;;; au revoir ㅡ goodbye , dear.
itali.--
Chorong mencuka saja sepanjang perjalanan. Dia pening dengan perangai suaminya.
"kenapa ni masam je? where's the gula dekat muka awak tu?" sakat Taehyung.
"awak ingat saya makanan ke?"
"maybe."
Chorong beri pandangan jeling ke arah Taehyung.Kerana mahu elakkan pergaduhan bermula,Taehyung gedik menggengam tangan kecil Chorong.
wanita itu segera melepaskan sentuhan tangan dari Taehyung namun pantas lelaki itu kembali bertaut tangannya bersama tangan si isteri.
"nyaman kan?"
"tak."
"aiguu."
Chorong mengeluh.Pemandangan yang sangat tenang dan wangi dipenuhi bunga-bunga berwarna warni.Tetapi langsung tak menarik perhatian bagi wanita yang sedang merajuk itu.
angin yang lalu buatkan rambut Chorong tidak diikat itu menghalang pandangan Taehyung dari merenung tepi wajah isterinya.
Tangan lelaki itu sibuk menyelitkan rambut Chorong ke telinga. "ippeo." hanya satu perkataan pujian ini,Chorong menoleh memandang Taehyung.
"eleh bodek la tu."
"tak,saya tengah puji awak."
"ceh. Kita buat apa dekat sini? sesaja tenangkan jiwa raga ke? saya rasa tak tenang la walaupun nyaman kat sini."
"em.Tenangkan jiwa awak tu.Asyik panas je.Peyed? ke mood mak bunting?" Taehyung mengusik. Chorong malas nak gaduh,cukuplah dia dah sakit hati sebab layan perangai degil si suami.
"sebenarnya..saya tak nak pun pergi klinik.Taknak jumpa doktor hiprokrit." Suasana sunyi hanya kedengaran angin lalu,Taehyung buka bicara.
"watch your mouth.Awak yang hipokrit." balas Chorong santai. "kalau saya pergi untuk check masalah sakit saya,doktor tu akan terkejut. Sebab apa? saya bukan manusia tulen macam awak." kini Taehyung pula membalas kata-kata Chorong.
terdiam wanita itu. Betul jugak laki aku cakap ni. Chorong tepuk dahi.
"saya tahu awak lupa sebab saya dah lama tak buat kerja lama saya masa bujang dulu.Kan?"
Chorong pandang Taehyung . Cuba menghadam ayat suaminya. "nae?"
"lepas kahwin dengan awak.Sifat ganas dan keji saya dulu berkurangan.Bila dah dapat TaeOh sifat tu mula hilang. Awak tahu..saya rasa bahagia belajar hari demi hari menjadi vampire jadian yang tak dahagakan darah lagi.Taerin juga terikut macam saya. Walaupun mama dan papa dah tkde, saya masih bersyukur sebab Taerin ada untuk saya.Awak dan anak-anak. Dan saya yakin saya tak berseorangan. Tapi.."
perbualan yang panjang terhenti.Taehyung mengambil nafas sebentar. Ungkapan kali ni berat baginya untuk dilafaskan.
"tapi apa?" Chorong bersuara.
wajah pucat Taehyung dan dirinya yang lemah sekarang menatap isterinya di sebelah.
"Taehyung?"
"hm?" suasana menjadi senyap. Lelaki itu dapat rasakan kesakitan dialami tadi datang kembali merasuk.
dia menahan dan menyembunyikan dari Chorong.
"Taehyung , tapi apa?"
lelaki vampire itu merasakan sesuatu menghampirinya. Suara jeritan Taerin di talian di rumah tadi menjengah di telinga.
YOU ARE READING
(h) Love Bite + TrustS2
VampireVampire, sifatnya yang rakus terhadap darah. Namun..sifat itu perlahan-lahan ghaib apabila hidupnya berubah tatkala tinggal bersama manusia yang dia cintai. [Love Bite. | Dec 2017] Bahagia bukan selamanya. Taehyung menjadi mangsa dendam Woojin...