LB 25: Love Bite.

1K 88 9
                                    

"Mama patut ke Tae bagitahu dia sebab kita perlukan 2 haiwan ni?"

Puan Kim mengetap bibir. Otak cuba berfikir sebentar. Dia ragu-ragu jikalau Chorong tak sanggup nak hadapi.

"Esok kamu bagitahu."

--

Chorong hampir rebah apabila dapat tahu cara Vampire mahu berkahwin.
Taehyung dah sedia tadah leher dengan bibir tak lekang senyum jahat ke arah bakal isterinya. "Palli,sedap apa darah saya." Taehyung mengusik jiwa gadis itu. Chorong dah tunjuk wajah tak suka dan mahu muntah.

"Saya lebih rela kiss bibir awak."

"Alah tu tunda dulu. Nanti malam la puas." Sekali lagi,jiwa Chorong diusik. Puan Kim ikut gelakkan Chorong. Teringat pula kisah silam dia semasa mahu berkahwin dengan Tuan Kim.

"Dear,just bite and suck his blood. Sikit pun takpe."

"Puan saya--"

"Call me mama now." Belakang gadis itu diusap lembut. Puan Kim memujuk rayu Chorong. "Kakak,nak Taerin bagi tips tak? Mula-mula kakak ambil hidu leher abang. Lepastu,kakak jilat. Then,kakak gigit. Easy, right?" Taerin senyum sehingga ke telinga. Begitu juga Taehyung.

"Puan-- maksud saya,mama. I can't."

"Cubalah tips Taerin tu. Sikit pun takpe." Tuan Kim mencelah. Nasib keluarga mereka tidak menjemput vampire lain. Kalau tak,dapat malu Chorong & Taehyung.

Gadis itu mengambil nafas sedalam mungkin sebelum bertindak tak waras. "Argh! Tempuh. Kau cintakan Taehyung kan. So,do it. Kenapa la undang-undang dia begini sedangkan aku punya majlis simple gila . Ungkapkan kata 'yes' then kiss. Sah la jadi suami isteri. Ini perlu- urgh,Chorong tabah!"

Taehyung secara tiba-tiba menarik tangan Chorong. "Cepat,saya tunggu~"

"Kiss lepas tu ambil darah dkt bibir awak je tak boleh ke?"

"Em em." Taehyung menggeleng. "Chorong,kalau rasa mual nanti. Kami akan beri awak dan anak saya beri biru. Untuk legakan deria rasa pada lidah."

Tuan Kim cuba memujuk. Chorong mengalah. Fine! Ini je caranya kan? Bukan dia seorang akan kena gigit. Taehyung pun gigit dia nanti.

"Hidu,jilat & gigit. Okay fuh.."

"Awak ni comelah."

"Diam! Saya tengah berang ni."

"Okay then,ni la masanya time awak berang awak kena gigit sesuatu yang---"

Leher Taehyung dirangkul,lantas Chorong bertindak cepat menggigit lalu mengambil sedikit blood lelaki itu.

Dalam 1 minit,dia meleraikan rangkulan itu. Chorong tercungap-cungap nafas tak teratur. "Sayang,nah." Puan Kim menghulurkan beri biru kepada Chorong. Gadis itu menyambut kemudian terus makan. "Perlahan-lahan ye kunyah. Sekarang,giliran Taehyung pula."

***

Puan Kim mengambil bungkusan makanan dari dapur. Bergegas dia menapak ke ruang tamu untuk berikan masakannya pada pengantin baru.

"Papa buat apa tu?" Chorong sibuk melihat suasana di luar rumah. Tuan Kim sedang membakar tulang-tulang burung gagak putih yg ditangkap oleh anak lelakinya tempoh hari lalu.

"Chorong Taehyung,ini ada makanan untuk kamu berdua makan di rumah nanti."

"Rusa!!" Taehyung menjerit keriangan. Suka dapat makan masakan kegemaran ibunya. "Mesti tertanyakan,ini adat kami vampire bila anak mereka nak kahwin,hantarannya adalah makanan saja. Makanan terbuka bebas nak bagi apa..makanan kegemaran anak mereka sendiri. Memandangkan Taehyung suka rusa,ikutkan jelah. Burung gagak pula,dagingnya juga kami akan beri."

(h) Love Bite + TrustS2 Where stories live. Discover now