"KAU?! buat apa kat sini? balik la weh, HAHAHA. Aku ada tetamu ni." Kataku dengan sedikit terkejut melihat gerangan itu. Adakah dia jodohku? ceh haha
"Aku pun tetamu kau apa? come on baby, aku ditakdirkan untuk kau." Katanya bongkak. Ya sangat bongkak tapi hensem hoho.
Ya, dia la orang itu. Haikal Yusuf.
Aku memerhatikannya dari bawah sampai atas. Segak, tampan dan bergaya. Hm pakwe sape la ni? anyone tau dia pakwe sape? HAAHAHAHA.
Dia mengenakan hoodie berwarna hitam yang bertuliskan 'SUPREME' serta memakai seluar jeans, topi style yang diterbalikkan, kasut adidas. Fuh bukan main mantaf lagi dressing dia ni. Kalah aku.
"Kau ni apasal renung aku macam nak menelan gamaknye?" Katanya sambil keningnya saling bertaut antara satu sama lain.
"Kau lain macam bro."
Dia ketawa saja mendengar ayat yang terkeluar dari mulut. Aku sendiri taktau punchline apa aku guna sampai dia macam tu sekali.
Kami berbual bual kosong ditepi kolam itu. Hatiku berasa gembira kerana diperjodohkan dengan orang yang aku sayang. Dan tak diperbodohkan dengan orang yang aku tak kenal.
...........
"Adik, bawa Yusuf tu masuk. Meh kita makan sekali ni." Panggil umi dari pintu.
"Weh jom ah makan, umi aku masak sedap tau! jom. Jangan malu malu."
"Baiklah, jom 'adik'."
"Eh kau jangan. Kang aku sekeh kepala marah. Tu umi ngan abah aku je bole panggil." Geram aku dibuatnya, main main nama manja aku. HAHAHA.
Kami makan dengan penuh berselera. Bermacam macam cerita dikeluarkan, sampai tersedak sedak aku. Kang mati naya tau tak.
..............
Cerita punya cerita, terlupa pulak nasi dah habis. Patutla keras rupanya gigit pinggan. Hmm kesian anak Tan Sri sorang ni, gigit pinggan.
"Eh ros nak balik dah ke?" Tanya umi kepada bakal mak mentua i hoho.
"Haah Limah, nak balik dah ni, kita dah bincangkan bila nak sandingnya. Eh Yusuf nanti bawa calon isteri kamu pergi cari baju eh."
Muka aku dah merah bak tomato. Apalah mak mentua i ni malu i HAHA.
"Baik bu, nanti Han bawa."
"HAN? hantu ke? apasal nickname dia Han pula? takpe nanti aku siasat. Aku kalau bab bab penyiasatan aku terror ni.
Bangga sebentar.
Jauh dah cerita i ni, nanti vote la lagi, kalau dah banyak votekan bagus. hahaha
YOU ARE READING
OMG! Dia Suami Aku?!
RomantikFatiha Sofea seorang pelajar tingkatan 5 di Sekolah Menengah Kebangsaan Garam Bukit. Ketika dia berusia 15 tahun, seorang lelaki buaya darat terjatuh hati kepadanya tetapi pada usia 17 pula ibu dan bapanya Tan Sri Bat dan Tan Sri Alima hendak menika...