Wais dan Arfan sedang lepak duduk di pondok yang bersebelahan dengan kolam ikan buatan Wais sendiri.
"Wais..." Panggil Arfan.
"Gapo?"
"Amran mane? Dari tadi aku tak nampak pun."
"Dia tidur laa.." Kata Wais sambil tangannya ligat menaip sesuatu.
"Ouhhh, dekat?"
"Bilik nenek dia."
"Ooo.. Ha kau nak cerita ape? Ke kau dengan adik aku ni memang ada ape ii?" Tebak Wais.
"Mak dato! Kan aku dah cakap yang aku kenal adik kau gitu ii je."
"Haha, ilekk arr. Gurau je kot."
"Yelaa..."
"Okay start laa cerita. Macam mane kau boleh kenal adik aku?" Tanya Arfan sambil menghirup air.
"Macam ni.. Actually, masa tu adik kau pernah terlanggar aku."
"Then?"
"Jangan mencelah laa bangang. Ehh kau ni!"
"Hehe, sorry ii. Ha sambung."
"Okay. Masa tu dia langgar sampai air dia tumpah kene baju aku. Pastu aku suruh laa adik kau ganti.. Then dia pun ganti laa.."
"Lepastu aku ajak dia lepak kejap.. Borak ii kosong, tanya itu tanya ini."
"Stop kejap. Kau tanya dia ape je?"
"Aku just tanya nama tu je."
"Ehh kau ni ann. Kau punya ayat tanya itu ini tapi hmm tanya name je, haihhh."
"Hehe. Then, masa nak balik tu aku ada minta nombor dia. Asalnya dia tak bagi tapi lepas aku paksa akhirnya adik kau bagi jugak."
"Wait ii. Aku rasa along aku pernah tanya Aleesa pasal dia nampak si Aleesa ni lepak dengan lelaki. Aku rasa kau laa."
"Agaknya..."
"Betul laa. Adik aku mana ade kawan lelaki dekat sini."
"Ouhh."
"Ha balik semula dekat cerita. Kau straight to the point boleh tak?"
"Ak...aku ma...malu laa gila." Tiba-tiba bicara Wais menjadi gagap.
"Buat ape nak malu. Kau pakai baju kan. Lagi pun bukan ade orang lain dekat sini."
"Ehh kau ni ann. Aku malu dengan kau la mangkuk!"
"Ppffffttt hahahaha. Okay ini lawak. Sejak bila nok?" Hahaha.
"Ape yang sejak bila nya gila?" Tanya Wais pelik sambil membuat muka.
"Sejak bila kau jadi pemalu. Hahaha, berdekah laa kau ni Wais. Setahu aku MEGAT UWAIS ISKANDAR ni tak pemalu orangnya." Sengaja Arfan menekankan sedikit intonasinya apabila memyebut nama Wais.
"Erhh kau ni kan.. Aku serius laa weii laa Wan Arfan Ezriq." Kali ni pula Wais membuat sedemikian rupa sama seperti yang Arfan lakukan.
"Hahaha ha yela ii, cakap laa."
"Sebenarnya akk...aku a..ad..ada"
"Ade apa bangang! Gagap ape kau ni."
"Kau jangan menyampuk laa mangkuk. Sabar je aku ni.."
"Haa ape Wais gagap.!" Sindir Arfan.
"Ada jugak manusia yang dapat rawatan muka free karang."
"Haha dah la cepat cakap."
YOU ARE READING
Doktor Itu Suami Aku
General FictionPertemuan yang amat singkat memberi impak yang besar bagi lelaki bernama Megat Uwais Iskandar untuk mengenali seorang gadis yang baru dikenali. Manakala bagi Wan Aleesa Uqasha adalah sebaliknya. Sebolehnya, dia tidak mahu bersemuka dengan lelaki te...