Part Thirteen

367 31 0
                                    

-Mision-

'Uwoo cantik nyaa hyung dengan kookie  !! Puji jimin melihat muka Jhope dan kookie yg baru di make over nya . 'Nah pakai topeng ni ' jin menghulur kan topeng dan dipakai oleh jhope dan kookie .

' Jalan kan misi baik baik . kalau x jadi korang dua tido kat balkoni ! ' bebel Rapmoon .

'Alahhh yelaa hyung . kami buat elok elok ' keluh jhope .

'Tch , percayalah , takkan menjadi . haha . gelak yoongi sambil menepuk bahu jhope dan kookie lalu beredar dari situ .

'Ish apela hyung tu ! Belum cuba dah cakap camtu . bebel Kookie .

' Dah dah , macam kau takkenal hyung kau tu . Mari mulakan ' Sengih jin jahat .

-Savege Yeoja-

' duduk diam la budak ! Penakut tengok jugak . ' bebel Zayeon melihat Qisha kejap ke kanan , kejap ke kiri menutup muka guna bantal sbb takut .

'Entah , dah macam ape aku tengok . mengganggu ketenteraman betul ' bebel Rayeon pulak .

'Kau pun same jela ' perli minra sambil menatap iphone nya .

'Mana ada !!!! ' nafi Rayeon .

'Diamla, bising je' marah minjung . Minra smirk kemenangan . Kesian Rayeon 😂

'Dah aku nak naik' kata minra .

TapTapTap .. Huuuuu huuuuuuuuu

Minra mendengar bunyi tapak kaki diluar rumah mereka . 'Er korang dengar x ? ' Tegur minra .

Mereka mengangguk menunjuk reaksi cuak . 'bunyi ape tu ' tergagap gagap Qisya bertanye .

'Shutt ! , aku pegi tengok ' minra memberanikan diri . 'unnie , saeng nak ikut . ' kami nak jugak !! ' Kata yg lain serentak .

'Tch , kajja ' ajak minra .

Belum sempat minra mahu memulas tombol pintu  , tombol pintu tu dah dipulas seseorang berkali kali . Mereka terkejut dan menjerit kuat sehingga mereka x sedar yg mereka kehilangan seseorang iaitu 'Qisha'

'Unnie nah' minjung menghulurkan kayu besbol kepada Zayeon lalu diberikan kepada minra .

'Eh Qisya mana !!! ' teriak Rayeon

' kat sini !! ' Qisha memberitahu lokasi nya sedang menyorok sekarang . Ya , dibawah kerusi . ' Tch , fikir dah hilang' jeling Yaena .

Jhope dan kookie ++

'Huuuuuuuuuuuuuuu , hihihihihihihiihi ' ilai Jhope dan kookie berkali kali sambil memulas tombol pintu yg berkunci .

"Ekekekeke' gelak kookie mengekek perlahan . 'Slow slow la gelak . nanti kantoi . kau nk kite tido kat balkoni ke ? ' bebel jhope perlahan . Kookie sekadar sengih menampakkan gigi bunny nya .

-Savage Yeoja-

'Aku kira sampai tiga , kau bukakk pintu then aku attack ' arah minra kepada Zayeon . 'kami buat ape unnie ? ' soal syuha.  ' Syuha , minjung pegi ambik guni mana tau dia pencuri ke ? ' 'Nae ! ' jawab mereka serentak dan pergi mencarik guni .

'Tulaa ! Tengok cite hantu lagi! ' rengek Qisha  . ' eh babun diam , kang kau yg kena dengn unnie line .  ' marah Rayeon sambil duduk memeluk lutut bersama Qisha .

' Unnie ni guni ' beritahu minjung .

' Okey start ! Hana ! Dul ! Set ! ' dengan pantas Zayeon memulas tombol pintu  dan
'Barhhhhhhhhhhhhh ' terjah kookie dan jhope menakutkan mereka sehingga Qisha pengsan sbb terkejut .

Bukk bukkk !! Belakang tengkuk mereka dipukul kuat oleh minra , Zayeon menolak mereka kuat dan kepala mereka disarung kan guni . Yaena dan Minra mengikat dua ekor tenuk tu menggunakann tali .

' unnie , Qisha dah pengsan!! ' kata Rayeon yg sedang menampar perlahan muka Qisha supaya Qisha bangun . 'Aish , kajja kita angkat dia ' Ajak Minra .

' korang jaga babun ni'  . Arah Zayeon 'panggil kami bila mereka dah sedar . Syuha Yaena dan Minjung sekadar mengangguk .

+Bilik Qisha+

'Hey bangun !!' Minra menampar perlahan pipi Qisha . ' Tch, cane leh pengsan la si kecik ni ' bebel minra .

' Dia terkejut sangat sbb kena terjah tiba tiba tadi , dah la dia lemah semangat 'Terang Rayeon .

' Za , ambikkan air' minra meminta Zayeon untuk mengambil air . 'Nae' lalu Zayeon beredar .

' geli aku tengok bilik pink dia ni , childish' perli minra membuat muka menyampah .

' Dia kan minat srii vida , mestilah dia gila kan pink ' terang Rayeon

'Srii vida ? Tua kutuk mana pulak tu ? Tanya minra separuh mengutuk

'lahh , jutawan perempuan yg acah cantik bibir macam itik tu , dia dok malaysia ' Terang Rayeon lagi . Minra mengangguk paham .

Klak!

Pintu bilik dibuka dan terserlah muka minjung disitu . 'Unnie babun tu dah sedar ' beritahu minjung kepada minra .

Kebetulan pada masa yg sama Zayeon dtg membawa sebaldi air . 'Ha Zayeon , kau uruskan dia , aku nk tengok tenuk tu ' pinta minra . 'Nae' Zayeon menurut .

-Ruang tamu-

'Arhh kami kat mana ? Soal jhope blur .

'Kat neraka . haha ' ejek Syuha sambil mencabut topeng hantu kookie dan jhope . alangkah terkejut nya mereka .

'Lah , korang ke ? Aku ingat penyangak mana Bts hantar untuk takut kan kitorang ' Perli minjung . minra maju kedepan .

'Sape suruh kau buat keje bodoh ni ? Soal minra lembut tapi rambut Jhope ditarik nya .

'Hyung kami arhhh !! Giliran Kookie meraung sbb rambut nya ditarik Yaena .

'Ape korang kena kalau gagal takutkan kami ? Soal minjung

'Kami kena tido kat balkoni ' jawab jhope gagap .

'Oh , okey aku lepaskan , but bagitau hyung kau kalau nak kerjakan kami , hantr la saka ke ape . ni ape barang hantar budak hingusan cam korang ' tempik minra .

'And yea one more , Saeng ambik kertas dngn pen 'arah minra . Syuha pegi mendapatkan pen dan kertas .

'Nah ' hulur syuha . ' kau nk buat ape ? Soal yaena . 'wait' smirk minra .

'Okey done!  . dah blah . halau minra . setelah selesai melekat kan kertas didahi kookie .

'Lembik ! ' ejek minjung . Dah kajja tido. Ajak Yaena. 

Mereka bersurai meninggalkan ruang tamu . Jhope dan kookie balik dengn ketakutan . ' macam mana ni hyung , kita gagal ' gagap kookie bercakap . ' kita redha jela ' keluh jhope dan mereka meneruskan perjalanan .

'(Nak tau minra tulis ape ? Next chap)

                                                 (Mian Bored)

S A V A G E  Y E O J AWhere stories live. Discover now