+Pagi Esoknya+
Jin yg sedang masak didapur mendengar derapan kaki yg ramai turun ke bawah . Ni mesti budak budak tu . Desis hatinya.
'Annyeong Hyung !!! ' jerit mereka kecuali yoongi .
' annyeong , ha duduk makan . Eh mana yoongi ? Jin menyoal mereka .
'Masih kat bilik la tu . Mesti dia tengah fikir pasal semalam ' teka Jimin
Ada betulnya jugak ape yg dikatakan oleh Jhope , Jin meninggalkan meja makan lalu berlari ke arah tangga dan menuju ke bilik Yoongi .
Tok tok tok ~
Yoongi yg sedang duduk bersila di atas katil sambil bermain iphone nya mendengar pintu diketuk seseorang .
'Masuk' arahnya .
' yoongi ' panggil jin
' eh hyung , ade ape masuk bilik aku ni ?
' em hyung nak tanya kau pasal minra '
*mengerutkan dahi* ' tanya pasal ape hyung ?
' ape dah jadi semalam ? Lambat nye korang balik .
' oh ,pasal tu . Nanti la aku cite hyung . Kita berkumpul semua kat ruang tamu .
' macam ramai sangt je bunyi nye tu . ade panggil sape sape ke ?
' haah , jiran sebelah nak dtg . Nak bincang sekali pasal minra . boleh kan ?
' eh boleh boleh '
' hyung suke aje , mesti pasal Zayeon kan ?
*Zayeon tersedak air kat rumah sebelah*
' ish merepek la , dah la kajja turun makan '
' yela yela . Jom '
Mereka berdua turun kebawah . Jin sebentar tadi yg diusik oleh Yoongi tiba² tersenyum sorang² .
'Hyung ni dah kenapa senyum sorang sorang ' tegur Jhope
' entah , angau ke ape . Pagi pagi dah gile ' perli Rapmoon .
' Dia teringat kan noona Zayeon la tu ' ejek Kookie .
' HAAAA ? ZAYEON ? ' serentak mereka menyoal kecuali Yoongi Jin dan Kookie .
Jin yg geram dngn usikan itu terus membebel .
'eh aku hempuk sekor sekor ngn lesung batu kang. Makan cepat ! Japlagi ade org dtg . Dok Zayeon Zayeon dah kenape ' bebel Jin .
*Sekali lagk Zayeon tersedak , kalini tersedak nasi pulak*
' sape datng hyung ? ' soal rapmoon
' jiran sebelah nak dtg ' terang jin
' mwoooo ? Jiran sebelah ? ' rapmoon menyoal terkejut .
' haah jiran sebelah , kenape ? tanya jin pelik
' eleh , terkejut sbb Saeyoong ade sekali la tu . Hyung sukaa dia kannnn elelele' ejek Kookie .
'Wuuuuuuuuuuuu ' serentak maknae line menganjing nya .
' tch , ape kau merepek ni . Takkan laa aku nk couple dengan dia . Agak agak la ' sepenuh hati rapmoon menafikan ejekan itu .
' Eh lahanat , depan rezeki nk bergaduh .Ade gak mati tercekik tulang babi kang ' marah yoongi .
'Entah bising je , diam ah. Santau sekor sekor kang tau ah ' giliran Jhope menarahi mereka .
' Tapi kan , noona min dtg sekali x ? ' soal kookie .
' takkan la kawan² dye nk bawak dye. Macam mana kita nak bincang . ' bebel Yoongi . Kookie hanya mengangguk paham .
YOU ARE READING
S A V A G E Y E O J A
Short StoryNama watak dalam ni rekaan je . kecuali bts . - Savage yeoja ni membesar asrama kecuali kawan mereka yg sorang ni sbb dia anak ceo (nak tau sape baca lah ) . The other 6 yeoja dibenarkan keluar dari asrama tu oleh Puan Jane , iaitu pemilik asrama...