-masih dalam kereta -
'Kau nk bawak kami kemana ni minjung , siap suruh pack barang semua bagai ?' minra yg mendiamkan diri sejak tadi terus bersuara setalah merasakan terlalu lama terlelap .
Mereka semua memandang tepat ke arah minjung dan menunggu jawapan yg darinya . ' Aku nk bawak korang duduk rumah aku ' MWOOO ?!!!! Rumah kau ? serentak mereka bertanya . minjung sekadar senyum dan mengangguk . ' eh tapi bukan rumah tu ade eomma appa kau ke ? Tak rimas ke dorang nanti ? Tak marah ke dorang' ? Bertalu- talu soalan diajukan oleh Yaena . ' tu rumah aku la . aku suruh appa aku belikan untuk kita ' . ' tpi kenapa kau susah payah nak buat semua ni ? Soal qisha . '' aku buat sbb aku rasa dah tiba masa kita berkumpul dan jadi satu family . kita boleh berdikari ' terang minjung dan yg lain terharu terus memeluk minjung .
Skip ++
Depan rumah minjung
'Wow besar gila!! Srslah kita duduk sini ! Soal Qisha . memang banyak soal budak tu . 'woi pendek, jangan sakai sangtlah' tempik yaena . 'entah' serentak mereka mengejek Qisha yg banyak mulut tu . minjung hanya memerhati gelagat rakan² nya itu . ' Dah dah , bergaduh pulak . Kajja masuk ' ajak minjung .
Dengan perasaan yg taktau nk cakp macam mana , mereka melangkah masuk kedalam rumah tersebut .
'Okey now boleh pilih nak tidur sorang atau partner ?' soal minjung . ' sorang ! Partnerla ! Sorang !! Partner ! ' Rayeon dan Qisha bergaduh . ' woi bangsat haram jadah kepale bapak kau tercabut . memekak lah . sorang sorang dah la . aku xnak partner . ' marah minra . 'aku pun ! Aku jugak ! ' kata zayeon dan Yaena .Qisha dan Rayeon menunduk sbb takut kena marah dngn unnie line . segera mereka berlari ke bilik tapi pada masa yg sama , Rayeon sempat menjelir lidah tanda kemenangan nya sbb unnie line ikut cadangan dia nk tidur sorang . Qisha mengetuk dahi Rayeon kuat lalu berlari dan main masuk je bilik sbb takut dikejar Rayeon . Nasib masuk bilik yg betul .
'Budak budak tu , haih ' keluh Yaena . 'Biasalah iq takcukup' tempik zayeon pula . minra sekadar membisu . Syuha dan Minjung dah masuk bilik terlebih dahulu masa peperangan mulut tadi . taknak terjebak jadi dorang decide nk blah dulu .
(Mian Bored)
YOU ARE READING
S A V A G E Y E O J A
Short StoryNama watak dalam ni rekaan je . kecuali bts . - Savage yeoja ni membesar asrama kecuali kawan mereka yg sorang ni sbb dia anak ceo (nak tau sape baca lah ) . The other 6 yeoja dibenarkan keluar dari asrama tu oleh Puan Jane , iaitu pemilik asrama...