Trust : 1

789 75 14
                                    

2 February,2018 | 15:35 pm

°°°

12 tahun kemudian

"Tangkaplah abang!!"

"Abang,dok situ diam-diam!!"

Amboi,dua cilik ni. Besaq kecik besaq kecik aku tengok.
TaeOh dan sebaris nakal pasangannya,Chaehee bermain berlari berkejaran di halaman rumah. Guess what? Senja-senja macam ni diorang main.

Tahulah mak bapak hantu,buat rules sendiri ek? Okok,gughau.

"Ceri,abang penat." Nama manja dan pelat adik perempuannya masih lagi belum diperbaiki. Takpelah,ceri sedap apa? Cumel je.

"Haha! Kureng minum susu omma la ni cepat penat." Perli si adik. Ceh,kau apa tahu. Aku lahir dulu dari kau dik. Biadab yop!

"Sebab omma tkde susu coklat,tak syok. Hmm!" TaeOh , berumur 9 tahun mencebik seraya berpeluk tubuh. "Eh kena terima hakikat yg omma tu ada susu ori je. Mana berperisa! Minta sephi si lembu raju sana. Baru ada cekelat." Balas Chaehee berjenaka. Ini mesti ikut generasi bapak. Suka bergurau bila tengah serius.

"TaeOh!"

"Chaehee!!"

Kedengaran suara laungan dari dalam rumah berselang memanggil nama anak mereka. "Nae omma,appa!" Sahut mereka berdua kuat. "Dah senja ni,nak kena sorok dengan momok ke?!" Si ayah,cuba menggerunkan perasaan anak-anaknya. Terus saja mereka berdua berlari memasuki rumah. Sebelum itu,sempat bergaduh tang gayung nak basuh kaki.

Sungguh comei.

--

"Amamamamamm"

Seronok TaeOh mengajuk Chaehee ketika kecil. Video adik perempuannya sedang menghisap jari. Chorong yg muncul tiba-tiba mengambil tempat di sebelah TaeOh. Tubuh kecil Chaehee didukung lalu dicium.

"Masa ni,Chaehee nak tumbuh gigi." Ujar Si ibu memulakan perbualan. Si cilik keduanya memandang dongak wajah si ibu sedang tersenyum mengingati era Chaehee membesar.

"Omma. EhOh ikut muka siapa?" 

"TaeOh ikut muka omma.Chaehee, appa."

Suara ketua rumah memeranjat 3 beranak itu. "Bila ada kt sini?" Soal Chorong geram. Tahulah hantu, tolong jangan nak takutkan jiwa ni.

"Dah lama. Nak trowback tak ajak appa!" Taehyung mencebik seraya memeluk tubuh. Chorong yg melihat aksi itu menyampah malas nak melayan.

"Appa kan tadi yak. Takkan nak muncul panggil appa masa yak?" Petah anak lelakinya menjawab.

"Hamboi, masa dalam perut makan apa sampai mulut kurang adab yeh?! ˋε ˊ" Taehyung ikut bercakap pelat dan pada masa yg sama buat jenaka kanak-kanak. Chorong tak rasa digeletek tapi TaeOh yg galak ketawa.

"Muka mix omma plus senyum appa. Oh sungguh indah ciptaan mu.•﹏•"

Taehyung vibrate satu badan. Mata Taehyung beralih memandang isterinya sedang mengusap kepala Chaehee di pangkuan.

"Tambah satu lagi? Tak salah kan?"

--
3 March 18

Happy birthday Chorongggggggg╯ε ╰
P.s. peminat tegar of kak yong Apink◑▂◐ 

IM HAPPY WUUUU OLREDI 27//28 BUT SHE STILL CUTE HUEHUE╮(╯3╰)╭

YEY bermulalah season 2 . ツReaders bahagia author menderita xD

Maafkan beta kerna pendek. ╮(╯◇╰)╭ next chapter jangan menggigil kena baca karangan ヽ(゚∀゚)ノ

Sijak start!(〜^∇^)〜
--

(h) Love Bite + TrustS2 Where stories live. Discover now