BAB 14

6.9K 198 0
                                    

Aleesa baru sahaja masuk ke dalam bilik setelah berbual bersama keluarganya di ruang tamu.

Dia berjalan menuju ke meja solek untuk mengambil iPhone 6 miliknya yang ditinggal di dalam bilik.

Apabila dia membuka lock screen, sebanyak 3 panggilan tak dijawab olehnya. Semua panggilan itu daripada Wais.

"Ape laa mamat ni nak call aku malam² macam ni. Nak call balik ke tak?" Fikir Aleesa.

"Call balik je laa." Cadangnya.

Wais yang baru sahaja masuk ke dalam tidur serta merta mengangkat panggilan setelah mendengar smartphone itu menyanyi.

"Hello." Kata Aleesa.

"Ha hello. Asal kau call aku? Rindu eaa." Usik Wais.

"Sorry sikit eaa. Awak yang call saya dulu. Rindu? Memang tak laa." Balas Aleesa.

"Haha. Gurau². Aku saje je call kau ni. Just nak tanye kabo? Sihat ke tak?"

"Sihat alhamdulillah. Lagi ade ape² yang awak nak tahu?"

"Ouh bagus laa."

"Saya memang bagus. Awak baru tahu ke?"

"Gila batak pompuan ni, haha."

"Well."

Aleesa, aku nak tanye something boleh tak? Soal Wais.

"Tanya je laa. Bukan saya makan manusia pun." Sakat Aleesa.

"Haha, pandai eaa kau buat lawak."

Saya memang pandai buat lawak. Cepat laa cakap. Tadi nak tanya kan?

"Amboii tak menyabar betul. Sebenarnya aku dah lama nak tanya tapi tak menyempat."

"Cepat laa Wais. Saya penat nak tidur ni." Kata Aleesa yang sedang membuka pintu gelongsor dan keluar duduk di balkoni bilik.

"Actually, kau kan duduk Melaka. Why alamat kerja kau dekat JB ekk?"

"Ouhh, saya memang doktor dekat Hospital Tun Aminah. Saya asal memang orang Melaka. Kenape awak tanye?"

"Ouhh, patut laa. Takde ape² just tanye je. Btw, aku pon doktor jugak."

"Tak tanye pon." Jawab Aleesa.

"Ehh kau ni pompuan. Asal kau tak nak kerja ke dekat Hospital Besar Melaka. Kan senang, dekat dengan rumah." Cadang Wais.

"Lusa saya baru nak lapor diri dekat situ. Sebab ade masalah kerja dekat sana yang menyebabkan saya nak pindah tempat kerja."

"Ouh okay. Bagus laa tu."

"Bagus? Sebab?"

"Takde ape². Dah laa aku nak tido. Bye."

"Tuttt... Tuttt... Tuttt"

Baru sahaja Aleesa ingin membalas, Wais telah menamatkan panggilan.

"Ehh sabar je laa dengan manusia yang bernama Wais ni." Gumam Aleesa.

Dia melangkah masuk dan menutup pintu tersebut lalu segera membaringkan tubuhnya di atas katil yang empuk.

Tiba² iPhone 6 yang masih berada di tangannya bergetar menandakan ade chat yang masuk.

Si Sewel

Goodnite future wife 😋

Awak dah kenapa?

Takde ape² syg.

Eee bersayang bagai.

Doktor Itu Suami AkuWhere stories live. Discover now