Part Thirty Three

304 21 3
                                    

Syuha meminta tolong Zayeon dan yaena supaya pergi ke supermarket untuk membeli barang dapur . Zayeon dan Yaena sekadar menurut dan berlalu pergi dari rumah itu .

' Tak pernah pernah syuha suruh kita pegi market , biasa dia je yg pergi even org lain nk ikut , kalau x pun dia ajak minjung ' ujar Yaena .

' tulah pasal , ade ade je budak tu ' perli Zayeon .

Sedang mereka ralit mencari barang yg dipesan oleh Syuha , tiba tiba telefon milik Yaena berbunyi .

~ wonhae manhi manhi~

' ehh za kejap , fone aku bunyi ' pekik Yaena kearah Zayeon yg sudah berada didepan .

' yeobseo ? '

' YAENA SSHII  , PPALI BALIKKK !!NOONA  MIN !! PPALI BALIK !!!

' YAHH WAEYO ? '

' BALIKK JEE !!! PPALIII !!!!! '

Yaena segerak mematikan panggilan bila terdengar kookie mengarah kan agar mereka balik segera . segala barang yg diletak kan dalam troli ditinggalkan begitu sahaja .

Semua org yg berada dalam supermarket itu memerhati mereka berdua yg sedang lari pecut macam dikejar anjing . Tapi hanya diendah kan . Zayeon yg tengah blur ditarik laju oleh yaena ke arah kereta .

+ dalam kereta +

' yahh yaenaa !!! Waeyo ? Sape call ? '

' kookie call , dia suruh balik cepat . dia cakap something dah berlaku dekat minra '

' mwooo ?? Kajjaa '

Mereka berdua memakai sit belt dngn gopohnya . Entah apa yg dh jadi dngn minra ?

' arhh fuck ! Jam pulakk !! ' rungut yaena yg melihat jalan sesak itu .

' sabar yaenaa !! '

And finally jalan dah x sesak . bengkak mata yaena dan Zayeon didalam kereta . Risau sangt agaknya walaupun mereka x tau apa yg dah jadi .

+ sampai depan rumah +

Yaena dan Zayeon berlari masuk ke dalam rumah . Perasaan mereka bercampur baur .

Asal rumah sunyi ?

Mana semua org ?

Asal lampu tutup ?

Apa dah jadi dngn minra ?

Mana saeng saeng ?

Asal rumah bts pun senyap ?

Semua persoalan itu terdetik difikiran mereka berdua . Rasa gelisah semakin menghantui .

' Zayeon , kajja naik atas . mana tau dorang kat kolam ' Yaena mengajak Zayeon ke kolam mandi di tingkat 3 .

Satu persatu bilik di tingkat tiga dibuka . Satu bilik pun tak de org . Mana pergi mereka semua ?

Dan pintu terakhir . Bilik tarian minra . Yaena membuka dngn rasa berdebar . Kalau mereka xde jugak dalam bilik ni , mereka berdua dah x tau nk cari dekat mana .

Klik-

Bunyi pintu bilik dibuka , mereka belum pernah masuk bilik tarian itu kecuali minra jadi agak gementar .

Zayeon dan yaena jalan berpegangan tangan . Kenapa bilik ni gelap ? Mana org ? Desis hati mereka berdua .

Zayeon membuka suis lampu dan tiba tiba -

:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:

S A V A G E  Y E O J AWhere stories live. Discover now