-bilik Rayeon-
' woooooo , beluu beluu bhaii (blue) . Tenang nye colour bilik ni . Kreatif eh kau ' Jimin memuji Rayeon .
' ah xde laa , dah kajja masuk ' Rayeon mengajak yg lain masuk .
' Kalau kau tengok bilik Jimin hyung , mesti kau koma HAHAHHAHAHAH ' gelak Kookie kuat .
' erk kau diam la biskut hanguss !! ' marah jimin sambil memiat telinga kookie .
' ishhh , dahh dahh . kenape gaduh gaduh ni . Hormat sikit org sakit kat bilik belakang tu . Kang x pasal pasal hyung korang dtg ha padan muke ' bebel Yaena .
' entah , gaduh je kan noona kan ' gedik Taehyung berkata sambil mengedip mata berkali kali . Yg lain melihat nya menyampah tapi x bagi Yaena .
'Tapi kan , kenapa unnie min ttbe mengamok eh , selama aku kenal korang , xpernah dia mengamuk macam tu . 'soal Saeyoong .
' tu la kau , kau baru kenal dye bape bulan . kami yg membesar dngn dia dah masak sngt dngn emosi dia yg x betul sejak fobia pasal kejadian masa dia umur 9tahun dulu . ujar Minjung
' Appa dia sekarang macam mana ? ' Taehyung menyoal
' kami dengar cerita dari peguam eomma minra yg appa dia dah masuk hospital mental . And appa dia sekarang dah kena hiv ' terang Minjung .
' peguam ? Mampu ke eomma dia bayar peguam ? And ape tujuan peguam tu dtg jumpa dia kt asrama tu ? ' soal kookie bertubi tubi .
' eh lahanat , cakap jaga jaga eh . Minra tu anak org kaya . Appa dia ada company sendiri and eomma dia ada harta dari dalam smpai luar negara . kira nya makan x habis lah , and peguam tu dtg sbb nak serah kan semua wasiat harta tu kat minra ' ujar Zayeon .
' Woowwww !! ' serentak maknae line bts menjerit serentak
' shuuttttt ' Qisya mengarahkan mereka agar senyap .
' jadi dia tu kaya ? Jin hyung dengan Yoongi hyung pun x kaya sampai macamtu . Ujar Taehyung teruja .
' oh yoongi dengn jin kaya ? ' soal yaena .
' haah, yoongi anak ceo syarikat terbesar dkt korea , jin hyung bukan setakat ank pengetua , tapi tuan kim jugak usahawan terkaya dkt korea . setanding dengan Yoongi hyung . ' Rapmoon menjawab . '
' habis korang anak org biasa jela ? ' soal Rayeon . ' eh xlaa , kami kaya gak , ank dato' tapi x sekaya hyung kami dan unnie korang ' ujar Jimin . Bts yg lain sekadar mengangguk .
' aku nk tanya , selain noona min , macam mana korang boleh masuk asrama tu ? Aku dngr asrama tu untuk anak org berada . ' soal Jhope
' okey aku dulu . Eomma appa aku meninggal kemalangan , aku anak tunggal . Dorang dah wariskan harta dorang kat aku masa aku kecik lagi . Makcik aku jaga aku , tapi aku x sanggup sbb anak dia suka ambik kesempatan dngn duit aku , so aku mintak dia hantar aku kat asrama , aku taktau pulak yg dia memang nk hantar aku sbb x mampu nk tampung aku sedangkan aku x nak pun dia tampung . So , aku masuk asrama dan membesar kat sana . - Rayeon
' Aku ada kat dalam tu sbb aku lari rumah . Taktahan kena seksa . Selagi aku x serah kan duit dan segala apa yg aku ada , appa aku akan terus siksa aku , eomma aku dh wariskan kat aku sebelum dia pergi . eomma aku ada cancer . dia pergi dan tinggalkan aku dngn appa aku. So , aku usya laman web mana mana yg ada buat asrama , aku nmpk ada asrama tu kosong . Aku daftar senyap senyap and subuh tu aku blah . Aku x tau ape jadi kat appa aku sekarang ' - Zaeyon
Bts mendengar dengn teliti cerita itu , tiada sampuk menyampuk dari mereka .
' Aku anak dato macam korang . Segala duit yg aku ada semua oppa aku punya , oppa aku serahkan kat aku . Aku kena halau dari rumah oleh eomma tiri aku , dia nk rumah tu jadi hak dia sorang . Appa aku ikut je cakap dia , aku taktahan . jadi aku ikut cakap dorang blah dari rumah tu and aku tertido dkt dpn pintu asrama tu and dorang bawak aku masuk dan jaga aku ' - Qisya
' Aku ada kat situ sbb aku nk berdikari . Aku cakap kat kakak aku suruh hantar aku kat situ and lengkap kan segala perbelanjaan aku . Kiranya aku bertuah sbb kakak aku masih nak ikut kehendak aku . kakak aku hantar aku kat situ . Sekarang dia dah takde . Setahun lepas dia hantar aku , dia meninggal sbb keracunan makanan . Aku dah xde sape sape , eomma appa aku pun aku takkenal , jadi aku kenal dorang aku membesar dngn dorang smpai sekarang '- Yaena .
' Aku lain dari dorang . Aku ada eomma appa lagi smpai sekarang . Aku kenal dorng dari kecik lagi , and aku suruh appa aku beli rumah tu sbb aku dah jani dengan diri sendiri , kalau dah cukup umur , aku bawak Dorang tinggal dngn aku ' - minjung
' Syuha ? ' soal Rapmoon sepatah.
' Syuha anak tiri pemilik asrama tu Puan Jane . Orang tau kutuk tu jaga syuha sbb harta syuha je . sampai la kami tau hal sebenarnya yg dia nk gunakan harta syuha je . Aku hantar appa aku ugut dia , kalau dia x bagi kami ambik syuha , dia masuk penjara . Org tua tu takut , jadi dia lepaskan syuha dan harta syuha diserahkan balik . Smpai la syuha ada dngn kami sekarang ' ujar minjung panjang lebar.
' Ohhh camtuu ' kata bts serentak
' jadi korang bertujuh ni set set anak org berada la ? Wow , amazing ' puji jhope .
' bukan kami je , Saeyoong pun sama . Dia hidup sendiri dngn duit yg dia ada . Jadi jangan pandang rendah dngn dia ' Kata Qisya . Bts hanya mengangguk tapi Rapmoon sedikit terpegun dngn keberanian Saeyoong yg mahu berdikari .
' Btw , korang perasan x sesuatu kat Yoongi hyung ? Soal taehyung tiba tiba
' maksud kau ? ' serentak savage yeoja bertanya .
' maksud aku , perasan x yg dia terlalu prihatin sampai dia sanggup pujuk minra semalam suruh balik and one more , korang nmpknkan bersungguh nya dia masa minra mengamok tadi ? ' Ujar Taehyung . Mereka semua mengangguk setuju .
' i think dia ada perasaan la kat unnie min ' teka Saeyoong . Savage yeoja mengangguk setuju dngn tekaan Saeyoong .
' tapi x semudah tu dia nk jatuh cinta dngn Yoongi . Dia kan benci lelaki ' nafi Yaena
' haah Yoongi hyung pun sama , lepas yeochin dia meninggal , dia terus tawar hati dngn perempuan . Tapi minra dtg je dlm hidup dia , Yoongi hyung macam dah boleh terima perempuan ' ujar Jimin .
' Takpe , kita tengok kesudahan hidup dorang dua tu macam mana . Kita x boleh nk tentukan hidup dorang . ' Kata Saeyoong ringkas. Tapi dalam diam dia selesa dngn pelukan pinggang yg diberi oleh Rapmoon
Dia x sangka , Rapmoon yg pukul dia dulu , Rapmoon jugak yg jadi namchin dia .Kookie yg perasan akan pelukan itu , diam . Takberani nk berbunyi . Takut dimarahi . Bts belum tau yg Rapmoon dan Saeyoong ada hubungan . Hanya Savage yeoja yg tau tapi Saeyoong menyuruh mereka senyap . Satu masa dia akan menceritakan sendiri kebenarannya .
(Mian bored)
YOU ARE READING
S A V A G E Y E O J A
Short StoryNama watak dalam ni rekaan je . kecuali bts . - Savage yeoja ni membesar asrama kecuali kawan mereka yg sorang ni sbb dia anak ceo (nak tau sape baca lah ) . The other 6 yeoja dibenarkan keluar dari asrama tu oleh Puan Jane , iaitu pemilik asrama...