Vergib mir

264 50 4
                                    

vergib mir; forgive me.
german.

••••

"good morning!"

lena Chorong diganggu oleh Taehyung dari tadi sibuk meniup wajah isterinya. Chorong mencelik , masih mamai.

"ermm." Chorong merungut.Diabaikan lelaki dihadapannya yang sudah mandi.

"hey you, wake up."

"shireo"

"bangunlah, kita date jom."

"apa awak ngarutkan ni. Pagi-pagi buta kacau je."

Taehyung mencekak pinggang. Dahi dikerutkan sambil membebel.

"pagi buta? matahari dah naik! anak-anak kita pun dah bangun. Ni si maknya je belum settle!" ujar lelaki itu geram.
Namun, tiada reaksi dari wanita itu.

"bangunlah.Kata nak pergi jumpa doktor."

sebut saja perkataan 'doktor' Chorong segera bangun dari pembaringan. "ah ye! okok saya siap."

selimut besar yang membungkus dirinya dibuka. Chorong segera meraih tuala lalu melangkah ke dalam bilik air untuk mandi.

Taehyung tersenyum kemenangan.

--

Pemandangan jalan raya diperhatikan. Chorong rasa pelik bila jalan ke klinik ke arah lain.

pandangannya beralih memandang suaminya disebelah.

"Taehyung, bukan pergi klinik ke?"

Senyuman manis dilemparkan oleh lelaki itu sebelum menjawab. "Ya tapi kita date dulu okay?"

tangan Chorong digenggam,tetapi tidak lama bila wanita itu melepaskan genggaman.

"mana boleh.Pergi klinik dulu.Awak kan sakit, aish kalau tahu dari awal dah lama saya yang pegang stereng tu." jawab Chorong,merungut. Taehyung sekadar tersenyum kecil.

Rasa sedih di rumah tadi cuba dipendam.

"jangan mandi lama sangat!"

teguran Taehyung tidak diendahkan oleh Chorong yang sudah masuk di dalam bilik air. Taehyung duduk di birai katil,frame dia dan Chorong sewaktu hari perkahwinannya di tatap.

"kalau la boleh kembalikan masa yang dulu." gambar Chorong berpakaian baju pengantin,sekuntum bunga diselitkan pada telinga.Taehyung tatap seraya tersenyum pahit.

"Cantik,sebab awak milik saya."

tidak lama dia merenung gambar itu, tiba-tiba tekaknya mula mual lagi.
Sekali saja dia muntahkan sesuatu,tangannya sudah berwarna merah pekat.

Taehyung mula menggigil.Tetapi,muntah itu datang kembali. Dan semakin banyak darah yang keluar.

kepalanya pula mula pening. Mata berpinar-pinar. Dapat dia rasakan kesakitan yang amat perit mula datang menyelimuti dirinya.

darah yang banyak keluar tidak dipedulikan. Telefon pintar diambil dari dalam poket seluar,nombor adik perempuannya Kim Taerin didail.Namun belum sempat dia menekan butang call nombor adiknya sudah tertera pada skrin.

"eo wae?"

"oppa!oppa gwenchana?! Omo macam mana ni? bukan ke oppa ada setahun lagi?!"

Dalam perbualan itu,Taehyung tersenyum pahit.

"kita merancang saja Taerin."

"anyi! ni takkan berlaku! oppa Taerin tahu oppa pura-pura tabah. Oppa buat sesuatu jebal!"

Taerin menjadi resah. Pin pintu bilik rahsia bawah tanah tidak boleh dibuka. Bilik di mana tempat dia menetapkan jangka masa abangnya hidup.

"oppa! dengar tak?! Taerin tak boleh nak masuk!" bunyi siren dan gegaran di rumah keluarga Kim membuatkan Taerin semakin tidak keruan.

"aku letak dulu."

"oppa! chamka-"

Taehyung memejamkan mata.Cuba bertenang walaupun dia sendiri tidak boleh bertahan.

"beri biru."

Taehyung turun ke bawah dan cepat berlari menuju ke peti sejuk. Anak-anaknya yang sedang bermain dan memanggilnya tidak dipedulikan.

"kenapa appa berdarah tu?"

"appa? appa okay?"

digeledah peti sejuk tersebut, galak mencari beri biru yang disimpan.

"sayang,nampak buah beri biru appa tak? appa letak dekat-"

"ah,semalam TaeOh makan.TaeOh lapar buah,tengok peti sejuk ada tu je.Jadi TaeOh makan.Mian appa..tapi appa kenapa appa berdarah ni?" Terdiam Taehyung mendengar keterangan jujur daripada TaeOh.

"Taehyung-ah saya dah siap."

Dengar saja suara Chorong dari atas mahu turun,cepat dia pergi ke sinki untuk membersihkan darah yg sudah kering.

"j-jangan bagitahu omma.Yang ap-appa muntah d-darah.Okay?"

Taehyung berlari ke ruang tamu.Chorong sudah berdiri dan siap untuk pergi.

"jom per-- eh kenapa awak berpeluh---hmpph!"

secara dipaksa dan mengejut Taehyung datang ke arah Chorong lalu bibir isterinya dibaham.

Taehyung diamkan saja Chorong yang sedang bergelut mahu dilepaskan. Bibir bawah digigit,dengan cepat Taehyung menghisap darah yang keluar dari bibir isterinya. Selepas itu, dia meleraikan ciuman kasar itu.

"yah! sakit la! kasar pulak tu! anak-anak tengok awak ni mengotorkan otak diorang je!"

"mian.Saya lapar hehe."

"aish..dahlah jom! TaeOh dengan Chaehee boleh tunggu rumah jap ye? omma dan appa nak pergi klinik." nasihat Chorong sebelum pergi. Tangan suaminya diraih dan ditarik keluar dari rumah.

"ah biar saya bawa kereta!"

"andwae,awak sakit.Mana tahu dekat tengah jalan tiba-tiba terhenti."

"mana ada.Saya dah bertenaga.Bukti tadi sarapan bibir awak sekejap." Taehyung tak mahu kalah,pintu kereta dihadapan dibuka untuk Chorong.

"jom!"

(h) Love Bite + TrustS2 Where stories live. Discover now