Savage yeoja dan bts berada dalam kelas tahanan sbb terkantoi ponteng kelas . Mula mula mereka selamat , tapi disebab kan Jimin kentut bunyi kuat sangat , songsengnim yg lalu terdengar and lastly dorang kena tangkap.
Pandangan tajam dihadiahkan untuk jimin sepanjang perjalanan menghala ke kelas tahanan . Jimin hanya mampu tersengih . Siap la dia lepas ni .. Lagi lagi savage yeoja terjebak sekali .
Skip ++
Kelas tahanan ++
' haa kamu semua masuk ! Buat apa yg saya arahkan . kalau saya tau kamu semua keluar senyap senyap saya bgtau tuan kim.
Mendengar saja nama tuan kim disebut oleh miss Cl , muka Jin berubah cuak. Matila kalau appa dia tau. Zayeon yg perasan akan perubahan muka Jin , terus mengusap belakang jin perlahan.
' Dah dah masuk cepat ! Terjegat buat apa ? ' marah miss Cl . ' miss sabar boleh tak ? ' soal minra menyampah. ' eh kamu jangan nak biadap dengn saya eh ! Kamu tu sape nk biadap dngn saya ? Miss cl menengking minra.
Minra yg mendengar org tua tu melebih lebih segera maju ke depan . ' eh lantak aku la ! Kau nk sangt bgtau tuan kim ? Bgtau a ! ' tempik minra balik . Yoongi yg melihat miss cl mahu menampar minra terus menarik minra masuk kedalam kelas tahanan itu.
' dahh miss boleh beram -- biar kami nasihatkan minra ' arah Yaena. Miss cl sekadar beransur dan merengus geram . BIADAP ! desis hati nya .
' dahh masuk ! ' arah syuha dan semua masuk dan duduk ditempat masing masing . Minra yg melabuhkan kepala di atas meja lepas bergaduh tadi dihampiri kawan kawan nya . Yoongi memberi ruang untuk mereka bercakap .
' yahh unnie sshi ' panggil Rayeon lembut . Minra segera mengangkat kepala nya . ' waeyo ? ' Qisya menyoal . ' ah xde ape . aku okey ' sengih minra . Mereka semua sekadar senyum .
' Pompuan tu kalau aku sepak dia tau a ' bentak Jimin . ' eh kaki kau sampai ke ? ' ejek Taehyung dan semua gelak sakan dngn ejekan itu . Jimin memandang Taehyung tajam .
' Minggu depan cuti panjang 2minggu kan ? ' Soal Rapmoon tiba tiba sambil tangan nya ralit memegang tangan Saeyoong .
' haah asal ? ' soal mereka serentak .
' Holiday jom ? ' ajak Rapmoon.
' mwoo holiday !!? Kat mana ' sekali lagi soalan di aju serentak oleh mereka kecuali minra dan yoongi yg duduk bersebelahan sedang main telefon .
' kita pegi la mana mana , asal jauh dari sini . alah masing² berduit takkan la holiday pun taknak ? ' perli Rapmoon .
' Aku okey . Korang ? ' soal kookie . Mereka semua mengangguk . Termasuk yoongi dan minra.
' So , bila nak gerak ? ' tanya jin yg sedang memeluk pinggang Zayeon yg sedang duduk di peha nya.
' kalau ye pun x yah laa buat drama korea kat sini ' perli Jhope . ' Buuuu jelesss !!! ' mereka mengejek jhope . Ingat kan nak join kutuk Zayeon dngn Jin sekali , tapi dia yg kena balik . Pasangan terlebih sweet tu gelak macam nak tercabut anak tekak .
' Kita ambik flight pagi . kata nk pergi jauh ? So guna kapal terbang la ' suggest minjung.
' kalau kami x sedar ? Or tak ingt and terbangun lewat ? ' tanya kookie
' Bermalam rumah kami . Syuha ada . Dia rajin kejut org ' pelawa Saeyoong . Syuha dah rolling eyes .
' OKEYY !! ' jerit bts serentak . Yoongi sekadar geleng kepala . Dengan bangang nya dia ambik gmbr minra senyap senyap . kalau minra tau , mau tak maut .
Masing² setuju dan kembali membuat kerja yg diarahkan miss cl tadi .
' ARHHHHHH ' kedengaran Rayeon menjerit tiba tiba. Dan jimin disebelah nya dah gelak sakan .
' JEMANN PABOOO !!! SHIBALL !! AKU BUNUH KAU JAPLAGI BANGLA !!! ' marah Rayeon sambil menampar jimin berkali kali menggunakan buku nya.
' Yahhhh pahal korang nii ' tanya minjung yg baru bangun tido . sedap sedap lending kepala atas meja , tiba tiba tersedar .
' entah , korang pahal ? ' sokong Qisya. Yg lain turut memandang mereka berdua .
' ni babi anak tenuk ni ! Aku tengah buat kerja dia tarik baju tarik rambut pastu pijak kasut aku . Aku nak tulis dia tarik buku aku ,pastu lastik pensil aku . mana aku x mengamok !! ' adu Rayeon.
Jimin disebelah nya sudah tergelak tak ingat dunia . Gila punya jeman .
' yg kau kacau dia kenapa gila ? ' tanya syuha geram . ' ohohoho bosan chim ocan ppuingg ~~ ' ujar jimin gedik . Mereka semua dah buat muka menyampah termasuk Rayeon .
' buat kerja la pukimak ' geram minra berkata . ' aduh ' adu minra slow . tapi masih didengari . Dia pandang Yoongi tajam . apahl si ju on ni main tarik tarik ! Desis hati nya . Yoongi dah gelak gelak .
Mereka meneruskan kerja sehingga lonceng waktu balik kedengaran.
(Mian bored)
YOU ARE READING
S A V A G E Y E O J A
Short StoryNama watak dalam ni rekaan je . kecuali bts . - Savage yeoja ni membesar asrama kecuali kawan mereka yg sorang ni sbb dia anak ceo (nak tau sape baca lah ) . The other 6 yeoja dibenarkan keluar dari asrama tu oleh Puan Jane , iaitu pemilik asrama...