Part Eighteen

356 32 15
                                    

-bts-

' eh ape kau dengar tadi ? ' soal Kookie kepada Taehyung yg dihantar sebagai wakil pengendap jiran sebelah .

' aku dengar Saeyoong nk duduk situ jugak . minjung ajak dia , lepastu yg lain setuju . minra je yg buat keputusan last minit . Dorang bagi amaran kaw kaw punya kat Saeyoong ' terng taehyung yg sedang termengah mengah sbb mata dia bertemu dngn mata Yaena semasa mengendap tadi .

'Amaran apa ? Soal bts serentak kecuali yoogi yg hanya buat muka pelik .

' kalau duduk rumah tu , jangan terkangkang je keje . org lain semua ade keje . And paling teruk , minra ugut dia , kalau buat benda yg mereka haramkan , dia mati masatu jugak ' Jelas Taehyung lagi .

' kejam nya . susah la kita nk kacau dorng sbb ahli dah bertambah ' keluh jimin . 

'Jom mengendap lagi ' ajak Jhope dan mereka mengendap senyap senyap tapi sayang , Savage Yeoja nampak mereka .

++Skip .

+Savage Yeoja++

' unnie , tengok tu ' Qisha memuncung kan bibir nya memberitahu Zayeon bahawa bts mengendap mereka .
Ggnj
' ceh , main hendap hendap . gila ' tempik Zayeon .

' dorng nk join kot . jom la ajak ' Pinta minjung.  Minra dan Zayeon menggeleng menandakan mereka tidak setuju dngn permintaan minjung .

' alaaaa unnnieeeeee ' Serentak Qisha , Rayeon , minjung dan Saeyoong memujuk unnie mereka sambil mengedip mata berkali kali .

' aish , bagi jela min , za . penat aku tengok budak 7ekor tu dok mengendap . pastu budak 4ekor ni lagi ' bebel Yaena .

Syuha sekadar menggeleng dan Zayeon menepuk muka sendiri . Minra masih berfikir sama ada nak ajak ke tak . Aku ajak demi kawan aku ! Bukan sbb aku rela dan suka ! Desis hati minra. 

' tch, pergi panggil la ' arah minra .

Mereka menggeleng . ' alah unnie Zayeon la panggil , kalau kami panggil kang dorang kata main main pulak ' sengaja syuha berkata sedemikian .

' ah takde , kang aku panggil jadi lain pulak ' bantah Zayeon . ' ha kau a min . dorang comfirm datang . ' Yaena menyuruh minra memanggil bts .

Bts yg mengendap aneh dengn situasi mereka yg tolak menolakk .

'Apahl tu hyung ? Dok tolak tolak . Pelik kook tengok ' ujar kookie .

' mana la hyung tau ' balas Rapmoon

' dorang nak hantar wakil panggil kita la tu ajak makan sekali . Sedap je aku tengok makanan tu fuhhhh recikssss ' puji Jimin

' ah x malu . memandai je kau . ' marah jin . Jimin sengih tak tau malu .

+situasi savage yeoja+

' ha kesian dorang dok kepenatan mengendap . panggil lah unnie min ' rengek Minjung .

' asal aku jugak ni ? Soal minra nak taknak .

' alah unnie pleaseuuuuuu ' Rayeon buat muka xberapa nak comel . ' gedik nyea kau twin' perli Qisha . ' gedik macam kau Hahah ' mereka berdua gelak sakan. 

' Panggil jela min ' Ujar Yaena dan Zayeon menolak nolak bahu minra menggunakkan jari nya .

'Ish , jap ah ' kata minra bengang . Dengan x semena mena nya dia mengangkat tangan . ingat nak lambai ke ape , tunjuk fuck rupanya .

' eh asal unnie dorang tunjuk fuck tu ? Eh dia perasan kita laa nyorok cepat ' arah Jin .

' woi dwaeji , takyah nak menyorok la anjing . sini ! ' panggil minra kasar .

'Unnie rare siot , panggil macam nk carik gaduh ' Tegur Saeyoong .

' well unnie kami !! Serentak Qisha dan Rayeon berkata . Minra buat muka menyampah . ' Rayeon dan Yaena sekadar menggeleng kepala .

' Syuha pegi ambil pinggan lebih ' arah Zayeon dan syuha menurut. 

-bts-

' eh dorang panggil . kan betul aku cakap tadi ! Dengan semanangat nya Jimin bercakap . ' Malu aa . nak dtg gak ke ? soal Jhope kepada rakan² nya .

' Woi haram ! Cepatla . Tak dtg sini kau kena dengan kami nanti ! Ugut Minjung .

' pergi jela , tadi xmalu sangt nk dtg ' sindir Yoongi .

' haaa jom ' ajak Kookie . ' Kejapp !! Kejapp !! ' bts mengangkat tangan sambil teriak memberitahu Savage Yeoja .

Savage Yeoja +

' dtg pun ' sengih Saeyoong . ' eh yg kau sengih sengih ni pasal ape ? Soal Rayeon pelik melihat Saeyoong yg ttbe menyengih .

' ah ani  , aku -- ' ' suka salah sorang tu cakap je ah . lamak ' perli Minra . ' eh mana ada ' Saeyoong menunduk blush .

' elelelelelelele ' maknae line mengusik nya . Makin blush si Saeyoong dibuat nyaa .

' Annyeong !! Tegur maknae line bts sambil melambai tangan ke arah savage yeoja . ' annyeong !! Maknae line savage yeoja membalas .

' ha duduk la ! ' pelawa Qisya . Bts duduk diatas rumput yg di lapit dengn tikar besar bersama savage yeoja .

' yg tadi dok mengendap kenapa ? Dah xbetul ? Perli Yaena . ' ah kami saje je . xde niat lain ' sengih Jin . ' Nak join cakap jela , dah macam sakai dok mengendap ' Slumber minra menyakaikan bts sambil mengunyah hotdog yg di bbq kan tadi .

(Btw , lupa nk cakap , time bbq ni malam eh , so skrng sitausi dorang dah malam )

' er mianhae' Sengih bts menampak kan gigi mereka kecuali yoongi yg ralit bermain iphone nya .

' em yoongi oppa x makan ke ? Saje Qisha menggedikkan diri (menyampah aku buat part ni😂😂)

' oppa ? Serentak Savage Yeoja bertanya dan Yoongi hanya menahan malu . Blush siot ' ' Kau jangan nk gedik sngt . aku sepak kau kang ' bebel minra .

' alah jeles la tu , kan Yoongi oppa ? ' ejek Qisha . Yoongi diam je .

' Diam la dwaeji ' tempik minra . Mereka semua berdekah ketawa kerana Qisya tapi Yoongi dan Minra buat muka xde perasaan.  Yoongi tahan malu , minra geram .

' eh Saeyoong ayam tu dah masak . pegi ambik jap ' Syuha meminta tolong Saeyoong untuk mengambil ayam yg dah masak di atas pemanggang itu .

Semasa Saeyoong hendak bangun dah pergi ke arah pemanggang itu dia tiba tiba jatuh di atas rapmoon . ' arhh ' teriak Saeyoong kecil dan rapmoon membantu nya bangun .

Entah idea bodoh mana Jimin dan Rayeon  carik , Rayeon menyuruh jimin  menyadung kaki Rapmoon dan serta merta mereka jaduh tergolek dan situasi sekarang Saeyoong diatas Rapmoon .

Terbeliak biji mata mereka melihat drama melayu itu . Saeyoong dan Rapmoon memandang satu sama lain tanpa mengedip sedikit pun mata .

' Oh my heart is , my heart is omaigaddd !! ' usik Jhope dan berdekah tawa mereka . Minra dan Yoongi yg tadi nya diam pun turut tergelak sama .

'Oh man holy shit !! ' Niceuu paprikaa ~~ sekali lagi mereka berdekah ketawa .

'Woi bangunla ! Drama ape korang buat ni ? Ingat sweet a tu . kepala nenek kau la '  Ejek minra .

Saeyoong dan Rapmoon yg sedar mereka di gelakkan oleh Bts dan Savage Yeoja terus bangun .  ' ahh mianhae oppa , jeongmal mianhae , Saeyoong x sengaja ' ujar Saeyoong sambil tertunduk tunduk meminta maaf .

' gwaechanna sae ah . oppa okey ' pujuk Rapmoon sambil memegang bahu Saeyoong . Bts dan Savage Yeoja memandang mereka berdua dngn muka meluat .

' Sae , oppa oppa jugak , ayam tu hangus karang woi ' bebel Minjung . Saeyoong segera berlari ke arah tempat pemanggang itu dengn perasaan malu .

' uyooo hyungggggg ' ejek Taehyung . ' diam la dwaeji . bunuh kau kang ' balas Rapmoon bengang . Tawa mereka jelas kedengaran di kawasan perumahan itu .

                                                    (mian bored)

S A V A G E  Y E O J AWhere stories live. Discover now