payung

206 34 4
                                    

Jimin menjemput mereka bertiga masuk ke dalam rumah. Pemakaian TaeOh dan Chaehee nampak berbeza. Lawa ya amat.

rumah sebelah je alahai.

"semalam dapat berkenalan dengan cik je.Hari ni cik bawa sekali adik-adik cik."

"mereka anak saya." Jawab Chorong sambil tersenyum. Jimin rasa mcm dah salah cakap. Alamak... tapi takpe Chorong tak kisah pun dirinya dianggap begitu.

"ah maaf.. jadi awak ni kakak kepada Taerin la?"

"Saya kakak ipar dia. Tapi macam mana awak tahu nama adik ipar saya."

"ah haritu, dia orang pertama saya tegur. Dia memang pemalu eh? tak suka bercakap banyak."

"takdelah. Dia memang gitu kalau jumpa dengan orang tak dikenali."

mereka berbual panjang sampaikan tak perasan TaeOh dan Chaehee inginkan perhatian.

"omma mana appa." Bisik TaeOh. Mata melilau mencari bayang V di sekeliling ruang tamu.

"Er Jimin, awak sorang?" Chorong mula susun ayat. Tak nak la straight to the point, malu nanti.

"ah, kawan saya tu dia ada latihan bola keranjang hari ni. Kejap lagi balik la tu. Apapun jemput duduk. Kejap ye saya nak buatkan air." Jimin angkat punggung lalu mengorak langkah menuju ke dapur.

Air oren dihadapan gadis cilik itu ditenung lama. Jimin dah rasa tak sedap hati.

kenapa tak nak minum? dia nampak aku buat racun ke?


"chaehee minumlah. Kesian abang Jimin dah buatkan air."

"oren. Ceri tak minum air oren. Boleh tak pakcik buatkan air lain?" Jimin dah rasa tak selesa dan kurang ngam dengan akhlak budak perempuan bertocang dua itu.

"aih, Chaehee minum jelah. Rezeki ni, tak elok tau tolak? tengok abang kamu. Hampir dia nak habiskan air kamu." bersungguh Chorong menasihati gadis itu supaya minum minuman yg disediakan Jimin.

"shireo."

"Kim Chaehee."

"ah itsokay. Saya akan buat yg lain. Adik nak air apa?" Jimin mengetap gigi. Dah geram la tu. Nasib kau budak dik.

"air jus epal ada payung!" jawab Chaehee dengan senyuman dan harapan. Jimin semakin bengang bila order air macam dekat mamak! tambahan pulak gigi rongak budak perempuan tu buat dia meluat.

"nae" Jimin senyum palsu . Cuba untuk cover geram. Bila dah jejak di dapur, terus merengus.

"huh, payung? payung mak iloi mung!"

(h) Love Bite + TrustS2 Where stories live. Discover now