Part Thirty

318 24 7
                                    

Balik sekolah ++

Bts dan savage yeoja berjalan bersama - sama berjalan pulang kerumah . Riuh rendah macam pasar ikan bila mereka dah berjumpa satu sama lain . Tapi macam biasa , ada dua ais batu yg akan senyap je memanjang .

' em noona min ' taehyung memanggil minra dan minra menoleh . ' Hyung tinggalkan kami kejap ' taehyung meminta izin yoongi dan Yoongi terus berjalan membawa mukanya yg tiba tiba muram .

' ha nak apa tae ? '

' bagi no fone noona '

' untuk apa ? '

' alah bagi jela , mana tau ada hal penting yg tae nk tanya '

' ouh ' * bagi no fone * ' ha nah '

Tae mengucapkan terima kasih dan mengejar semua yg sudah berada dihadan kecuali mereka berdua . Minra kembali memasang earfhone ke telinga dan berjalan sambil memasukkan tangan didalam blazer nya .

Yoongi yg perasan minra berjalan keseorangan terus berlari semula ke arah minra setelah melihat urusan taehyung dngn minr sudah selesai . minra yg perasan yoongi berlari ke arah nya terus mencabut semula earfhone .

' Minra'

' wae ? '

' tae borak ape dngn kau tadi ? '

' xde ape , dye mintak no fone je . asal ? Jeles ? '

' xde ah , aku yg lagi rapat dngn kau pun x dapat no fone kau , tae pulak yg dapat '

' ahaha , dye mintak ade sbb , aku je tau kenape . kau nak kau mintak kat dye '

' leceh a kau ni ' bukk !! Yoongi menghempas perlahan buku diatas kepala minra . minra geram dan aksi kejar mengejar kembali bermula .

' YOONGIII BABII , LAHANAT , ANAK JU ON SINI KAUU TAKGUNAAA !!!!!!! ' pekik minra mengejar yoongi .

' Ha mula la drama hindustan tu ' perli Minjung . ' tulah pasal , dari kat sekolah sampai sekarang x habis habis nk kejar mengejar ' sokong kookie .

' alahhh biasalah tuu . Dia dah mula selesa balik dengan yeoja . Kalau minra x dtang dlam hidup dia , aku rasa dia x macam tu balik lepas mendiang pergi dulu ' ujar Jin

' mendiang !! ? ' jerit savage yeoja kecuali si minra yg sedang mengejar yoongi .

' haah , mendiang ex dia . dah meninggal two year ago . kalau kau tengok keadaan dia , sumpah korang mesti  sebak ' kata Jimin

' sebak kenapa ? Aku nmpk dia cool je ' soal Rayeon pelik .

' tu korang nmpk dari mata kasar . Kalau kau tengok keadaan dia dulu , pandang pompuan pun dia taknak . balik sekolah masuk bilik kadang² x keluar langsung smpai pagi esok nye ' terang Jhope .

' teruknyaa ' sebak Qisya .

' memang laa , baru break up tiba tiba ' jawab Jhope .

' tapi mendiang meninggal sebb apa ? ' tanya Zayeon .

' cancer . stage 4 . paling teruk dia meninggal waktu birthday yoongi  ' dngn perasaan bercampur baur Jin bercerita

' kesian pak ju on ' sayu syuha berkata sambil memuncung kan bibirnya .

' sempat lagi kau mengejek saeng ' tempik Yaena . Syuha sekadar tersengih .

' Dah kajja , mana pergi entah pasangan ais batu tu . Jom ' ajak Rapmoon .

Mereka semua patuh dan turut berlari mengejar minra dan yoongi yg sudah hilang jejak .

Skip++

+Dalam rumah savage yeoja+

S A V A G E  Y E O J AWhere stories live. Discover now