Aku yang sedang leka berjalan di Mahkota Parade sambil memandang iPhone 6pluss dengan tidak sengaja terlanggar seseorang.
"Errr, sorry." Kataku lalu mengangkat muka dan memandang gerangan yang dilanggar.
"Ya allah... Indahnya ciptaan-Mu." Jeritku dalam hati.
"Weii pompuan! Kau buta ke ha? Lain kali jalan pandang depan bukan pandang gadjet!!" Tengking lelaki itu.
"Cik, tadi kan saya dah minta maaf. Saya bukan sengaja langgar cik. Lagi pun cik tak ade jatuh dan luka saya tengok." Ucapku dengan nada yang tenang.
Padahal di dalam hati sudah menyumpah seranah lelaki di hadapannya.
"Ni lah namanya " perempuan ". Pandai cari alasan. Memang lah aku tak jatuh tapi kau cuba tengok baju aku yang dah basah and kotor ni. Semua ni gara-gara kau." Tengking lelaki itu apabila airnya sudah tertumpah di baju miliknya.
"OMG! Apa aku dah buat ni. Aduhaii, malang nasib kau hari ni Aleesa," gumamku dalam hati.
"Maaf cik. Nanti saya ganti baju cik tapi saya rasa tak sempat nak ganti sekarang sebab saya dah lambat nak jumpa kawan saya."
"Ahh kau! Kalau kau nak ganti lain kali confirm kau " bebual ". Tak de. Aku nak kau ganti sekarang sebab aku pun nak jumpa client kejap lagi."
"Tapiii cik...."
"Tak de tapi²!! Aku kata sekarang."
"Huhhh, yela. Can you faster?" Soalku sambil melangkah masuk ke dalam salah satu kedai baju.
"Tak nak. Biar kau kene maki hamun dengan kawan kau."
"Ishhh cik ni. Faster please. Nak pilih baju pun susah ke?"
"Sabar la. Kau buta ke yang aku ni tengah buat ape!"
"Perhh mamat ni an kalau kene rembat dengan aku confirm masuk hospital. Muka je handsome tapi mulut nauzubillah." Kutuk ku dalam hati.
"Okay, aku pilih baju ni. Nah kau pergi bayar sana." Kata lelaki itu lalu mencampakkan baju pilihannya kepadaku.
"Sabar Aleesa sabar..." Benakku.
Aku segera ke kaunter dan membuat pembayaran. Juruwang itu menyatakan harga baju yang sudah di masukkan ke dalam beg iaitu RM 150.
Aku segera mengeluarkan dua keping not seratus dan memberikan kepada juruwang tersebut.
Selesai membuat pembayaran, aku mengambil beg itu dan berjalan menuju ke arah lelaki itu.
"Nah amik baju cik ni." Kataku.
"Thanks sebab..."
Belum sempat lelaki itu meneruskan kata²nya iPhone 6pluss milikku berbunyi. Aku segera menjawab panggilan tersebut.
"Ye, hello. Kenapa?"
"What cancel! Erhh shit!" Ujarku lalu menamatkan panggilan."Kau dah kenapa pompuan?" Soal lelaki itu.
"Tak ade ape². Okay, I got to go."
"Ehh kau nak ke mana. Bukan cancel ke meeting kau?"
"Saya nak balik rumah la. Nak pergi mana lagi." Jawabku.
"Why not kau teman aku jalan². Client aku cancel meeting sebab di ada hal." Cadangnya.
"Tak nak! Saya dah la tak kenal cik lepastu saya kene teman cik. Memang tak la." Kataku dengan laju.
"Hmmm no excues. Kau tunggu sini kejap aku nak tukar baju." Katanya lalu berjalan pergi ke tandas.
"Tapi cikk..."
YOU ARE READING
Doktor Itu Suami Aku
General FictionPertemuan yang amat singkat memberi impak yang besar bagi lelaki bernama Megat Uwais Iskandar untuk mengenali seorang gadis yang baru dikenali. Manakala bagi Wan Aleesa Uqasha adalah sebaliknya. Sebolehnya, dia tidak mahu bersemuka dengan lelaki te...