Lagu despacito dimainkan menandakan incoming call. Aku cepat cepat mengangkat sebaik sahaja melihat nama si pemanggil.
"Hello Assalamualaikum"
".............."
"Oh harini eh? boleh jer, tapi mcm biasa ah bro, ambik aku then belanja aku kat tempat biasa kita eh!"
"............"
"Okay aku siap, bai."
Aku menamatkan panggilan dari si pemanggil. Yusuf. Dia nak bawak aku pergi butik rupanya. Aku mula menguruskan diri. Satu wardrobe di geledah mencari cari baju yang sesuai tapi tak jumpa. Girls be like baju belambak tapi kata takda baju hahahaha sapa sokong?
Setelah beberapa jam berhias, akhirnya siap. Fuh! aku turun ke bawah untuk menunggu sang kancil haha.
Aku mengenakan kasut adidas ku yang berwarna hitam.
Tibatiba bunyi hon kedengaran..
.. "Umi, Tiha jalan dulu tau, assalamualaikum, bai!""Haah, hati hati yeeer."
Yusuf membukakan pintu untuk aku. Aku kan princess hoho. Kacaknya dia ni. Hai? kalau kau tengok Yusuf pun hari hari kau kata kacak lah hensem laa hmm.
................
Akhirnya kami tiba disebuah butik yang agak popular di kota ini. Almari butik namanya.
Mulutku ternganga apabila dekorasi butik yang tersusun tu, dengan penghawa dinginnya, dengan baju pengantin yang tersusun kemas. Perfect!
"Tutup sikit mulut tu, kang beku air liur kat dalam tu kena penghawa dingin." Kata Yusuf sambil tangannya membelek belek baju pengantin.
"Hish sibuk jer kau."
"Hm, miss, kami berdua ni nak tempah baju, yang haritu datang tu ibu saya. Ha, ni bakal isteri saya." Kata Yusuf memperkenalkan aku dengan pekerja di situ.
"Ohh, itu. Mari sini ikut saya." Kami berdua akur lalu mengikuti pekerja itu dibelakang.
Beberapa minit kemudian...
Guys keep vote crta ni mcm kurang sambutan la. Komen la sikit :(
YOU ARE READING
OMG! Dia Suami Aku?!
RomanceFatiha Sofea seorang pelajar tingkatan 5 di Sekolah Menengah Kebangsaan Garam Bukit. Ketika dia berusia 15 tahun, seorang lelaki buaya darat terjatuh hati kepadanya tetapi pada usia 17 pula ibu dan bapanya Tan Sri Bat dan Tan Sri Alima hendak menika...