-Asrama-
" Attention too minra , yaena , rayeon , qisha , syuha dan zayeon , sila ke pejabat sekarang . Pengunguman dibuat oleh Puan Ji Hyo pembantu Puan Jane .
' aku kenal sangat suara kodok tu , jomla cepat' kutuk minra . Jom !!!! jerit mereka serentak kecuali minra .
Tok tok tok ~~
'May we come in? Tanya syuha . ' wah sepoking gitu' . ejek Qisha . 'eh lahanat diam la ' marah syuha . 'Yes , sila masuk' arah puan jane pula .
'Ade ape aunty panggil kami ? Siap miss kodok buat pengunguman lagi . Tanya minra dan yg lain sudah berdekah tawa sbb kutukan minra tu . minra dan yg lain memang x suka puan ji hyo sbb perangainya yg nauzubillah gedik nak mampus tu .
Pabb !!! segera tawa mereka terhenti selepas mendengar bunyi hempasan rotan yg dibuat oleh puan jane . Padan muka , sinis minra dan yg lain hanya mencebik . tak cuak , cuma saje nk buat gedik macam miss kodok. Hohoho . ' Tujuan saya panggil kamu semua datang sini sbb ade perkara penting .' Perkara penting ? Soal mereka serentak . ' ya sangat penting , kamu dibenarkan berpindah dari asrama ini atas permintaan seseorang. Lepasni boleh kemaskan barang barang kamu . Lepasni takde dah mulut laser kat asrama ni , takde dah org lain takut . Terang Puan Jane dngn penuh sindiran .
'Oh camtu , kami pun xsabar nk blah dari asrama bangsat ni . Lawan Zayeon sambil senyum sinis (😏) yg lain turut senyum sinis . eh memang dorang ni keje menyinis je ke ?
'erm aunty , sapa org tu ? soal Rayeon . 'Dia--- ' belum sempat Puan Jane memberitahu , tiba tiba mereka dengr pintu pejabat dibuka , terbuntang mata 6yeoja itu bila mendapati yg datang itu adalah -- 'MINJUNGGGGGGGGGGG !!! jerit mereka semua , mereka berlari ke arah minjung dan memeluk minjung rapat . ' eh eh dah sesak nafas . macam x jumpa bertahun ,padahl setiap minggu aku melawat . bebel minjung . 'Alah kami rindu kau la pabo ! Tempik Yaena . Yg lain hanya mengangguk . Puan Jane terasa macam dia tunggul kayu yg tinggl nk reput je lagi kat belakang serta merta ber'dehem' . Minjung yg perasan terus mendekati Puan Jane .
'Kamu berenam boleh keluar sekejap . mereka menurut perintah dan terus keluar. Tapi pintu dikuak sedikit untuk mendengar perbualan tersebut. ' Terima kasih Puan Jane sbb benarkan saya bawak mereka . ucap minjung. 'Sama sama cik minjung , jaga mereka baik baik ye ' . Jaga ? Baik ? apetu ? Ape sebenarnya ? masing² blur .
Minjung keluar dari pejabat tersebut . Serentak mereka bangun mendekati minjung. ' ade ape tadi weh? Soal syuha. ' takde pape' kata minjung . masing² buat muka (mata keatas tangan kat bahu) . 'Jom' ajak minjung . Semasa berjalan , mereka terserempak dngn Puan Ji Hyo. 'Eh nk kemana ni ? Soal Ji Hyo smbil meniup kukunya . Gedik ! Patutlah savage yeoja benci dia. ' nk blah dari neraka yg dihuni oleh kodok yg bagi makanan xsedap . harap je cantik tapi bagi makanan rasa kapas , eh kau cantik ke kodok ? Tempik minra . 'entah ,macam bontot kuali je. Ejek Rayeon. Yg lain sudah berdekah ketawa . Penghuni yg lalu disitu hanya memandang aksi itu . Ji Hyo yg rasa naik angin terus berhenti meniup kuku nya . 'Jom lah' ' bye kodok cacat' serentak mereka melambai . ' Hoi takguna !! Teriak Ji hyo smbil menghentak kakinya . Padan muka ! Huhu.
-Dalam kereta -
' besarnya kereta kau minjung , macam mana la kereta ni muat sumbat kami kat dalam ni . bila lagi la aku dapat beli kereta besar plus sejuk camni . puji qisha melambung. Kembang kempis hidung minjung 😂 .
' Sakai ' balas Yaena dan Syuha serentak . Qisha hanya mengendahkan . padahal mereka jugak ade rasa yg sama semasa dalam kereta itu . minra dan zayeon sudah membuta di sit belakang . memang kaki tidur betul .
(Mian Bored)
YOU ARE READING
S A V A G E Y E O J A
KurzgeschichtenNama watak dalam ni rekaan je . kecuali bts . - Savage yeoja ni membesar asrama kecuali kawan mereka yg sorang ni sbb dia anak ceo (nak tau sape baca lah ) . The other 6 yeoja dibenarkan keluar dari asrama tu oleh Puan Jane , iaitu pemilik asrama...