LB 11: chicken

826 97 5
                                    

"Kau sengaja kan buat aku geram?"

"Kalau kau geram,mata kau berubah tak?"

"Kalau terlampau. Berubah lah."

"Ohhh."

Mulut sibuk mengunyah ayam. Taehyung di sebelah dilihat sekilas. "Kau tak makan?sedap ni." Ayam peha diambil dari dalam bungkusan. Sebelum tu,dia membuang kulit dahulu. "Aku? Makan darah je."

"Ei,kesiannya hidup. Rugi betul. Cuba kau rasa makanan MANUSIA ni." Satu ketul ayam bahagian punggung dihulurkan. Taehyung teragak-agak mahu mengambil. "Asal? Taknak? Takut jadi manusia ke kalau makan?" Perli Chorong..kalau lelaki tu taknak,dia untunglah dapat melantak sorang.

"Kau bagi bahagian buntut. Ingat aku pendek akal ke?"

Chorong tergelak kecil. Hm,ni berkat minum darah kerabat otak IQ tinggi agaknya. "Nah." Chorong menukar bahagian ayam. Dihulurkan pula bahagian dada. "Aku tak makan dada."

"Habis kau makan bahagian apa?"

"Kaki."

"WHAT? NONONOOO AKU PUNYA KAU COP LAIN."

Chorong dah gelabah. Jadi tamak terus bila Taehyung sebut kaki ayam. Semua bahagian kaki diambil lalu dipeluk bungkusan itu. "Ceh,baik tak yah ajak makan."

Taehyung bingkas bangun lalu mengatur langkah masuk ke bilik Chorong. "Yah! Rugi tau! Ayam kepci ni! Kau nak ayam mcd kriuk kriuk ke?!" Laung Chorong apabila Taehyung sudah hilang dari pandangan. Lelaki itu mengendahkan pelawaan Chorong.

"Ma. Susahnya misi mama bagi.. "

Pasrah?

--

"Wah Suho! Tak sangka awak nak hadiahkan saya gelang ni. Lawa-lawa." Perempuan tu,i mean. Chorong.. dah bagitahu yang Eunji suka aku.

Aku bertepuk sebelah tangan ke? Atau dia?

Aku renung wajah Eunji yang kegembiraan mendapat gelang pemberian dari aku. Aku tak sanggup nak jujur yg gelang tu untuk Chorong sebenarnya.

Maafkan aku Jung Eunji.

--

"Taehyung."

Lamunan ku terhenti tatkala suara seseorang menegur. "Hm?" Aku pandang dia sekilas. Nak tengok lama-lama nanti kecewa. "Kau okay?" Nak tipu sunat ke bagi jawapan kat dia? Alahai,,siapa kisah ye dok?

"K.O"

"Srs please"

"Betul. K.O"

Duh,aku tkde mood nk cakap dengan dia. "Kau kenapa ha? Tak dapat makan kaki ayam ke? Sorry lah bro aku ni tak boleh lepaskan makanan fav aku dkt makhluk lain."

Tsk.tsk bukan tang kaki ayam lerrr. Ish,kalau aku kata aku nak give up nnti dia mengejek. Kata aku ni tak gentleman vampire.

"Tkde apalah. Bukan pasal kaki ayam."

"Habis? Kau lapar benda lain?" Chorong ni caring tapi banyak mulut. K,aku rasa nak cari orang lain. AUTHOR TUKAR HEROIN PLEASE.

To be honest lah,aku addicated dengan bibir dia berbanding darah. Weh,tittle love bite tapi kenapa aku suka bibir dia? Hollaaa plot twist -..-

"Chorong." Aku bangun lantas menoleh memandang wajahnya. Dia senyum. CIS KAU INGAT VAMPIRE NI TAK BOLEH CAIR KE?

"Hm?"

"Selamat malam." Sengaja,dahinya ku kucup lama sebelum pergi tinggalkan dia.

.
.
Sorry,merapu+takjadi sweet.

Totally kureng

(h) Love Bite + TrustS2 Where stories live. Discover now