"Apa benda ni?"
"Nak buang ke?"
"Ah buang lah. Bukannya ada tinggalkan notis dari siapa." Baru saja kotak itu mahu dilemparkan ke sungai,seseorang menahan tindakan Chorong. Chorong menoleh melihat gerangan itu.
Si lelaki itu merampas kotak dari tangan Chorong. Lantas berikan satu sengihan sinis ke arahnya. "Siapa awak? Bak sini balik kotak tu."
Sepet wajahnya. Bila senyum terselah dua gigi kelihatan seperti arnab. Boleh guess? Wkwk
"Me? Kang Daniel. Panggil Niel...kenapa kena panggil Niel? Sebab saya ni swag,bergaya pandai menari dan! Kacak!" Terjongket-jongket kening lelaki muda itu ke arah Chorong. "Oh. Ntky. Bak sini balik!"
"Aip! No. Dalam ni choker kan? Sayang woo choker limited ni. Awak tahu tak,saya pernah jumpa satu nenek ni tau dia cerita dekat saya yg ada satu kisah memang orang susah nak percaya gila beruk! Tahu tentang apa? Misi memikat manusia. Saya pun pelik lah,apa yg orang susah nak percaya? Pikat manusia pun sukarkah nak percaya? Nenek tu pun cerita panjang lebar dkt saya. Al-kisahnya,gini. Satu Vampire ni dia sangat sangat degil. Mak ayah dia dah larang dia untuk cari mangsa lagi tapi dia tetap nak dengan pendiriannya. Lepas tu kan,orang tua si vampire ni pun buatlah persetujuan dan syarat. Bincang punya bincang,anak diorang ni terima syarat tu. Tahu syarat dia? Nak pendekkan,lelaki tu kena halau dari rumah tapi! Bukan selamanya dihalau lepas tu mak dia bagi dia amanah suruh bawa calon menantu. Yang susahnya nak percaya! Mak dia suruh bawa manusia untuk dijadikan menantu. Then,sebelum anak dia berangkat,mak dia ada bagi pesanan. Jangan datang ke sini selagi tak bawak bakal bini then then... dia ada bagi choker dkt anak dia tu. Tanda hantaran lah lebih kureng. Tamat!"
Chorong melopong mendengar cerita agak sukar ingin percaya dari Daniel. Macam cerita aku je? Chorong berubah fikiran. Dia nak ambil semula kotak tu dari Daniel.
"Eh awak nak buang kan? Lebih baik bagi saya. Mana boleh buruk siku."
"Sejak bila aku bagi kau? Bagi balik!"
"Eh eh cik kak,benda ni limited."
"So? Kau bagi balik jangan nak banyak songeh sebelum 'tut' kau aku tendang."
"Oh berani si--- Walaweh!! Pedih!!" Tak sempat lelaki itu menghabiskan ayat,dia dah kena tendangan percuma. Terus kotak itu dirampas oleh Chorong.
"Cabar aku kan. Rasalah azab tu."
YOU ARE READING
(h) Love Bite + TrustS2
VampiriVampire, sifatnya yang rakus terhadap darah. Namun..sifat itu perlahan-lahan ghaib apabila hidupnya berubah tatkala tinggal bersama manusia yang dia cintai. [Love Bite. | Dec 2017] Bahagia bukan selamanya. Taehyung menjadi mangsa dendam Woojin...