"oppa..jangan buat macam ni.Taerin tak sanggup."
"beri aku peluang dongsaeng.Aku perlukan masa yg ada untuk mereka. Selepas tu, aku akan bersama mama papa."
"oppa tak sayang Taerin."
"Taerin..jebal.I'm begging you.They need me.I need them."
Gadis berambut coklat ikal mayang itu menangis apabila bengang Taehyung buat keputusan yg boleh membawa mudarat.
lagi-lagi kepada kakak iparnya.
"please.Im just need 3 years.Aku nak tengok TaeOh dengan Chaehee membesar.Bakal anak yg ntah apa jantinanya..cipta kenangan bersama mereka.Please Kim Taerin.Kau tak sayang abang kau ke? . ."
bila Taehyung merayu,Taerin lemah.Walaupun abangnya buat keputusan begitu,dia tetap tak boleh terima. "kenapa?unnie akan merana lepas 3 tahun.Taerin risau."
"ingatlah,ada lagi yg memerlukan dia selain aku."
"don't talk abt this.Im tired.."
"aku beri kau masa untuk fikirkan hal ni.Kalau kau sayang aku,tolong beri."
"kenapa mesti Taerin?"
"sebab kau seorang saja dapat berikan kepada aku."
Taerin terdiam.Ye,tinggal dia saja ahli keluarga kepada Taehyung.
pin kunci pintu ditekan untuk membuka.Taerin tak sanggup mahu lakukan.Bilik rahsia bawah tanah milik keluarga Vampire itu,yang sudah lama tidak jejak.Taerin vampire pertama melangkah masuk.
Pada pandangan pertama gadis itu,tiada apapun berubah.Kali terakhir digunakan oleh atok nenek mereka.
"kenapa oppa.."
"kenapa?"
Taerin berat ingin melangkah mendekati rak yg dipenuhi botol kaca pasir kiraan (?) .Yang hanya boleh digunakan saat terdesak.Untuk hayat mereka yang singkat.
"3 tahun tak lama.Oppa buat keputusan salah.Nak tahu tak,oppa bodoh."
tubir air mata menitis tanpa dipinta.Ini baru perasaan adik,bayangkan perasaan anak buahnya yg akan datang dan paling gadis itu risau adalah,Chorong.
"Lee Woojin,lelaki tak guna."
satu kotak yg terlekat pada dinding bersebelahan rak itu,butang pin ditekan.
Taerin menekan butang 3 dengan berat hati. Nama abangnya terpapar pada kotak itu.
' 3 years, for Kim Taehyung. '
Selesai menekan,botol kiraan pasir itu mula bergerak. "1 botol untuk 1 bulan.."
--
Beri biru yg dipetik diberikan kepada Taehyung.Sejak Taerin tunaikan hajat si abang,wajahnya langsung tidak mahu menunjukkan wajah ceria.Taehyung menyambut huluran adiknya seraya tersenyum pahit.
"makan untuk tambah tenaga yang palsu tu."
"aku nak buat masak boleh?"
"ingat lawak ke? beri ni untuk oppa je.Jangan bagi TaeOh atau Chaehee.Taerin tau mereka sukakan beri biru ni."
"Chorong ,selera dia naik bila aku letak beri biru dalam masakan aku.Aku yakin kandungan dalam perut kakak ipar kau baik-baik nanti."
"risaukan diri sendiri lah! unnie biar Taerin uruskan!"
Taehyung tersenyum bila kena tengking.Sekurangnya ada juga bebelan dari adik dia. "nak apa lagi? pergilah balik! hajat oppa dah ditunaikan"Halau Taerin geram. Dia melangkah masuk ke dalam bilik bersama tangisan.
"gumawo,dongsaeng ah.."
YOU ARE READING
(h) Love Bite + TrustS2
VampirVampire, sifatnya yang rakus terhadap darah. Namun..sifat itu perlahan-lahan ghaib apabila hidupnya berubah tatkala tinggal bersama manusia yang dia cintai. [Love Bite. | Dec 2017] Bahagia bukan selamanya. Taehyung menjadi mangsa dendam Woojin...