"Adikkk!" Tegur Aeiman lantas memeluk Aleesa yang terbaring di katil setelah dia memasuki bilik yang menempatkan Aleesa.
"Alongg! Ummi! Walid! Kenapa adik ada dekat sini?" Soal Aleesa.
"Tu nanti along cerita, now adik kena banyak rehat. Okay girl?" Ujar Yusuf Ezriq pula.
"Tapi adik taknak duduk sini lama-lama." Jawabnya lantas pelukan dilepaskan oleh Aeiman.
Aeiman mengusap rambut Aleesa yang mulai serabai lalu dirapikan oleh Aeiman. Pada waktu ini, Aleesa tidak memakai tudung kerana kepalanya masih berbalut.
"Now aloo..."
"My babyyy!" Jerit Arfan yang baru sahaja masuk ke dalam bilik itu.
Puan Darina dan suaminya hanya tersenyum memerhatikan anak-anak lelakinya melayani karenah Aleesa.
"Angah! Lambatt!" Kata Aleesa sambil membuat muka.
"Mana taknya Aleesa merajuk mengalahkan baby kecik." Celah Ezraa pula.
"Kak Ezraa! Wanna hug u, i miss u so much sis!" Balas Aleesa.
Ezraa segera meluru ke arah Aleesa lalu memeluk bakal adik iparnya.
"Feel better now ?" Soal Ezraa.
"Sikit laa but still sakit."
"Ouhh adik dengan kak Ezra nak peluk, then angah?"
"Alaa angah dekat rumah tu bila-bila boleh. Werkkk!" Balas Aleesa lantas menjelirkan lidahnya.
Mereka semua ketawa dengan gembira.
"Okay now along dengan angah nak balik.." Sampuk Aeiman.
"Alaa kejapnya hmm..."
"Balik sekejap je sayang. Along dengan angah nak mandi bersihkan diri." Jelas Yusuf Ezriq.
"Promise kejap je?" Kata Aleesa kepada Aeiman dan Arfan.
"Ye sekejap je. Mandi-mandi, makan-makan jap rehat kejap pastu datang balik." Jawab Arfan.
"Lama laa tu, angah."
"Ye along promise sekejap je." Ujar Aeiman pula.
"Betul nii?"
"Ya Allah betul laa. Adik nak apa-apa ke?" Soal Aeiman.
"Yeayyy! Adik nak buah yang fresh. And jangan lupa asam tu."
"Berehh bohh." Sampuk Arfan.
Mereka berdua menyalami tangan Puan Darina dan Yusuf Ezriq lalu meminta diri.
Yang tinggal dalam bilik itu tinggal Ezraa, Puan Darina dan Yusuf Ezriq.
"Adik rest okay? Ummi dengan walid nak makan jap nak rest. Ummi baru sampai sana dapat berita adik macam ni. Memang patah balik laa holiday ummi." Terang Puan Darina.
"Sorry adik banyak menyusahkan ummi dengan walid."
"Tak laa adik, tak susahkan pun." Balas Yusuf Ezriq pula.
"Ezraa boleh tolong temankan Aleesa?"
"Ehh apa pulak tak boleh, boleh je ummi. Aleesa ni dah macam adik Ezraa sendiri." Jawab Ezraa.
"Okay thank you Ezraa. Walid dengan ummi keluar dulu." Lantas mereka berdua keluar.
"Bila kak Ezraa nak kahwin dengan angah? Cepat-cepat laa, Aleesa tak sabar dah ni."
"Amboii, tak menyabar betul eaa. Hahhaha, insyaallah sebulan lagi."
"Mesti best kan kahwin? Along sponsor, hope time Aleesa kahwin along sponsor jugak."
YOU ARE READING
Doktor Itu Suami Aku
General FictionPertemuan yang amat singkat memberi impak yang besar bagi lelaki bernama Megat Uwais Iskandar untuk mengenali seorang gadis yang baru dikenali. Manakala bagi Wan Aleesa Uqasha adalah sebaliknya. Sebolehnya, dia tidak mahu bersemuka dengan lelaki te...