Sedang Wan Aeiman Ezriq sedang menyemak fail kerja, tiba² ada seseorang yang menghubunginya. Nombor yang dikenali itu segera dicapai iPhone 7 lalu dijawab.
"Ha ade ape kau call aku ni, Zack?" Soal Aeiman.
"Boss, saya ade berita nak bagi tahu ni." Kata Zack di hujung talian.
"Berita ape? Cakap la pasal adik aku?" Balas Aeiman.
"Pandai pon boss teka. Bijak²."
"Ha ape bende beritanya?"
"Eirfan jumpa adik boss dekat hospital."
"Haa! Wtf. Habis adik aku macam mane?"
"Rileks boss. Adik boss bijak. Dia bagi hadiah yang paling boek boss."
"Rileks kau kata! Aku risau dekat adik aku bagai nak mati. Ape special hadiah yang adik aku bagi."
"Yelaa boss. Sorry². Adik boss pergi tampar mamat tak semengah tu."
"Uishhh iler hebat adik aku. Ape yang dia buat sampai adik aku tampar mamat tu?"
"Dia pegang tangan adik boss."
"Shitttt!"
"Asalnya saya nak pergi maki tapi adik boss lagi cepat dari saya. Pandaikan dia."
"Adik aku memang pandai. Habis tu adik aku kat mane ni?"
"Adik boss balik kondo. Tadi saya nampak dia jalan sambil nangis. Saya follow dia dari belakang kereta sampai dia masuk kondo."
"Aduhaii dia nangis lagi. Malam semalam pon dia nangis entah tak tau sebab ape."
"Laa pulak dah. So, boss nak buat ape ni?" Ujar Zack.
"Hurmm takpe lah. Aku kerja setengah hari. Aku nak gerak pergi JB sekarang. Kau pantau adik aku au."
"Baik boss."
"Ha aku cau lu. Ape² call aku, Zack."
"Beres boss."
Aieman segera menamatkan panggilan dan bangkit dari kerusi lalu keluar dari bilik untuk berjumpa PA nya.
"Aaa Aniss cancel appoinment saya selama 3 hari. Saya ade hal." Ujar Aeiman sebaik tiba di meja Aniss.
"Okay, baik boss."
"Thanks Aniss."
"Welcome."
Aeiman melangkah keluar dari bangunan MANIA HOLDINGS dengan pantas lalu dia masuk ke dalam perut kereta.
Dia menghidupkan enjin lalu segera keluar dari perkarangan tempatnya bekerja.
Sedang dia memandu, otaknya ligat memikirkan keadaan adik perempuan tunggalnya.
Aleesa yang sudah basah lencun disirami shower terus mandi kerana tiba² badannya mengigil.
Setelah siap mandi dan siap berpakaian, dia meluru ke arah katil dan membaringkan diri di atas katil bersaiz king itu.
Kepalanya berdenyut secara tiba² dan dengan serta mertanya penglihatan Aleesa mulai kabur dan gelap. Aleesa pengsan.
Wan Aeiman Ezriq telah sampai di hadapan kondo milik adiknya. Dia mengetuk pintu kondo itu tetapi tiada tanda² orang untuk membukanya.
Dia mengeluarkan iPhone 7 dari kocek seluar untuk menghubungi adiknya namun panggilan yang dibuat tidak dijawab.
Lalu Aeiman mendail nombor Zack. Dengan segera panggilan itu diangkat oleh Zack.
"Hello Zack. Kau kat mane?"
YOU ARE READING
Doktor Itu Suami Aku
General FictionPertemuan yang amat singkat memberi impak yang besar bagi lelaki bernama Megat Uwais Iskandar untuk mengenali seorang gadis yang baru dikenali. Manakala bagi Wan Aleesa Uqasha adalah sebaliknya. Sebolehnya, dia tidak mahu bersemuka dengan lelaki te...