Kepala Taehyung tiba-tiba rasa pening.Pandangannya juga kabur,mengejut juga dia tak sakit hidap apa-apa.Tapi..
dalam masa yg sama hatinya juga rasa tidak sedap hati.Sejambak bunga orkid ditangannya terlepas,Taehyung terduduk di lantai.
"arh.."
"Taehyung, tolong saya.."
"Chorong." suara itu, dia pasti kenal.Membisik di telinga.Tiba-tiba layar mindanya bermain bayangan isterinya di pijak.Taehyung faham mesej itu dan yakin Chorong dalam bahaya.
Tanpa melengah masa , sepantas saja dia muncul di tempat kejadian di mana isterinya berada.Dengan kuasa yg ada,Taehyung gunakan.
Mata lelaki itu serta merta menjadi keperengan apabila pandangannya tertangkap pada tubuh yg membawa kandungan 3 minggu itu dipijak.Insan yg disayangi dan wanita di cintai.
Taehyung tidak boleh menahan geram, tubuh lelaki yg ingin menyerang Chorong ditolak ke tepi,kuat.
kemudian lelaki itu dicekik, lantas Taehyung mengangkat tubuh lelaki itu ke atas.Segala amarah dan geramnya kepada lelaki itu naik.
"kalau kau tunjuk belang, aku pun berhak! cukup kau bunuh orang tua aku,sekarang kau cuba nak bunuh isteri aku?! jangan tunjukkan perasaan dendam kau terhadap Chorong!"
tersekat-sekat nafas Woojin.Cengkaman leher terlalu kuat sehingga dia tidak dapat berkata-kata.
"kau nak lawan,lawan dengan aku!" dengan kuat,Taehyung mencampakkan Woojin ke dinding. Bunyi hentakan kayu pada dinding kuat sekali.Woojin terbaring lemah,badannya sakit sangat.
Taehyung segera mendekati tubuh kecil isterinya yg sudah tidak sedarkan diri.Gaun putih pemberiannya sudah comot.Wajah Chorong pucat seperti mayat hidup. Taehyung memeriksa nadi pada pergelangan tangannya.Tidak stabil.
Amarah lelaki itu naik semula.Matanya kini berubah menjadi merah menyala.Chorong di letakkan ke tepi dinding.Dia dan lelaki kejam itu belum selesai lagi.
Taehyung berjalan perlahan-lahan mendekati Woojin sedang terbaring lemah.Namun tenaga lelaki itu belum habis.
satu sengihan sinis terukir.Woojin bangkit dengan tenaga yg berbaki walaupun keadaannya lemah.
sebilah pisau dan juga botol kecil dikeluarkan dari poket seluarnya.Lelaki itu bertindak pantas membuka penutup botol itu lantas cecair yg ada di dalam botol itu dituang habis pada pisau tersebut.
Dengan keadaan nyawa-nyawa ikan, Woojin berjalan pantas mendekati Taehyung.
. . .
"argh..."
tika pisau itu menusuk ke perut Taehyung,mata lelaki itu berpinar-pinar.Menahan sakit,Woojin semakin galak menusuk pisau itu ke dalam perut Taehyung.
"Kalau aku mati,sekurangnya kau juga akan mati."
--
"omma, ireona.."
"appa, jangan buat kami tunggu lama."
"omma appa. ."
Chorong tersedar dari pengsan yg panjang.Kepalanya terasa berat dan sakit.Matanya perlahan-lahan terbuka.Pandangan Chorong sedikit kabur,pening. Wajah pertama yg dilihatnya adalah kedua anak kecil yg setia berada di ambang katil.
"omma!!!!"
teriak TaeOh dan adik perempuannya kegembiraan.Tubuh si ibu dipeluk ,rindu. Walaupun badannya berasa sakit,Chorong hanya mampu tersenyum kecil.
"lamanya omma tidur.Hik..."
"aah,kami lapar. Rindu nak mamam masakan omma."
"berapa lama omma tidur?"
"1 minggu." mendengar jawapan dari bibir Chaehee,Chorong sedikit terkejut.Tak mustahil dia boleh berehat dengan lama atas asbab keadaan dia yg parah.
"badan omma banyak lebam.Nasib kami dengan appa ada.Kami risaukan adik dalam perut tu juga."
"appa?" Chorong terdiam seketika.Dia pun baru teringat yg dia mengandung.
"Taehyung...A-appa mana sayang?"
Bebola mata wanita itu membahang.Perasaan risau pada sang suami mula menguasai diri.Tak boleh lupa kejadian yg telah berlaku pada mereka berdua kebelakangan ni.
"Appa balik rumah halmeoni dengan harabuji sekejap."
"nae?" Chorong terkedu.Nak percaya ke tak?phobia dia bila Taehyung tinggalkan rumah.
YOU ARE READING
(h) Love Bite + TrustS2
VampirosVampire, sifatnya yang rakus terhadap darah. Namun..sifat itu perlahan-lahan ghaib apabila hidupnya berubah tatkala tinggal bersama manusia yang dia cintai. [Love Bite. | Dec 2017] Bahagia bukan selamanya. Taehyung menjadi mangsa dendam Woojin...