Aleesa sampai di kondominium miliknya yang dihadiahkan oleh alongnya pada jam 11.30 pagi. Setelah selesai mengemas barang, Aleesa segera menuju ke dapur untuk memasak.
Di dalam kondo ini Aleesa duduk berseorangan jadi kadang² memasak sendiri dan menapau dari kedai² makanan.
"Lalalala..." Aleesa menyanyi sambil membuka peti sejuk.
"Hmm nak masak ape hari ni." Katanya sendirian.
"Rase macam taknak makan nasi, kite tengok laci atas ade ape."
"Ha ade maggi. Lenjan lah." Cadangnya apabila terlihat sebungkus maggi goreng.
Dia segera memgambil periuk kuali dan memasak makanan yang hendak dimakannya. Beberapa minit kemudian, Aleesa telah siap memasak.
Dia berjalan sambil membawa pinggan tersebut lalu duduk di hadapan tv. Dia menonton drama korea kegemarannya.
Sementara itu, Wais tiada aktiviti yang hendak dilakukan sedang duduk di pondok bersebelahan kolam rumahnya. Tiba-tiba dia mendapat notification whatssap.
Bro Zariel
Assalam nok.
Manoi kau?Wslam .
Kat rumah ler.Ouhh.
Lepak MP jom.
Rafeeq pon ade sekali.Okay aku on.
Srs arr mat keting tu ade.
Aku rindu ar kat korang.Okay cun.
Bapak selekeh je ayat.
Rindu² bagai.Alahaii skali skala.
Bukan senang nk dpat ayat macam tu dari aku.Yelaa².
Set pukul 2 nok.
Tempat biase.Beres boh.
Wais segera berlari naik ke bilik untuk mandi dan bersiap² memandangkan jam sudah menginjak ke angka 1.00 p.m .
Wais hanya mengenakan kemeja berwarna kelabu dan skinny jeans berwarna hitam. Dan ketinggalan juga cermin mata kesayangannya.
Antara salah satu minat Megat Wais Iskandar ialah mengumpul koleksi cermin mata.
Sewaktu menuruni anak tangga, dia ditegur oleh Sharifah Ayna.
"Amboii. Anak mama maco² nak ke mana ni?"
"Hehe. Maco eaa. See anak sapa. Wais nak lepak dengan Zariel and Rafeeq."
"Haha. Ha yela tapi balik jangan lambat sangat. Karang esok penat pulak nak drive." Pesan mamanya.
"Beres boh. Bye ma." Balas Wais sambil menyalami tangan Sharifah Ayna dan berjalan masuk ke kereta Lamborgini yang dibeli oleh hasil titik peluhnya.
"Ishhh mane si nonok tak gune. Sampai habis air coc ni aku minum." Rungut Rafeeq.
"Chill la beb. Kau macam tak kenal si nonok tu. Dia kan jaga penampilan. Maklumlah doktor." Balas Zariel.
"Hahaha macam sial je ayat kau."
"Well... Ni Zariel la."
YOU ARE READING
Doktor Itu Suami Aku
General FictionPertemuan yang amat singkat memberi impak yang besar bagi lelaki bernama Megat Uwais Iskandar untuk mengenali seorang gadis yang baru dikenali. Manakala bagi Wan Aleesa Uqasha adalah sebaliknya. Sebolehnya, dia tidak mahu bersemuka dengan lelaki te...