Bab 33

4K 193 10
                                    

Akhirnya, hari yang ditunggu-tunggu telah pun tiba. Aku berasa gementar sebab aku memegang title sebagai 'isteri orang' pada usia yang sebegini muda.

"Hoi akak, kau dah siap ke lom ni?" Tirah yang tiba tiba muncul di depan pintu mengejutkan aku. Terperanjat gigirl tau!

"Hah, dah siap la ni. Mana dah sampai ke baka suami aku tu?" Aku membalas persoalannya yang dia tanya dan membalas dengan soalan lagi. Taktau malu gatal!

"Gatal! Dah sampai dah. Kejap lagi nak turun lah ni. Adik g tengok jap." Kelibat Tirah pun hilang setelah dia menutup pintu.

'Member aku ni, kata nak datang.Tapi jam segini tak sampai sampai lagi. Sampai hati tak teman aku.' Bisik hatiku sambil menilik Iphoneku. Kot kot la dorang ada wassap ke apa ke?

Aku turun kebawah apabila mendengar umi memanggil. Aku perjalan ala ala princess ditangga tu, kang nanti terpeleot malu HAHAHA.

Aku tau banyak mata mata yang sedang tengok aku. I know la i cantik, jangan tenung macam tu sekali HOHO

Aku ternampak Yusuf yang sedang duduk dihadapan abah a.k.a tok kadi, uhuks.

Suci saja mukanya bila mengenakan songkok.

Tiba tiba aku ternampak member memberku yang sepertinya sedang tercari cari. ' Takkan tak nampak aku bersama suami terchinta kat atas pelamin ni?' Omelku sendirian.

Dan mereka sedang terhegeh hegeh menuju ke arah ku di atas pelamin. Urgh!

"Weh hensem la laki kau." Usik Dayang. Farhan apalagi tersipu sipu bak mak nyah. Aku dah katakan aku ubah panggilan Yusuf ke Farhan. Jadi jangan bingung.

"Hah, Dayang kalau boleh gunakanlah mic untuk berkata kata? suara tu slow la sikit." Kataku dengan sinis, Dayang cepat cepat menampar bahuku. Fuh pedih doh!

"Apakata kita ambik gambar sekali dengan pengantin nak?" Raudah memberikan cadangan.

Kami semua apalagi bantai bergambar ah. Kesian suami aku kena ikut juga. Uhuk.

"Weh korang baru sampai kan? makan la dulu." Pelawa ku pada mereka. Mereka apalagi. Terus melantak macam kerbau.

"Sayang?" Panggil Farhan. Eh ni sejak bila aku suruh panggil aku sayang ni?

"Hm." Acuh tak acuh saja aku membalasnya.

"Cantik ah kau harini." Farhan berkata dengan kenyitan mata serta satu set combo senyuman yang menawan.

Aku pun dah blushing ni weeeeh! HAHHA

"Eh, pengantin kat atas tu tengah main kenyit kenyit lah." Jerit kawan umi dari meja vvip di bawah.

'Eee, makcik ni sebok lah.' Bebelku dalam hati.

To be continued..

OMG! Dia Suami Aku?! Where stories live. Discover now