homeschool

270 36 0
                                    

suasana sarapan pagi pada hari pertama di rumah itu sungguh janggal.

Janggal? kenapa?

Ada aura hitam antara Taerin dan Chorong.  "TaeOh dengan Chaehee buat masa ni tak dapat pergi sekolah ye.Omma belum cari sekolah lagi untuk kamu."

telur gulung diberikan kepada TaeOh dan Chaehee. Taerin sedang bermasam muka diabaikan. "omma,kalau tak payah sekolah boleh?"

"apa? mana boleh gitu. Nanti dah besar nak jadi apa? aiguu."

"buat jelah homeschool." Taerin mencelah. Mulut penuh dengan makanan,sibuk mengunyah. Cadangan Taerin disetujui oleh anak saudaranya.

"aah la omma.Baik homeschool tapi kejap..apa tu homeschool?" Chaehee berikan soalan. Chorong mengusap rambut gadis itu sebelum menjawab.

"sekolah dekat rumah. Itu maksud dia.Tapi omma nak ajar apa? omma pandai design baju ukur baju bagi idea corak itu ini je."

"eleh dulu belajar permulaan bukan abc? alif ba ta? 123? ceh" sekali lagi Taerin mencelah. Kali ni kata-kata menyengat Chorong.

"arasseo.Omma ajar mana omma tahu je eh? ehem, makcik Taerin pun jadi cikgu juga." Ujar Chorong.Sekali adik iparnya diselitkan.

"apa? saya? ah nono. Saya kena kerja."

"kerja sambil belajar la."

"unnie!"

"tambah lgi makanan anak-anak" gertakkan Taerin dihiraukan. Penyepit di tangannya dihempas ke meja.Taerin masuk ke dalam bilik sambil merungut.

"nak sangat lawan aku kan."

tersengih Chorong dibuatnya.

--

(h) Love Bite + TrustS2 Where stories live. Discover now