Part Thirty Six

305 21 0
                                    

Pagi itu , bts dan savage yeoja berkumpul dihapan rumah gadis² itu . Flight mereka pukul 8 . Tapi datang awal pada jam 5 pagi kerana banyak tempat yg mereka nk singgah sebelum menaiki kapal terbang ke london. 

' Kita guna satu kereta jela , kereta aku ' ajak jin . ' Yoo muat ke ? ' tanya Zayeon terkejut . Takkan nak sumbat semua dlm satu kereta ?

' ey gurllll .. Luk at det kar ! its muat u know ' jawab Jimin dngn speakeuu nya yang berterabur .

' eh pabo ! Ape kau merepek ni . det kar det kar . Aku potong zakar kau japgi ' Rayeon cakap dngn slumber nye . ' aniyaa chim nanokkk ' jawab jimin gedik. 

' tch , dah kalau muat naik la cepat . lambat nanti ' marah minra . ' dahh ppali masuk ' arah Rapmoon .

Mereka duduk bersebelahan dalam kereta . Minra dngn yoongi , Saeyoong dngn Rapmoon . Qisya dngn Jhope . Yaena dngn taehyung . Zayeon duduk depan dengan pemamdu mereka si Jin . Minjung dng kookie , Rayeon dngn Jimin dan macam biasa . Si syuha porebahh alone .

Masih awal lagi , jadi masing masing terlelap . Macam biasa , Rapmoon baring di paha Saeyoong manakala Taehyung baring di paha Yaena . Yg pelik nya , kena usap dulu kepala dua ekor tenuk tu , baru boleh tidur .

Minra yg tidur mengletakkan kepala menghadap cermin kereta , segera dialihkan yoongi dan meletakkan kepala minra dibahunya . Jin yg sedang memandu perasan akan tingkah laku yoongi . Dia dapat rasa satu aura pada yoongi .

' ARHHHHHHH ' kedengaran suara Qisya menjerit kuat .  Semua tersedar dngn jeritan itu . ' woi kau pahal ' teriak Zayeon dari depan .

' tengok jhope ni !! Gila ! ' Qisya mengadu .
' Yahh dia buat apa ? ' soal Rayeon yg sedap landing di bahu jimin tadi.

' Boleh pulak pegi tarik baju aku . nasib x koyak ! ' adu Qisya lagi . ' Ishh tak sengaja laaa !! ' jawab jhope yg menahan kesakitan akibat diketuk Qisya kepalanya menggunakan hp. 

' Dah la , sambung tido . memekak ' marah minra yg masih memejamkan mata tapi boleh dngr perbualan mereka . Dia x sedar sekarang kepalanya di bahu yoongi .

Mereka semua menurut . Dan tido balik kecuali syuha . ' Hyung ! ' dia memanggil jin yg sedang memandu.  ' nae ? ' jawab jin ringkas . ' kita breakfast kat mana ? ' tanya syuha . ' oh breakfast dkt dngn airport je . senang la nanti kita duduk sana sementara tunggu flight ' terang jin . Syuha sekadar menge 'oh' dan sambung tidur .

Skip +

Dah sampai restoran berdekatan airport+

' BANGUNNNNNNNNNNN !!! ' pekik Jin kuat didalam kereta supaya mereka yg tidur tadi tersedar .

' Ape jerit jerit ni oppa ? ' tanya Zayeon mamai . ' Dah sampai chagi ' kata jin sampai menyelit rambut Zayeon yg kusut masa tido tadi .

' WERKKKKKK !! ' aju mereka semua dengn perasaan menyampah melihat drama tak jadi antara jin dan Zayeon .

' dah kajja , aku lapar ' ajak jimin . mereka semua menurut . Dan berjalan menuju ke restoran mewah itu .

Skip +

Dalam restoran +

' Kita ada lagi 1jam setengah , sempat lagi ni ' ujar Kookie sambil melirik ke arah jam tangan milik nya  .

' relax , airport sebelah tu je ' kata Miniung memuncungkan mulut nya . Mereka hanya akur .

' Waitres ! ' panggil Jimin gedik .

Pelayan itu datang ke arah mereka sambil membawa menu dan sehelai kertas serta pen .

' write your menu there , then call me again ' arah pelayan perempuan itu sambil menyerah kan kertas , pen dan menu kemudian berlalu pergi meninggalkan bts dan savage yeoja .

' soooo prettiuuu bebeh ! Kalau aku dapat tak lepas uh ! ! ' rapmoon memuji gadis pelayan itu . dia tidak sedar yg Saeyoong dngr . Mereka mengendah kan , mana tau rapmoon bergurau . Tapi agak melampau sbb bertalu talu pujian itu. 

Pelayan itu dtg setalah dipanggil semula oleg jin . Jin menyerah kan kertas menu dan pen tadi .

'Em cik ? ' panggil rapmoon .

' yes ? '

' can i have your fhone number ? '

Semua biji mata terbeliak dngn kelakuan rapmoon . Dia x sedar yg Saeyoong mendengar . sbb tadi Saeyoong tido masa jin panggil pelayan . Saeyoong melabuhkan kepala nya dan tidak mengangkat . Dia nak dengr perbualan itu. 

' Okey wait '  ' nah ! '

Pelayan itu menghulurkan kertas berisi no hp . ' wow tq . btw nice sexy ! ' puji Rapmoon . Pelayan itu senyum dan berlalu pergi . Guess wht ?  Saeyoong geram dan yg lain speechless.  sampai hati dia .

' Eh hyung , kalau Saeyoong dengr macam mana ? ' tanya Taehyung perlahan.  " entah kau ni ! ' marah Yaena .

' ishh , shutt !! Diamla , nanti Saeyoong sedar ! ' bentak rapmoon . Dan mereka sekadar menggeleng kepala. 

Saeyoong mendengar perbualan x senonoh rapmoon itu . Dia diam , dia nak tengok sejauh mana game rapmoon .

Tanpa mereka sedar , Saeyoong yg sedang dalam esakan manja  sedang memegang  tangan syuha . Syuha tau yg Saeyoong tak tidur. 

Skip +

Airport +

' penerbangan ke korea akan berlepas 5 minit lagi ' Bts dan savage yeoja yg mendengar pengunguman itu terus berlari ke tempat chek in. 

Mereka berbaris mamasuki kapal terbang . Duduk sebelah sebelah lagi la nmpknya.  Penerbangn itu mengambil masa 4jam. 

Masing masing tertidur menunggu kapal terbang mendarat . Hanya Saeyoong yg masin tak tidur . Dia sedang fikirkan pasal tadi . Macam tu rupanya rapmoon bila dia takde . Tapi rapmoon yg tidur disebelah nya buat muka x bersalah langsung .

(Mian bored)

S A V A G E  Y E O J AWhere stories live. Discover now