fourteen

473 61 3
                                    

dingdong

Chorong menoleh ke arah pintu rumahnya.Pelik,baru pukul 10 pagi.Takkan anak lelakinya sudah pulang?

mustahil.

dingdong

Bunyi bell rumah kedengaran buat kali kedua.Chorong malas nak angkat punggung.Mana tahu ada orang nak rompak rumah dia. Tapi takkan gaya macam ni nak merompak? sungguh sopan.

dingdong

buat kali ketiga,Chorong rasa fedup.Fine! aku bukak,sabo! kaki melangkah berat mendekati pintu rumah.Walaupun baru masuk 3 minggu dia pregnant,badan dah rasa lemah.

"nae,nuguse-"

"Tae..taehyung." lidah Chorong menjadi kelu serta-merta apabila matanya memandang wajah yg dirindui.

betul ke itu suami dia? atau orang lain menyamar?

Chorong berfikiran negatif.Mana mungkin dia kembali setelah 4 bulan berlalu. Dia merasakan itu hanyalah bayangannya. Tapi siapa yg menekan bell rumahnya?

Chorong menutup matanya ingin melepaskan keraguan.

"itu bayangan kau saja." Monolog gadis itu.

"Kim Chorong.." Nada suara yg sayu,suara yang kian dia rindui.

"anyi itu bukan dia."

"ini saya Kim Taehyung suami awak."

"no! dia dah lama pergi tinggalkan aku! "

"Chorong-ah.."

Taehyung melangkah memasuki rumah agamnya yg dah lama dia tidak jejak.Masih sama tiada apa yg berubah melainkan isterinya.

Gadis kelihatan kurus sekali. Chorong membuka matanya perlahan-lahan.Mengharapkan itu hanyalah bayangannya sahaja.

Namun,dia salah.Tatkala matanya terbuka lelaki itu memeluk tubuh isterinya dengan kuat. Sungguh dia rindukan gadis kesayangannya.

"lepas! awak bukan Taehyung! awak bukan suami saya!"

"Chorong,ini saya Taehyung.Appa TaeOh & Chaehee." Lelaki tak mahu kalah mengaku. Pelukan mereka masih belum dilepaskan. Betapa Taehyung rindukan isterinya.

"no!!! Dia dah takde buat selamanya! dia lelaki kejam dan dayus! sanggup buat kami 3 beranak menderita.Makan minum , layanan hilang begitu tanpa jejak dan alasan! Awak bukan Taehyung!" Chorong juga tak mahu kalah berdebat.Akhirnya pelukan itu terlepas.

pandangan sayu Taehyung diberikan kepada gadis itu.Mereka berbalas pandangan lama sebelum Taehyung bertindak mencium bibir Chorong.

(h) Love Bite + TrustS2 Where stories live. Discover now