LB 21: patient

823 91 12
                                    

Aku duduk di ruang tamu menunggu Puan Kim. Kenapa nak jumpa? Dia marah ke aku nak jemput Eunji & Suho?

Aku sibuk melihat luar halaman rumah. Tengok Taehyung bermain dengan seorang budak kecil.

"Jemput minum." Seseorang menyapa. Aku menoleh dan,Puan Kim sudah duduk? Omg kalut aku dibuatnya. Aku bangun lalu menundukkan kepala tanda hormat."Ah,maaf puan saya tak-"

"Its okay dear. Duduk." Katanya sambik tersenyum. Cantik Puan Kim. Dingin-dingin pun ada aura tenang.

"Chorong." Wanita itu mula membuka bicara. Tanganku diraih. Kami berpandangan. "Saya tengok kamu ni,seorang yg tabah." Pujinya. Eh biashe biashe je.

"Te-"

"Jangan ucap dulu. Saya belum habis cakap."  Potong ibu Taehyung. Ok,ada lagi ke pujian? XD

"Apa pendapat kamu tentang anak saya?" Soalan tu. Gulp,bagi aku rumit nak menjawab. Bukan apa,panjang ayat jawapan aku nak bagi.

"TaㅡTaehyung?" Duh,kenapa aku gugup? Mak dia tanya pasal anak sendiri je.

"Dia. ."

"Jujur je sayang." Ohmygad,dia panggil aku mcm tu. How i wish omma said to me like this. "Dia?" Puan Kim kembali bertanya. Nak mula dari mana ek? Sebab perangai anak dia memang susah nak report.

"Cakap laㅡ"

"Mama!!"

Tbc
.
.





















HAHA! GUGHAU XD

Takkan nak bagi chap pendek sangat. Okay maafmaaf :(

***

"Mama!" Taehyung masuk ke dalam rumah dengan terburu-buru. Badannya kuyup habis. Air menitik-nitik banyak di lantai bila dia berjalan mendekati Puan Kim.

"Eh pasai pa ni? Depan rumah tu banjir ke?"

"No! Itu,Seyoung anak jiran sebelah simbah air dari tasik! Habeh lencun yop!" Chorong melihat rungutan lelaki itu,tergelak kecil. Puan Kim turut ketawa.

"Kiyowo" puji Chorong.

[Chorong's House]

  Tuala dihulurkan kepada Taehyung. Lambat lelaki itu sambut. Terpinga-pinga merenung tuala itu. "Apa?"
"Ambil." Taehyung masih tidak peduli. Chorong meraih tangannya,lantas tuala tersebut bertukar tangan.

"Lap lah badan awak."

"Huh?"

"Awak kan basah. Lap badan tu. Nanti kering."

Taehyung tersentak. Sejak bila jadi anje sangat? Perkataan kau-aku tak digunakan lagi ke?

"Kita belum kahwin. Dah berawak-saya. Ceh." Taehyung tersengih sinis.Ingatkan dia dulu yg akan membahasakan diri saya-awak.

"Tak boleh ke? Eunji dgn Suho boleh je awak-saya. Baby-manja. Begitulah manusia ni memulakan hubungan." Tebak Chorong. Rasa meluat tengok Taehyung tak puas hati. Dia terus keluar ke ruang tamu.

"Tapi vampire lain k."

--

Puan Kim merenung blood milik bakal menantunya. Wanita itu menunggu suaminya masuk ke bilik 'misteri'.

"Maaf lambat."

Suara sapaan Tuan Kim,isterinya terus menarik kerusi untuk Tuan Kim. "So? awak dah dapat semua barang?"

"Dah. Tunggu awak je lambat."
Puan Kim mencebik. Pipi isterinya dicubit geram. "Alahai,dah umur 450 tahun pun nak merajuk ke? Awak tu kalau boleh dah label tua."

Puan Kim malas nak buka perdebatan mulut. Segala barang dia telah sediakan  3 hari lalu,ditunjukkan kepada suaminya.

"Saya keluar dulu. Awak jangan minum pulak. Taehyung dapat tahu,habislah. Dah la kome ni tak berbaik lagi." Puan Kim sempat beri amaran dan nasihat. Terus dia keluar dari bilik 'misteri' itu.

Tuan Kim mengambil darah di dalam mangkuk. Beri biru dipetik tadi dikeluarkan dari dalam beg. Kemudian,satu bungkus kecil sebesar jari telunjuk juga diletakkan atas meja.

Lelaki itu mula membaca sesuatu. Mulut sibuk terkumat kamit melafazkan ayat yang perlu dibaca.

Beri biru & gelang diletak dihadapannya bersama.

" Possa la loro relazione essere duratura e senza problemi. Rendilo un devoto e obbediente vampiro al marito. Inoltre, non dimenticare il fratello originale."

Selesai dia membaca,Tuan Kim membuat isyarat angin ke beri biru. Kemudian,gelang hitam bercorak manik bunga ros digenggam sehingga dia merasakan bahang barulah Tuan Kim melepaskan gelang tersebut.

"Next slot. Ergh,aku benci part ni."

Mangkuk berisi darah bakal menantunya diambil bersama choker pula. Perkara yang sama lelaki itu lakukan. Membaca ayat lalu menghembuskan angin pada mangkuk itu.

" si spera, dopo che è diventato parte di noi. Non dimenticherà mai la sua vera identità."

"Sikit pun aku terliuq. Sabar Taejin. " dia rambang melihat darah Chorong itu. Kerana tidak mahu terlepas dan cuai dalam melakukan misi ni,cepat-cepat dia mengambil picagari lantas menyedut semua darah Chorong.

Diletakkan darah itu ke dalam manik choker tersebut. Seusai melakukannya,Tuan Kim menghela nafas lega.

"Done."

(h) Love Bite + TrustS2 Where stories live. Discover now