LB 23: dandelion

633 87 20
                                    

"Sekarang!"

"Yae?!"

"Bagi panah!!"

Chorong menggigil mahu mencapai panah di sisi kanannya. Tangan kiri memeluk kuat pinggang Taehyung.

Apabila sudah bertukar tangan,Taehyung fokus pada sasaran kemudian melepaskan senjata.

Burung gagak putih jatuh ke tanah dengan lemah. Kuda coklat tunggangan mereka berlari mendapatkan mangsa. Taehyung turun,dia mengambil burung itu lalu diikat kakinya.

"Kita nak buat apa dengan burung ni?"

Pertanyaan Chorong,tidak dipedulikan. Taehyung naik semula lantas mengarahkan kuda itu berlari lagi. "Tae,kita nak buat apa dengan burung tu?"

"Shhh,tutup mulut tu. Ini yang terakhir."

"Apa?"

"Rusa. Agak rumit."

--

Masuk saja ke dalam hutan terpencil itu,Taehyung pantas turun. "Tempat apa ni?" Soal Chorong. Dia rasa gerun dan pelik kenapa dia perlu ikut tempat yang agak nyaman dan cantik? Ada kelip-kelip,binatang terbang seperti kupu-kupu menyinari tempat itu. Chorong mahu turun tetapi dihalang. "Duduk sini jaga kuda. Saya nak pergi cari rusa."

"Tapi Tae--"

"Banyak cakap,lagi lambat la awak balik Seoul."

Nada lelaki itu dingin. Chorong mencebik,ada saja gadis itu perlu elak dalam kampung BlackVee ni.

"Rusa tu tkde dkt sini. Saya bawa awak ke sini sebab perlu tinggalkan awak dengan kuda di sini."  Mata memandang kawasan sekeliling. Chorong nak turun tetapi Taehyung tetap halang.

"Jangan."

"Kenapa? Saya nak tengok suasana di dalam hutan ni."

"Tempat nyaman ni kecil je. Kalau sesat habis tak dapat kahwin."

"Alah saya tak pergi jauh la."

"Ada satu makhluk ni boleh tarik kita ke tempat lain. Makhluk tu,cantik,kecil,lembut dan comel. Dia boleh goda pandangan awak. "

Taehyung memandang tepat anak mata Chorong. Seperti memberi kefahaman.

"Apa nama benda tu?"

"Dandelion."

"Apa? Maksud awak, dia tumbuhan?"

"Yes. But dia adalah spesis pari-pari. Awak manusia belum sempurna jadi milik saya. Pari-pari tu suka lindungi manusia dari Vampire. " terang Taehyung. Wajahnya mula risau. "But,saya ada choker. Awak kata vampire takkan hidu dan cam saya kan?"

"Pari-pari tu vampire ke?"

Chorong terdiam. Betul juga apa Taehyung katakan. "Pari-pari tu banyak,so kalau awak tertangkap. Mereka akan bawa awak ke tempat yang jauh. Dan semestinya jikalau saya pergi ke tempat tu untuk jemput awak,mereka akan halau. Pari-pari dandelion tak suka kerabat Vampire. Mereka tahu yang kami ni ganas dan keras kepala.  " Taehyung mendekatkan dirinya ke arah gadis itu. Kakinya kini tidak menjejakkan kaki ke tanah.

"Saya dah lambat. Dengar cakap saya dan jaga kuda. Awak nak tengok kawasan ni boleh,tapi ingat jangan turun. Bawa sekali kuda. Okay?" Nasihat Taehyung sebelum pamit. Chorong mengangguk laju sambil tersenyum,faham apa yg lelaki itu terangkan tadi.

"Jumpa lagi." Dahi Chorong dikucup sekilas,kemudian beralih di hidung akhir sekali. Bibir kecil milik gadis itu.

.
.
Author notes;
Maaf sekali lagi kalau tak faham jalan cerita. Part kali ni agak rumit. Dan idea random masuk dalam otak. TvT

Sorry lagi,buat kepala anda pening dan serabut.

(h) Love Bite + TrustS2 Where stories live. Discover now