Part Twelve

386 29 17
                                    

-Rumah Bts-

' aarhhhh ' jimin merengek kesakitan sambil membaringkan dirinya di atas sofa . ' lembiknya mochi ' ejek kookie .

' lembik otak kau kook , kau xde kene pape , aku dengn jhope yg kena teruk dngn singa betina tu ! ' marah jimin .

' entah kau ! tau bising je , tambah jhope yg sedang baring di lantai . Kookie mencebik , kat sekolah kena marah ngn yoongi, kat kelas kena ejek , kat rumh kena marah lagi . memang malang nasib dia harini .

Rapmoon dan yoongi sampai rumah terus naik kebilik , taehyung pulak balik balik je terus kejamban nak melepas hajat .

' Sudah la tu , pegi masuk bilik , mandi !! Asyik nak betekak je ! Bebel jin . ' Takde la hyung , chim malu tau tak ! Kat kelas , asyik kena ejek ngn tablemate chim si Rayeon tu . Qisna ngn minjung pun sama . Si syuha asyik buat muka , seram chim ' adu jimin lagi . Jhope sekadar mengangguk .

Tau tak , tadi kook kena tarik rambut dngn minjung sebb kook terpijak kasut dia . sakit hyung . kasarnya singa 7org tu kan . Adu kookie pulak .

'Ape kau ingat unnie line dorang si minra Zayeon dengan Yaena tu duduk diam ? Xmenyindir. Tapi hyung perasan la kan , perangai si minra tu macam yoongi la .

'Maksud hyung ? ' soal jhope . ' dingin dia , tak banyak bercakap , kuat tido . cover swag je manjang . macam yoongi kan ? Terang jin .

' haah la . si Zayeon pun sikit nk sama tapi banyak la jugak cakap berbanding si minra , tengok la asal gaduh dye dengan minjung perhh mulut dorang tengking org dah xde insuran langsung . sokong kookie . Jimin mengangguk .

' eh dah pegi naik ! Yoongi dengar kang . ' bebel jin. Segera mereka naik ke atas .

-Rumah Savage Yeoja-

'HAHAHAHAHAHAHA , puas hati ! Padan muka jiran sebelah tu , dapat jugak kita kerjakan dorang ' dengn bangga minjung berkata .

' haah unnie , unnie tak tengok reaksi dorang kat kelas tadi . kalau unnie tengok sumpah lawak ! HAHAHAHAHAH gelak Rayeon puas . Yaena mengilai teruk . minra sekadar senyum jahat . bingit telinga dengar gelakkan dorang tu.

' Rancak gelak , cuba kesian kat syuha ni ' bebel Zayeon yg sedang memimpin syuha ke dalam rumah. ' eh lupa , alolololo ' ejek Qisha. 'HAHAHAHAHHAHAH ' Riuh gelak mereka smpai rumah sebelah menyebelah dengar.

' Tch , shit ' desit syuha.

' eh pegi naikla ! tak penat ke ? Gaduh lagi , belajar lagi ' bebel Yaena . 'alah jap la unnie. ' cebik Qisya . ' ingt comel ah ? ' soal minra nak taknak .

' kejap unnie , dia tengah bangga dengan kejayaan dia dah pecahkan camera org tadi . mereka gelak sampai senak . Dan protttttttttttttttt ' Erk sorry ' Sengih Rayeon.

Minjung membaling majalah ke arah Rayeon yg melepas kan gas karbon sampah dioksida nya. ' ee pengotor la pabo ! ' marah Zayeon . Rayeon sekadar tersengih.

Minra merentap beg nya kasar dan terus naik atas . diikuti yg lain .

' unnie tolong ' pinta Syuha . Segera minra patah balik dan mendapatkan Syuha untuk dipapah ke bilik . effect sakit tadi masih terasa di punggung nya . Poor aegy 😂🔥

Skip .

-malam dirumah bts-

' awal lagi nk tido ni' beritahu kookie yg memecah keheningan .

'Jadi ? Soal jhope hairan

'Korang still xpuas hati dengan singa singa tu kan ? Soal kookie lagi . Mereka berenam hanya memandang kookie dngn riak muka yg penuh persoalan . 'Jom kena kan dorang' cadang kookie smbil mengangkat kening nya berkali kali .

' Nak kena kan macam mana ? ' Soal jimin . ' Menyamar jadi hantu ? Kookie mendapat ka kepastian .

'Wow, sound great ! Dorang yeoja tipula x takut hantu . sedangkan jhope pun melompat atas yoongi sbb takut dngn movie haritu hahahahhahahah ' berdekah gelak mereka disebabkan jin .

Yoongi sekadar menggeleng , jhope pulak mencebik .

'Ha boleh jugk ! Tapi sape nk jadi hantu ? ' soal Rapmoon .

Semua mereka serentak memandang yoongi yg ralit dngn iphone nya .

'Pandang ape ? Nak suruh aku jadi hantu bapok korang tu ? Ke nak mati malam ni gak ? sembur yoongi dngn ayat mintak kaki .

'Alahhhhh hyung !!! Jadilah hantu . hyung tu putih , takyah make up pun dah nampak macam ju on . seremm gitu ' pujuk Jimin .

Ju on ? Yoongi memandang Jimin tajam , segera Jimin lari ke arah Taehyung . 'Padan muka ' ejek Taehyung .

' ahhhh ! Aku taknak masuk campur . senak aku kena tadi pun x hilang lagi ni kan pulak nk tambah masalah , mau nye gagal ke ape x naye aku ? Pabo ! ' bebel yoongi

Dia bangun dan naik ke atas . Malas nak layan situasi ke kanak kanak kan tu . Tak swag ~~ .

' Ha kook ! Jhope korang dua la ! Pinta rapmoon . Jhope dan kookie segera menggeleng .

' ahh xde , korang xnak , esok xyah makan ! MOGOK KUALI MOGOK ! 'bentak jin .

'Macam mane sayang sayang ? Sedia di make over oleh chimchim mu yg gojes ini ? ' ejek jimin .

Mereka berdua mengangguk berat dan memandang sesama sendiri . Teruk ugutan Jin hyung sampai x bagi makan . mati kebulur kang ~~~

Mision start ( next chap)

(Mian Bored )

S A V A G E  Y E O J AWhere stories live. Discover now