Part Twenty Six

320 18 0
                                    

++Minra , yoongi & jin situation++

' Hyung teruk ke luka dia ? Nmpk macam dalam je ? ' soal Yoongi sambil melihat jin yg sedang merawat luka di badan Minra .

' teruk la jugak , dalam ni . tapi xpe , luka ni boleh rawat sendiri , xyah bawak ke doctor pun ' terang jin .

Yoongi sekadar senyum dan mengusap perlahan rambut minra . Rasa simpati menghantui diri nya sekarang. 

' hyung tengok , kau macam ade perasaan dengan dia ' perli jin

' ah hyung ni merepek la . aku risau dngn keadaan dye je . hyung tengok la dia ni dengan aku macam mane . takkan la kami nk couple '  nafi Yoongi .

' itu kata mulut kau . kata hati ? Jangan pendam yoongi , merana nanti . Lagipun lepas pemergian mendiang ex kau dulu , mana kau nak bercinta . Tapi bila minra muncul kau berubah prihatin smpai macamni sekali  ' nasihat jin yg sama pendapat dngn maknae line .

' ish xde la , ade ade jela . Lagipun , aku nmpk dia ni lain hyung , jauh beza dngn mendiang dulu ' puji Yoongi .

' hmm yela , jangan sampai melepas dah laa.  Frust tertonggeng menonggeng tergolek tersungkur gedebuk nanti tau laa ' ejek Jin. 

Yoongi sekadar gelak kecil dngn ejekan Jin . Mereka masih menunggu syuha yg memasak bubur.  Lama nya ! Desis hati yoongi. 

Tok tok tok ~~

Jin dan yoongi menoleh ke arah pintu yg diketuk . Syuha menunjukkan sedikit muka nya dipintu sambil membawa dulang bersama bubur .

' ahh syuha , masuklaa ' ajak jin . Syuha melangkah kan kakinya ke dalam bilik itu perlahan lahan takut bising sngt dan didengari oleh minra .

' eh budak budak tu mana ? ' soal Yoongi

' dorang bersembang kat bilik Rayeon . Gelak sakan aku dengar ' jawab Syuha

Yoongi dan Jin hanya mengangguk paham .
Syuha meletakkan bubur diatas meja belajar minra dan dtg mendekati katil minra untuk berborak dngn Yoongi dan Jin .

' ha unnie macam mana ? ' soal syuha

' dia okey cuma kena banyak rehat , badan dia lemah sbb memberontak and terlalu banyak menjerit . Dngn luka dia lagi . ' terang jin . Yoongi disebelah sekadar diam .

' teruk ke ? -syuha

' takdela teruk sangt . cuma yg kat tangan dia ni ha dalam sikit . - jin .

' kenapa dia jadi macamni sekali , sedangkan peristiwa tu dah berlalu lama . Smpai sekarang dia masih kenang kan lagi benda tu ' kata yoongi sambil mengeluh berat .

' kenangan buruk , sampai mati pun ingat ' tempik syuha. 

' aku keluar jap , nak tengok budak budak bertuah tu . Korang dua duduk sini je jaga minra ' arah jin . yoongi dan syuha mengangguk paham .

' Wei aku nak tanya ni ' syuha memulakan soalan. 

' apadia ? '

' kau pernah ada yeochin ?

' ada , tapi dah meninggal 2tahun lepas .

' sbb apa ?

' Cancer paru paru '

' oh . sorry . '

' takpe . benda dah lama . ni aku nak tanya , minra pernah ada namchin ke ?

' unnie bercinta ? Oh heol . dia anti lelaki bro . kan dia dah cerita kat kau '

' memang la , tapi mana la tau dia anti lelaki sbb pernah clash dngn namchin dia selain dari kes appa dia tu

' eh xde laa . dari kecik sampai kebesar , dia x pernah ada keinginan nak bercinta '

S A V A G E  Y E O J AWhere stories live. Discover now