Kim Taehyung
Apa aku nak buat? Chaehee dan TaeOh semestinya sudah tahu dari dulu yg aku akan pergi namun
isteri aku.
frame gambar aku dan Chorong ditenung lama.Kepala otak mengimbau kenangan dulu. Masa ni, belum wujud Chaehee namun TaeOh sudah 2 bulan berada di dalam perut.
Wajah Chorong di dalam gambar ku usap. "Lagi 2 tahun hayat saya.Dan 2 tahun yg berbaki ni,saya nak luangkan masa dengan awak dan anak-anak.Sepuas-puasnya..sampai korang muak dengan lelaki bernama Kim Taehyung. ."
kataku sendirian.Bebola mataku bahang dan tubir mata membasahi pipi
Aku perlu cipta kenangan sebelum aku pergi. .
--
"Jeju?huh?"
Taehyung mengangguk sambil tersenyum ke arah 3 beranak yg tidak lepas merenung tiket penerbangan.
"kenapa tiba-tiba je appa?" Soal TaeOh ingin tahu. "lain macam ke nak ajak bercuti? tak salah kan? ke nak tempat lain?" ayahnya menjawab dengan soalan.
"Taemin dengan Chorim baru je 3 bulan.Nak bawak sekali?" Chorong pula bersuara.
"twins tu bukan keluarga kita ke? of course la bawa." Taehyung nekad , tak kira dia mahu bawa juga anak kembarnya. Tak kisah la kalau membawa beban the twins tu.TaeOh dan Chaehee pun boleh handle inikan Kembar tu?
"TaeOh kan sekolah.Awak tak fikir?"
"cikgu Ryu tu kan baik,minta la cuti.Ala seminggu je"selamba badak Taehyung menjawab. Satu senyuman petak terukir dibibirnya sambil membuat peace
"arasseo.Tapi ada satu syarat.Awak perlu tanggung kalau ada apa-apa terjadi.Okay?" Ugut Chorong terlebih dahulu.Sebenarnya dia malas nak keluar rumah walaupun dah habis pantang.
"Aip aip! semestinya.Saya kan ketua keluarga." Taehyung buat tabik spring lalu tersenyum kegembiraan.
Rasa senang sedikit bila isterinya buat keputusan cepat.
--
Incheon Airport.
TaeOh dan Chaehee sibuk menyalam Makcik mereka,Kim Taerin. Sebelum bergerak ke Jeju Taerin menjenguk mereka. "Unnie , hati-hati ye.Oppa pun jaga anak buah dan kakak ipar Taerin baik-baik. Kalau ada yg balik tak cukup ahli keluarga,oppa yg kena." Taerin buat isyarat nak menumbuk. Taehyung tersengih melihat adiknya masih boleh bergurau dengan dia walaupun perasaan Taerin itu bercampur.
"aku ni vampire.Siapa sentuh isteri dan anak aku,memang aku swing la." kata Taehyung berlagak. Matanya berkalih memandang anak perempuan di dukungannya ,Kim Chorim. Manakala Kim Taemin ,Chorong dukung.
"kami pergi dulu.Nanti balik kami bawa hadiah untuk awak Taerin." kata Chorong. Taerin mengangguk laju sambil tersenyum kecil.
"aunty , we will miss you."
"kecuali appa."
Taehyung memperbetulkan ayat anak lelakinya,TaeOh. Taerin memandang abangnya dengan pandangan death glare.
"annyeong!"
"annyeong.." Empat lambaian di hala ke Taerin.Taerin membalas lambaian mereka sekeluarga.Lama-lama bayang mereka hilang.Dan juga senyuman palsu Taerin hilang.
kegembiraan bertukar menjadi kesedihan.
YOU ARE READING
(h) Love Bite + TrustS2
VampireVampire, sifatnya yang rakus terhadap darah. Namun..sifat itu perlahan-lahan ghaib apabila hidupnya berubah tatkala tinggal bersama manusia yang dia cintai. [Love Bite. | Dec 2017] Bahagia bukan selamanya. Taehyung menjadi mangsa dendam Woojin...