terabai

186 35 10
                                    

"eo budak."

Jimin mencangkung di depan pintu rumah. Awal pagi, rumahnya didatangi TaeOh. Tangannya gatal mengusap rambut mangkuk budak lelaki itu.

"Pakcik."

"Call me Hyung. Just Jimin Hyung."

TaeOh kelihatan diam seketika. Sedang membuat keputusan. "Hyung. Appa ada?" Soalan cepumas di pagi hari buatkan Jimin membatu.

"Aaaa....ada tapi dia nak kena.."

"Erm?"

"Woi, pahal tak start lagi motor?!"

Suara laungan dari belakang membuatkan TaeOh menoleh memandang  empunya suara.

"Appa.." satu senyuman ikhlas terukir dibibir budak lelaki itu sebaik matanya bertembung dengan V. Riak wajah V langsung tiada perasaan. Bukan dia tak suka budak tapi dia rimas bila dirinya dipanggil sebegitu..

Aku solo la!

"Min jom. Dah lambat ni."

TaeOh langsung diendahkan. Tanpa mengucap selamat , V sudah siap sedia memakai kemas helmet

"Pabo punya housemate. Siap kau malam ni kena tazkirah dengan aku. Huh, baguslah malam ni malam jumaat! Htag TMJ!"

Bebel lelaki remaja itu seraya sibuk mengunci pintu rumah. TaeOh dari tadi tidak berganjak hanya memerhati V yang sudah duduk di atas motor menunggu Jimin siap.

"Adik gigi tak rata atau TaeOh, esok ke bila hyung dengan V hyung free ke kita borak membawang bujang sama-sama eh? Tak sempat nak face-to-face kita buat chatroom. Arachi?" Jimin sememangnya mempunyai sifat peramah menghadiahkan eyesmile kepada TaeOh. Bunyi enjin motor membingitkan kawasan rumah itu. Belum sempat mereka beredar, TaeOh mengambil kesempatan.

"Sekejap!" Dia berlari anak mendekati V . Lelaki itu mengalihkan pandangan.

"Appa..salam."

Mata Jimin dari sepet membulat sempurna saat budak kecil berumur 7 tahun itu inginkan perhatian sedikit.

V tak layan. Dia tak nak sambut huluran TaeOh.

"Eh jibake ni , salam je lah budak tu! Kata dah lambat. Dia mintak salam je kan?!"

Tanpa berlengah, V menghulurkan tangan tanpa memandang wajah TaeOh. Tak sempat dia mencium, V sudah menarik pantas tangannya.

Jimin mampu mengeluh kecil.

"Bye Kim TaeOh!!!"

Hanya Jimin saja mesra sebelum mereka hilang dari pandangan TaeOh.

"Hik...Hiks...." Hidung sudah memerah. Air mata juga sudah bertakung. TaeOh mula menggosok matanya .

Dek terkesan dengan sifat dingin V buatkan dia kecil hati.

***

"Appa jahat. Appa lain omma... Appa pura pura tak kenal Tae."

Sedu sedan anak sulung Chorong mengadu. Betul-betul tengah sedih ni.

Dia mula berfikir. Mungkin apa yang adik iparnya cakap memang kenyataan. Namun, dia masih tak yakin.

Sama ada itu suaminya sendiri atau orang lain.

(h) Love Bite + TrustS2 Where stories live. Discover now