+savage yeoja house+
' unnie , Minjung nak ambik Saeyoong ni . gerak dulu !! ' minjung meminta izin kepada unnie unnie nya sebelum keluar .
'Nak ikutt !!! ' rengek Qisya Dan Rayeon
'Tch. Cepatla' minjung mengeluh . nasib chingu kalau x dah lama bunuh . Diva .
' elok elok , takyah kabot bawak kete ' nasihat Zayeon . ' Nae, annyeong ' minjung Qisha dan Rayeon pergi .
+Perjalana ke rumah Saeyoong++
'Jauh lagi ke minjung ?' soal Qisha yg kebosanan menunggu dalam kereta . ' Sikit jelagi , wae ? Soal minjung .
' dia bosan a tu ' perli Rayeon . ' hah sape suruh ikut . padan la muka . aku nak ambik Saeyoong je , bukan nk jalan jalan ' bebel Minjung .
' takde ah, kalau dok umah lagi bosan . Dengar syuha bebel , unnie Min buat hal dye , x pedulikan org . Unnie Zayeon asyik buat muka creepy pastu si Unnie Yaena bace watpadd je manjang . Mana ada masa untuk kami . ' adu Qisha .
' nak buat macam mana , dah dorang macamtu . ni kejap lagi kita nk buat camping. Tapi kat luar rumah la . Luar rumah kan luas , dah lama kita tak gila sama sama tambah lagi ade ahli baru ' ujar minjung . Rayeon sekadar membisu dan terlelap sbb mengantuk .
' hah aku x tau pun . asal x de sape bgtau aku !! Rajuk Qisya . ' kami bincang kat kelas unnie kita tadi . kau tido kat kelas , aku malas la nk kacau . kau x tengok ke si Syuha masak banyak . ' terang minjung .
' lah yeke . ajak bts ke ? ' saje Qisha mengajukan soalan itu . ' kau dah kenape tanye camtu ? Nak kena cekik ngn unnie min ? Dia tu dah anti dngn bts tu . ' bebel Minjung .
' alah tapi dorang best ape , aku rasa kalau unnie min boleh terima mereka jadi jiran , tak mustahil unnie min terbukak hati nk terima dorang jadi kawan kita ? ' suggest Qisha .
' aku okey je , cuma masalah nye kat unnie unnie kite je . dorang xsuka bts tu ' keluh minjung .
' tu lah . haih ' rintih si Qisha lemah . Bilalah unnie min nak berhenti jadi anti lelaki . Unnie Zayeon pun sama . nasib unnie Yaena x macam dorang. Desis hati Rayeon . Walaupun dia tido , dia masih boleh dengar percakapan minjung dan Qisha .
Mereka meneruskan perjalanan dalam keadaan senyap .
Skip ++
' okey dah sampai ! Ujar minjung lega .
' erk ni rumah dia ke ? Soal Rayeon hairan melihat rumah yg x berapa nak selesa tu .
' yela kot . alamat nye kat sini . tapi takkan la ni rumah dia ' ujar minjung pelik .
' haah , takkanla . nanti kita tanyala dia . ' kata Qisya yg tengah kehairanan. Minjung sempat mengambil gambr rumah itu . dia merancang sesuatu .
' annyeong savage yeoja ! Dah lama tunggu ? Sapa Saeyoong yg tengah menahan malu . Ya , rumah buruk tu rumah dia .
' ah takdela , baru smpai . naikla ' pelawa Rayeon . ' kita gerak eh ' mereka mengangguk dan Minjung meneruskan perjalanan ke rumah.
+ situasi dirumah Savage Yeoja+
'Lama nya dorang ' keluh Yaena. ' japlagi sampai la tu , sabar . taksabar sabar nk jumpa budak Saeyoong tu ' perli Zayeon .
'Mana ada ' yaena mencebik . ' eh syuha dah siap letak kat luar ke semua benda yg diperlukan ? Soal Yaena .
' japp sikit lagi ' teriak syuha dari dapur . ' tu dorang ' tegur Zayeon sejurus mendengar bunyi kereta diluar rumah .
' wah ni ke rumah korang ? Soal Saeyoong terpegun melihat rumah agam itu . ' hAah ni lah ' Jawab minjung .
YOU ARE READING
S A V A G E Y E O J A
Short StoryNama watak dalam ni rekaan je . kecuali bts . - Savage yeoja ni membesar asrama kecuali kawan mereka yg sorang ni sbb dia anak ceo (nak tau sape baca lah ) . The other 6 yeoja dibenarkan keluar dari asrama tu oleh Puan Jane , iaitu pemilik asrama...