Part NineTeen

323 31 4
                                    

*Noted For Reader*

- NAMA KIM YAENA DITUKAR KEPADA OH YAENA ! JANGAN TANYA KENAPE . NI FF AKU SUKA HATI AKU LA -

______________________________________________

-Bbq Nite-

Masing masing mereka sudah kekenyangan dan x lalu nak makan .

' ah aku taklarat nk makan dah ' keluh Taehyung .

' aku pun sama ' keluh jimin dan masing masing mengusap perut macam org mengandung 🌚

' btw sedap lah . sape masak ? Tanya jin . Savage Yeoja menunding jari ke arah Syuha .

' wow great , pandai masak rupanya ingt mulut je reti masakkan perasaan org ' sindir jin . ( bagi org marah dngn savage word)

' Well aku memang pandai dua dua , entah kau pandai ke tak ' perli Syuha .

'heol , aku chef kat rumah tu tau . kalau xde aku macam mana dorang nak hidup ? ' Ujar jin xpuas hati .

' Lah yeke . reti eh ? Tahniah la ye ' ucap Syuha menyampah . Mereka yg lain sekadar membisu dan hanya memerhati pergaduhan itu . Jimin yg rasa x selesa terus memecah keheningan itu .

' Eh dah la gaduh , Jom main game ? Masih awal lagi kalau nk balik ni ' ajak Jimin

'Game ape ? Soal mereka serentak .

'True or Dare , boleh ? " soal Jimin dan mengharapkan yg lain setuju . 'NAKKK!!! ' semua setuju dngn cadangan jimin.

Taknak' jawab minra sepatah . Dia takut yg dia akan dicabar dan ditanya bukan bukan. 

' alah jom la noona , semua nak main , takkan noona tknk . takbest la x cukup org ' pujuk Kookie .

' noonaaaa wuuu noonaaaaa ' ejek ahli savage yeoja yg lain . Ini kali pertama mereka mendengar Kookie memanggil minra noona . Bts dok tolak tolak bahu Kookie yg tengah malu di ejek .

' haih , diam la takguna ' marah minra . ' Join jela min , kau anggap je kau berkorban untuk kawan kawan kau ni ' Yoongi memujuk . Yg lain hanya mengangguk setuju .

Kesemua mereka memandang minra dngn pandangan yg minra akan setuju .

' Tch , yelaa yelaa . Tapi ingt ! Aku takrela main , ni semua untuk kawan ² aku macam yg yoongi cakap tadi ! ' bebel minra .

'Terharuuuuuuuu ~~~' usik Qisya lalu memeluk minra .

' jom la mulakan . mana botol ? Soal Minjung . ' ambik tu kat sana ' syuha memuncung kan bibirnya kearah botol kaca  tu .

' ahli paling tua bts ? Jin hyung pusing ' arah jimin . Jin memusing botol itu . Tajam mata mereka memerhati dimana botol itu akan berhenti. 

Dan botol itu berhenti ke arah Zayeon . Zayeon redha akan apa yg dia akan hadapi .

'TRUE OR DARE ? " Soal Jimin . ' em true ' Jawab Zayeon . ' okey sape nak tanya dulu ' ' aku nak aku !! ' jawab jin .

' Ada boyfriend tak ? Soalan cipumas yg diajukan kepada Zayeon oleh jin .

' takde . Sumpah takde ' Jawab Zayeon jujur . Jin mengangguk .

'Aku pulak . Kenape tkde boyfriend ' giliran Jhope  bertanya .  ' Takde jodoh ' slumber Zayeon menjawab .

' okey Zayeon pusing pulak ' arah jimin . Botol berhenti ke arah minjung . ' TRUE OR DARE ? . 'Dare ' balas Minjung .  'berani gitu ' ejek Qisha . ' bukan penakut cam kau ' tempik Minjung .

' ha aku cabar !! Em ape eh ? Pegi kat kookie then kiss pipi dia ' Cabar Taehyung smbil smirk.  ' apenii hyung !! ' rengek kookie . ' ah easy as abc ' lagak Minjung .

Cupp !! ' pipi kookie di kiss minjung . Kookie blushing tak boleh kawal . Merah habis muka dia . ' wuuuuuuuuuuuuuuu ' serentak bts dan savage yeoja mengejek kookie dan Minjung . ' berani nya kau ' perli Rayeon . ' dare kan ? Haha ' balas Minjung . kookie diam dan diusik usik oleh bts .

' dah dah , Minjung pusing ' arah jimin .

Minjung pusing botol dan berhenti kearah Qisya . ' TRUE OR DARE ? ' soal jimin .

'aaa true la ! ' jawab Qisha . ' aku tanya ! Minta jimin .  ' aigoo . cepat apa ? ' kenapa kau aneh dari yg lain ? ' sbb aku special hoho ' jawab Qisya slumber .

' Pusing la ' arah Rapmoon . Botol berhenti ke arah Yaena . ' TRUE OR DARE ? ' 'true ' jawb yaena .

' aku tanya !!!!!!! Ujar taehyung . ' Yaenaaa , tae handsome tak ? Soal taehyung smbil mengedip matanya berkali kali dan memuncungkan bibirnya . ' eeee ' semua berasa geli dngn soalan itu .

' aigoo ! Tak handsome , comel je ' puji Yaena sambil mencubit hidung taehyung . Masing ² menyampah . Tae senyum dngn pujian itu .

' okey ada peraturan baru eh ! Yg last kena buat true dngn dare ! Dan org yg kena buat dua dua tu , dia kena pusing botol untuk tengok sape yg akan tanya dan cabar dia . Boleh ? ' soal jimin meminta kepastian yg lain .

Mereka semua setuju . Yaena memusing botol dan botol berhenti ke arah-- ya Minra .
Riak muka jelas menampak kan Minra terkejut beruk . ' Ha noona pusing la mana tau Yoongi hyung kena ' ejek kookie . Yoongi mengetuk kepala kookie .

'Yoongi ! Yoongi ! Yoongi ! Yoongi ! Sorak mereka bersama . Minra dan Yoongi masing masing pening dngn budak terlebih aktif ni .

Dan ya . Botol berhenti ke arah yoongi . Mereka bersorak gembira , tekaan kookie betul . Yoongi terkejut tapi terpaksa menurut .

' ha ju on , jalan kan tugas cepat ' arah Zayeon . Dia dapat rasakan hubungan mereka makin rapat .

' em dare , aku nk kau tampar muka si maknae maknae kami dan piat semua telinga savage yeoja  .

Bts dan Savage Yeoja terkejut dngn dare yg diberikan oleh yoongi . ' easy ' smirk minra. 

Papp!!Papp!!Papp!!
Tamparan muka untuk maknae line bts kedengaran . Giliran telinga savage yeoja dipiat . ' ADUHHHH ' adu mereka kesakitan

' woi ju on . apahl kau bagi dare macam sial ! Bentak Syuha . 'Entah hyung ni sakit tahu tak ! ' giliran Taehyung bercakap .

' kata dare , kena la bagi yg rare . ' tempik Yoongi . ' eh dah la , cepatla Yoongi , true pulak ' arah jin .

' okey aku tanya jangn terkejut ' semua mengerutkan dahi menunggu soalan yoongi termasuk minra . ' apa ? ' soal minra sepatah .  Dan bts harap , soalan tu adalah soaln yg mereka bincangkan semalam masa kt rumah .

' Kalau kita berbaik , kau setuju ? ' Terbeliak mata savage yeoja mendengar soalan itu .
Tapi tidak bts .

'Jawab jujur minra , please ' rayu Yoongi .

' wo abe swag merayu . kali pertama aku tengok ni ' ejek Jimin . ' diam la chim' tegur Jhope . jimin menurut . Yoongi mengendah kan saja ejekan itu . Ya , dia memamg nak berbaik dngn savage yeoja . Bukan dia je , bts sekali .

Minra membisu . dia memandang ahli yg lain . Mereka semua mengangguk tanda mereka sedia menerima bts sebagai kawan . Tapi perasaan ego mengawal dirinya .

Min ? Panggil Yoongi

Aku -- em aku ' gagap minra memberi keputusan ..  CONTINUE ~~ 

                                                  ( Mian Bored )

     

S A V A G E  Y E O J AWhere stories live. Discover now