32

313 50 6
                                    

"yah hati-hati main istana pasir tu!" laung Chorong kuat ke arah dua beradik yg sedang bermain.

Taehyung tersenyum kecil.Kamera instaxx kepunyaannya dikeluarkan dari beg,lalu mengambil gambar suasana pantai itu.Tak lupa juga anak-anaknya.

"chorong."

panggil Taehyung.Chorong sedang mendodoikan the twins,sekadar memberi isyarat bahasa badan.

"Chorong dkt hidung saya ada rama-rama."

laju saja wajahnya diangkat tatkala Taehyung cuba mengambil perhatian isterinya.

tepat-tepat dia mengambil gambar Chorong apabila isterinya memandangnya.

"ala kenapa muka mencuka?" Taehyung mencebik meneliti gambar yg ditangkap tadi.

"kalau ye pun,jangan nak menipu."

"bukan niat tipu,cuma gurau."

"yela tu." Chorong jeling suaminya menyampah. Taehyung tersenyum sorang-sorang memeriksa gambar yg sudah dia tangkap tadi

"lepas pergi pantai,kita pergi taman bunga nak?"

"mwo? awak tau tak Taemin dgn Chorim baru tidur.Susah tau?" Chorong menindas ajakan lelaki itu. "bukan nak suruh cucuk tanam pun." jawab Taehyung geram. Chorong tersengih.Iyekan ajelah permintaan suami , kang merajuk dalam cengkerang kura-kura dia sorok muka.

--

malam || 11 pm

Taehyung sibuk membuat album gambar keluarga bersiar-siar siang tadi.Rasa puas hati bila beli kamera yg membantu dia.

selesai memasukkan semua gambar-gambar polairoid dia dan anak isteri,album itu disimpan di dalam kotak.

"ni untuk TaeOh."

satu kertas dituliskan sesuatu,tekun dia menulis sehingga tidak perasan jarum jam sudah jejak 12 malam.

"done!"

Setelah habis menulis,dia meletakkan kotak itu di bawah katil. Taehyung mengeliat sedikit.Rasa lenguh punggung bila duduk lama sangat.

Badannya direbahkan , wajah Chorong yg sudah dibuai mimpi di tatap. Taehyung tergelak kecil melihat wajah isterinya yg ditampal mask.

"awak tetap cantik.Natural beauty"

pujinya ikhlas sebelum selimut ditarik.

"selamat malam sayang."

--

Tkde idea TvT
rasa nak delete cerita ni tapi sayang TvT

(h) Love Bite + TrustS2 Where stories live. Discover now