part fifty nine

219 17 11
                                    

Minjung pov +

Aku sorang sorang je dalam collab room ni . Bosan gila weh , ape masalah aku datang awal pun aku taktau la. 

Kalau parents aku ada kat sini lagi , mesti dorang bebel sbb aku patah balik sekolah ni . Tak class katanya . Aku peduli apa , janji dendam aku terbalas .

Lantak la , dorang kat australia , nak kesah ape . Aku dah besar , tau la jaga diri .

Tengah syok syok aku mengomel sorang² , aku nampak momo dengan dahyun masuk kelas .

Lets act like usual ..

" eh hai minjung ! Awal sampai " dahyun menyapa aku sambil melambai tangan nya .

Aku sekadar bagi senyum sebaris tapi takpandang muka dia . Aku setia menatap screen hp .

Aku nampak momo macam menyampah . Muka macam mintak   sepak je aku tengok .

Tapi , bila aku amati balik muka dia , aku dapat idea .

Yes idea .

Dimana aku boleh kenakan bts dan savage yeoja balik . Dan dapatkan apa yang aku nak .

" momo " aku panggil dia .

Dia yang tengah berborak dngn dahyun terus menoleh ke arah aku .

" nak bekerjasama dengan aku ? " dia kerutkan dahi dia

" takyah tayang muka blur kau , just jawab soalan aku "

" bekerjasama ? Untuk apa ? "

" okey , let me be honest . Kau masih sakit hati dgn savage yeoja dan bts kan ? " dia angguk laju .

" tolong aku , kenakan dorang "

" eh tapi bukan ke savage yeoja dngn bts tu kawan____

" past is past " segera aku pintas ayat dia .

" takbaikla kenakan ora___

" kau diam . Aku takcakap dngn kau " dahyun buat muka pasrah bila aku sound dia

" so how momo ? " aku soal dia untuk kepastian

Dia nampak ragu ragu .

" ehh come on la momo , kau break dengan bam bam sbb dorang kan ? Kau selalu malu sebab dorang jugak kan ? Aku tau kau masih sayangkan bam bam . Am i right ? "

" kau pun pernah buat benda yang sama kat aku . Buat apa aku nak tolong kau ? Lepastu bila plan kau berjaya , kau jadikan aku kambing hitam kau untuk bela diri kau sendiri . Macamtu ? "

Huh , dia dah pandai ajak berdebat sekarang .

" such a pabo.  Kau jangan bebal sngt boleh ? Just cakap kau nak ke tak . Kalau nak datang jumpa aku , kalau taknak , kau dngn membe dungu kau ni Boleh pergi mampos "

Aku segera ambik beg dan bangun . Geram pulak dengan si sengal tu .

Buk!!

" yaishhh takde mata ke ! ? " aku marah jb

" engkau yang buta , jalan laju laju . Harap rupa je elok , tapi attitude macam sial "

Bapak geram sial aku dengan ayat mamat ni

" puak puak savage yeoja memng macamtu " kata bambam slumber. 

" lahhhhhh , kau kawan savage yeoja ke ? Patutla sama je aku tengok "

Makin berat aku nak bukak mulut sbb dorang ni .

" kawan ? Kami tak kawan dengan sampah " dengan tiba tiba aku nampak minra and the gang jalan masuk ke collab room .

Dia dan geng² dia langkah badan aku yg masih terjelepuk kat langai .   takde jalan lain ke bodo ? 

Aku nampak got7 berpandangan satu sama lain .

" nak tukar bidang ke ? Dari sampah ke pemintak sedekah ? "

Aku pandang yaena tajam . Makin lama makin bisa mulut dorang ni . Sumpah aku kata , aku rasa macam nak bunuh sorang2 .

" ei malas la layan , jom masuk " got 7 terus masuk kelas . Savage yeoja pun sama

Sekarang tinggal aku sorang je kat sini , yang masih terduduk kat lantai dan tahan kesakitan .

Takde sesape nak tolong ke sial !

-

Balik sekolah +

Aku nampak savage yeoja dengan bts jalan sama sama . Terdetik sesuatu dalam otak aku yang fab ni .

" YAHHH TUNGGUUU !!! " aku pekik dan lari ke arah dorang. 

Mereka semua toleh ke arah aku . Wajah yang tadi nya terbahak bahak terus berubah bila nampak aku .

" kau nak apa ? " kookie soal aku dingin. 

" nak balik dengan korang boleh ? Pleaseeee !! "

" i smell something thoo !! Uwerkkk " kata qisha sambil kemut kemutkan hidung dia . Nak kata aku sampah la tu !

" kau pahal gedik sangat ni ? Dah takde kudrat nak balik sendiri ke ? " how easy si syuha ni boleh kata kat aku camtu ? Aku lagi tua dari dia kot !

" alaa biar la ! Aku nak balik dengan oppa oppa aku ni !! " aku terus paut tangan kookie . Aku nampak muka bts masing² tunjuk riak menyampah .

Syuha ? Dah berpaling ke arah lain bila nampak aku paut tangn kookie . Jealous la tu !

" eii bitch lepas la ! " kookie tarik tangan dia kasar sampai aku terdorong ke belakang

Shit !

Aku nampak savage yeoja gelak

" tula lain kali , perangai tu elok sikit . Orang dah percayakan kau , kau pijak pijak . Sekarang rasala penangan dipijak semula oleh kawan² sendiri "

" hyung , pembetulan ! Bekas kawan ! " aku jeling  taehyung yang menganjing aku . Dia sempat hi5 degn jimin

" yes aku tau aku salah ! Aku cuma nak jadi kawan korang balik ! Tu je ! " aku lawan kata kata si jhope

" ehem , kawan balik ? Dah lupa ke ? Trash not allowed " kata zayeon sinis .

" entah kau ni ! Aku beria nangis masa kau blah dengan mamat mana ntah haritu ! Lagi teruk aku nangis bila nampak syuha baling pasu sampai kepala kau berdarah ! Tapi kau ? Pernah ke kau datang balik untuk mintak maaf ? " ujar qisha dengn penuh emosi

" sekarang apa ? Berkali kali aku datang kat korang kot ! "

" tu sbb kau nak balas dendam ! Kan perempuan ! "

Buk !

Sekali lagi , untuk kali yang kedua , dalam masa satu hari , dan bersaksikan pelajar pelajar lain , aku terjelepuk balik ke tanah .

Saeyoong .. Huh , dia dah hebat sekarang . Dia yang tolak aku sampai terjelepuk macamni . Aku nampak namjoon cuba tenangkan dia .

Dia semak pahal do ?

" kau pahal sial ! Nak tunjuk hebat ? Eh , kau dah lupa ke sape kutip kau dulu ! " air mata dia bertakung bila aku ungkit benda lama .

Padan muka !

" Hey bitch , kalau dah blah , tolong jangan datang balik . Jarang aku nampak lori sampah patah balik pulangkan sampah "

Sumpah aku makan hati gila dengan ayat yoongi . Si beku tu , aku paling taksuka dia kalau dah bukak mulut !

Dorang semua blah .

BILA PLAN AKU NAK MENJADI NI !

(mian bored)

S A V A G E  Y E O J AWhere stories live. Discover now