Part Twenty

328 29 0
                                    

-flashback-

' hyung ? ' Kookie memanggil semua hyung nya .

' wae ? Soal mereka serentak .

'Kook  tanya jangn marah pulak .

Mereka berenam sekadar mengerut kan dahi .

' em korang nak tak berbaik dengan jiran sebelah ? ' soal kookie dngn rasa takut , takut kena marah free .

' kau srs ke kook ? Benda ni xboleh buat main ' soal jhope hairan. 

Mereka pelik melihat kookie yg demam pak maun ke ape tiba² nk berbaik dngn Savage yeoja .

' kook srs , nak tak ? ' soal kook lagi. 

' hyung x kesah . yg lain macam mana ? Tapi kan kook , kau demam kena sampuk ke ape tiba² nk berbaik ni ? Soal Rapmoon .

' Em , sbb kook macam rasa macam kita ada peluang nk berkawan dngn mereka . kook selesa , lagi lagi bila dorang setuju nk join kita kerjakan bambam dngn momo . Boleh kan ?kook dah penat asyik bertekak dngn dorang  ' terang kookie .

Semua mengangguk setuju . ' Tapi kena hantar wakil tanya dorang and kalau dorang setuju kita mintak maaf la sama sama . ' Jelas Jin .

' em Yoongi hyung boleh jadi wakil ' cadang Taehyung smbil memandang Yoongi .

' eh apahal aku pulak ? Korang beria sangt korang jela pegi ' bentak yoongi .

' alah hyung please . hyung ni special sikit . hyung boleh pujuk minra sbb dye je yg benci sngt kt kita . Lagipun dia tu sama macam hyung . ais batu . savage . padan la kalau hyung yg pergi .' pujuk Kookie lagi .

'Nasib yg lain xbenci kita macam mana minra benci kita . aku pelik , asal dye anti sgt ngn kita . aku ingt Zayeon dengan Yaena sama macam dia , tapi jauh beza nmpknye . Maknae dorng ? Lagi la jauh beza . ' terng Jhope .

' hah hyung macam mana ? Tolong la ' pujuk Taehyung .

' macam mana aku nk pujuk ? Kalau masa pun x ada ? ' kata Yoongi bengang .

' ah bila bila jela , janji hyung yg tolong ' jelas jimin .

' ish . yelaaa . leceh betula ' keluh yoongi . Yng lain gembira dan hi5 sesama sendiri .

Dan masa mengendap tu , savage yeoja ade panggil dorang right ? So masatu la dorang fikir supaya buat game untuk rancangan mereka yg nk berbaik semula dngn Savage Yeoja .

-end flashback-

______________________________________________

'Alah min , maafkan jela . kita berdamai ' pujuk yaena .

' haah unnie , please . takpenat ke gaduh ? Giliran syuha memujuk . yg lain menatap sayu muka minra yg tengah keliru membuat keputusan. 

'Setuju jela noona, kami dah selesa dngn korang ' pujuk Kookie .

Sejujurnya , bts dah mintak maaf dngn savage yeoja yg lain tanpa pengetahuan Minra sbbtu dyeorang pujuk minra habis habisan supaya maafkan bts dan jadi kawan baik.

' haih , yelaa . aku terima korang jadi kawan kami . kita berdamai , tapi ingt . sekali korang tikam belakang , sampai masuk kubur pun mayat korang x aman ' ugut minra . mereka semua mengangguk .

Savage Yeoja berpelukan dengan minra dan bts hi5 satu sama lain . Taksangka hubungan yg dulu nya dingin macam perangai minra dan Yoongi , kini dah diperbetulkan pada malam bbq .

'Eh dah lewat , taknk balik ke ? ' soal Jin .

' aah laa. Jom laa ' ajak Rapmoon . Bts bangun begitu juga savage yeoja .

' thanks for the food , lain kali jemput la lagi ' sakat Jimin dan yg lain berdekah ketawa  .

" ANNYEONGG " ucap bts serentak dan bow diikuti oleh savage yeoja .

Bts pergi meninggalkan perkarangan rumah itu ~~ .

' eh aku pun nak balik . dah lambt . esok lambt pulak aku sekolah ' Saeyoong meminta izin. 

' jangn ah dah lewat ni , tido sini je. Baju sekolah kt rumah ni ada lebih so kau boleh guna .  ' ajak minjung .

' tapi --

' kau nk mampos kena rogol ke balik lambat camni ? Soal minra dingin . ' entah , noob' ejek Zayeon . ' kelakar la budak ni' sindir Yaena pulak .

' haish ,yela . Gomawo ' ucap Saeyoong smbil menundukkan kepala 2 3 kali .

Kenapa dorang boleh terima bts dngn baik ? Tapi aku ? Desis hatinya .

' sabar eh ' tegur syuha dari belakang . Unnie line dah masuk rumah dulu  .

' jom masuk ' ajak Qisha . Qisha dan Rayeon menarik tangan Saeyoong masuk kedalam rumah agam itu .

______________________________________________

+ ruang tamu +

' eh sae , aku nk kau jujur boleh ? ' soal Rayeon dan semua memandang kearah Rayeon dan Saeyoong .

' ape dye ? '

' kau dngn Rapmoon ade pape ke ? ' Yes soalan kbat ! habislaa Saeyoong ~~

' eh xde xde , kenape kau tanya camtu ?  ' soal  Saeyoong pantas .

' sbb aku pelik , ttbe kau panggil dia oppa.  Padahl sebelum ni segala keturunan babi setan semua kau tabur kat dia ' ujar Rayeon .

'Ahh xde la , srs ' sedaya upaya Saeyoong menafikan perkara itu .

' alah ade tu bgtau jela . xngaku lak , kan unnie ' sindir Syuha sambil menyiku perlahan si Zayeon .

' okey . aku bgtau jangan gelak or wht . ' pinta Saeyoong .  Savage Yeoja sekadar mengangguk

' Aku dengan Rapmoon couple ' ' MWOOOOOOO ?? BIAR BETULL !! soal savage yeoja dngn riak muka terkejut .

' eh Tapi bukan ke lepas bergaduh haritu kau langsung x pandang dia ? Soal Zayeon .

' haah, tapi dua hari lepas tu dia dtg mintak maaf then lamar aku jadi awek dia.  Aku pun pernah suka dia sebelum ni tapi diam diam , and aku taktau ape sal mulut aku ringan cakap ye masa dye lamar tu ' jelas Saeyoong .

' cinta berputik kembali ~ very suwit ~ ' ejek Qisha .

'  Tch , jadi betulah , ada udang disebalik batu macam yg aku sangkakan masa tergolek tadi ' sindir minra .

' HAHABAHAHHHAHAHAHHA ' mereka gelak tak ingt dunia . Gembiranya Saeyoong x dpat digambarkan . Dah lama dia x macamni .

'Nasib ada dyeorng ' desis hatinya .

                                              (Mian Bored)

S A V A G E  Y E O J AWhere stories live. Discover now