BAB 29

5.5K 185 3
                                    

"Siapa keluarga Wan Aleesa Uqasha?" Kata doktor itu.

Baru sahaja Arfan ingin membalas kata doktor itu, Aeiman terlebih dahulu bersuara setelah sampai di tempat tersebut.

"Saya abang dia doktor..!" Kata Aeiman.

"Ouhh okay. Sebenarnya.."

"Sebenarnya apa doktor?"

"Aleesa dia kehilangan banyak darah and ada berlaku sedikit retak pada bahagian dahinya.."

"Allahuakbar!!" Kata Arfan.

Aeiman pula meraup muka dan menyerabutkan rambut dengan ganas.

"And risiko untuk Aleesa..."

"Risiko apa doktor?" Soal Aeiman dengan muka yang gelisah.

"Haihh risiko untuk Aleesa hilang ingatan jugak agak tinggi.."

"Ya Allah... Besar sungguh dugaan hambamu ini...!" Rayu Aeiman setelah mendapat berita tersebut.

"Tapi encik..?"

"Aeiman.." Jawab Aeiman.

"Dan encik..?" Soal doktor itu kepada Arfan pula.

"Just call me Arfan.." Balasnya.

"Ouhh okay... Tapi encik Aeiman dan encik Arfan jangan risau seb..."

"Kepala otak kau tak payah risau!! Dia tu adik kesayangan aku! Doktor jenis apa kau ni!" Tengking Aeiman kerana kerisauan yang menggunung dalam dirinya terhadap Aleesa kian kemuncak.

"Along mengucap.. Cuba bawa bertenang and jangan keruhkan keadaan. Public ni..!?" Nasihat Arfan lantas merangkul bahu Aeiman yang sudah mengalirkan air mata.

"Sorry about that doctor.. Emosi dia tengah tak stabil ni." Ujar Arfan.

"Its okay laa, saya dah biasa kena macam ni. Encik Arfan jangan risau sangat sebab jangkauan untuk Aleesa hilang ingatan tidak terlalu lama. Tu pun kalau dia hilang ingatan laa..."

"Ouhh okay doktor.."

"May I ask you something?"

"Yes sure..."

"Aleesa ni doktor dekat sini kan?"

"Haah.. Tapi dia bukan bahagian operation.." Terang Arfan sambil memandang Aeiman yang sedang tunduk memandang lantai di kerusi.

"Ouhh okay.."

"Okay, by the way thank you so much doctor."

"My pleasure.. Sorry got to go." Pintanya lalu beredar dari situ setelah Arfan menganggukkan kepalanya.

"Alongg.. Angah nak solat dulu. Kalau Aleesa dah masuk wad biasa, just chat angah.." Kata Arfan lalu beredar untuk pergi ke surau bagi menunaikan solat subuh.

Aeiman hanya diam malah tidak membalas kata-kata Arfan. Dibiarkan sahaja Arfan berlalu pergi.

Fikirannya sedang serabut kerana memikirkan keadaan Aleesa.

"Adik maafkan along. Along tak pandai nak jaga adik.." Rintih Aeiman di hadapan bilik itu sementara menunggu Aleesa di tukarkan ke wad biasa.

LAssalamualaikum..!" Tegur seseorang.

"Waalaikumussalam.." Balas Aeiman lalu mengangkat muka untuk melihat gerangan yang memberi salam tersebut.

"Err bang.." Kata Wais lalu menghulurkan tangan untuk salam.

Aeiman menyambut huluran tangan Wais dengan senyuman yang agak hambar.

" Kau Wais kan? Macam mana kau tahu Aleesa masuk hospital?" Soal Aeiman.

Doktor Itu Suami AkuWhere stories live. Discover now