25

357 54 10
                                    

Chorong dari tadi merenung wajah si kacak.Kekura jari sibuk menyentuh wajah suami. Taehyung melihat isterinya berkelakuan begitu tersengih.

"awak..dah 30 minit awak tilik muka saya.Tak penat ke?"

"Taehyung..awak ke ni?"

"yelah takkan pelanduk dua rupa pula."

tanpa rasa malu,Chorong menarik tubuh lelaki itu lalu dipeluk erat.

"jangan tinggalkan saya...buat kali ketiga."

suara sedu sedan wanita itu kedengaran.Taehyung tersentak mendengar.Macam mana la keadaan Chorong nanti lepas 3 tahun?

"tak,saya janji untuk kali terakhir.Takkan tinggalkan awak."

'kali terakhir'

satu janji yang tidak boleh dipercayai.

--

Malam

Chorong menahan lengan Taehyung apabila perasan lelaki itu mahu keluar dari bilik. "nak pergi mana?"risau wanita itu masih lagi ada.

"bilik anak-anak sekejap.Sekejap je,nanti saya datang balik."

"janji?"

Taehyung mengangguk sambil tersenyum."Saya tunggu." ucap Chorong berharap.Taehyung melepaskan tangan Chorong,sempat dia berikan kucupan di dahi sebelum melangkah keluar.

TaeOh dengan Chaehee masih belum lelapkan mata.Masing-masing masih berfikir keterangan appanya siang tadi.

"abang rasa appa main-main ke soal mati ni?"

TaeOh menggeleng tidak tahu.Siling bilik ditenung dalam. "Appa cakap,keep it secret dari omma.Rasanya kita dapat tahan tak?"

Chaehee pula menggeleng,buntu."kita makan ubat amnesia la.Biar lupa rahsia tu." cadang TaeOh berambut mangkuk.

pandangan dua beradik itu serentak memandang pintu bilik tatkala terdengar ketukan pintu.

"appa." Kata mereka berdua serentak."belum tidur? ingatkan dah mimpi biri-biri."

"tak boleh tidurlah.Appa bagi 'ubat' siang tadi sampai kami tak boleh lena." balas Chaehee.Taehyung tersenyum lalu mendekati mereka berdua.

"maafkan appa sebab serabutkan otak kamu berdua.Tapi jangan fikir lama sangat.Macam orang tua lah."

"apa maksud appa rahsiakan perkara ni dari omma?"

"appa taknak bagitahu sekarang.Dah tidur..lewat ni."

selimut mereka berdua ditarik lagi dari paras dada sehingga paras dagu. Pff
kemudian,dahi anak-anaknya dikucup.

"appa taknak nyanyikan lagu untuk kami?" Chaehee bersuara lagi. "hari ni cuti ek? omma perlukan appa sekarang."

"arasseo" jawab mereka berdua serentak.Taehyung menutup lampu , lantas keluar dari bilik dua beradik itu.

Chorong dari tadi mundar mandir di dalam bilik sambil meramas jari jemarinya. Ntah apa buat dia rasa bimbang sangat.

"Taehyung!"

saat lelaki itu masuk di dalam bilik,tubuhnya dipeluk erat. Taehyung terkaku seketika. "eh kenapa ni?"

"tolong jangan pergi.."

"pergi mana? kan saya dah cakap saya jenguk anak-anak je tadi."

"i know,but when you leave me i feel empty&miss you."

Taehyung rasa terharu tambahan sebak bila Chorong berkelakuan begitu.

(h) Love Bite + TrustS2 Where stories live. Discover now