ke kelas semula setelah membeli makanan yang tak 'seberapa' tu, sesak jugalah kantin pada waktu itu, mujur kami sampai awal kalau tidak, memang kebulur lah jawabnya hahahaha. Setelah selesai makan, tiba tiba ada seorang budak lelaki dingin masuk ke kelas untuk berjumpa dengan gengnya.
"Weh, siapa mamat tu, bapak hensem doh." Kata Yasmyn terkinja kinja.
"Haah la weh, bapa hensem siot ni mesti usha ni, klau tak melepas" Kata ain pula.
Well Malaysian loves father thats why t'bapak2 kat situ tu,
"Weh tu Haikal la budak kelas sebelah."
Celah ku dikala mereka sedang 'meng'usha mamat tu. Ceh dorang taktau la ni dia mamat pujaan hati yang ak damba2 kan sejak tingkatan 3 lagi, kata ku dalam hati dengan perasaan yang sebal. Aku buat buat taktau apa yang diceritakan oleh mereka. Hati ku hancur berderai apabila crush cuba di usha oleh kawan sendiri, cewaaah! hahahahaha. Waktu persekolahan pun telah tamat bagi hari yang pertama.
"Weh aku balik dulu tau, bai." Laung Yasmyn dan Dayang.
Shahidah telah pulang lebih awal kerana dia tinggal di asrama hahhahha. Tinggal lah aku, Raudah dan Ain mereput di bawah matahari tu, dah lah bustop pun sekangkang kera jer.
"Coi, tu bukan ka mamat yang hensem tadi tu?" Tanya Ain kepada aku dan Raudah.
"Mana doh?" Tanya Raudah semula dengan mata yang disepet kan HAHAHHA seyes lucu.
"Weh Fatiha, dia menuju ke arah kita laaaa." Jerit Ain dan Raudah kegirangan.
Tiba tiba, "Hai Fatiha?" Sapa Haikal kepada ku.
Aku dalam hati apalagi ada taman la beb, gila tak happy crush tegur kot.
Aku membalas hainya dengan riak wajah yang disombongkan. Jual mahal la konon hahahha. "Eh eh, hai awak?" Tegur Raudah.
"Errr hai, nama aku Haikal korang?" Tanyanya.
"Ah hai, aku Ain dan ini Raudah kitorang bestpren Fatiha ni haaa"
Kata Ain dengan lenggok suara yang sengaja di gedikkan, bebulu pulak mataku melihatnya hahaha. Kebetulan masa tu bas sewa aku datang mujur la habis jga ak menonton drama free tu hahahaha. Aku melambai ke arah kawan kawan ku dan tidak lupa juga ke arah Haikal ku sayang hahahahaha.
Setelah sampai di rumah, aku memberi salam dan terus memboloskan diri ke bilik tidur ku yang indah itu ceh hahaha. "Adik, jom makan mak Timah dah masak ni." Laung umi dari bawah."Ya kejap nak mandi ni." Kata ku bersahaja.
Setelah usai mandi dan membereskan semuanya, aku turun ke bawah untuk makan.
"Wah, sedapnya bau lauk lauk ni mi, umi ke yang masak?" Tanya ku.
"Ewah, mestilah umi yang masak takkan lah abah pulak." Umi cuba bergurau kasar nampak, kata ku dalam hati sambil ketawa mengekek.
"Non, jemput makan non, Non Tan Sri ni yang masakin. Bibik cuman nolong doang." Kata Mak Timah dengan loghat indon nya itu.
"Jom bik, makan sekali sama saya dan umi?" Kata ku sekadar berbasa basi.
ngak apapa non, bibik makannya nanti. Mak Timah menolak pelawaan ku dengan sopan dan aku hanya sekadar menganggukkan kepala.
Setelah selesai makan tengah hari, aku menuju ke bilik ku dan berbaring untuk merehatkan badan. Beberapa minit kemudian, Iphone 6ku berbunyi menandakan ada incoming messege.
UNKNOWN
Assalamualaikum hai Fatiha.FATIHA
Waalaikumsalam, hai. kau ni sape?UNKNOWN
Hei, ni aku lah Haikal 😘Aku sudah menjerit keriangan apabila pujaan hati tibatiba sahaja berwassap dengan ku setelah beberapa tahun aku menaruh harapan haha
FATIHA
Eh, kau rupanyaa! mana kau dapat number aku weh.UNKNOWN
Aku mintak kat Ain la beb, saja je aku nak cuba cuba wassap ngan kau ni sayang. hahahaAku sudah melompat kegirangan apabila Haikal memanggilku 'sayang' walaupun aku tau ianya sekadar bermain main.
YOU ARE READING
OMG! Dia Suami Aku?!
RomanceFatiha Sofea seorang pelajar tingkatan 5 di Sekolah Menengah Kebangsaan Garam Bukit. Ketika dia berusia 15 tahun, seorang lelaki buaya darat terjatuh hati kepadanya tetapi pada usia 17 pula ibu dan bapanya Tan Sri Bat dan Tan Sri Alima hendak menika...